sproeiers e.d. (XR600)

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Richard R.
Berichten: 32
Lid geworden op: vr jan 10, 2003 14:04
Locatie: Gouda
Contacteer:

Noppers,

Graag jullie aandacht voor het volgende; mijn XR heeft de laatste tijd problemen met starten (nadat de carburateur is schoongemaakt).
Op één of andere vage manier verzuipt ie zichzelf na een paar X trappen. Als ik de bougie eruit haal is deze volledig nat, als ik h'm dan droog maak en, zonder de benzinekraan op te zetten, weer aantrap loop ie vrijwel direct. Heb de naald al een stukje lager gezet, de luchtschroef verder opengezet, maar dit had allemaal weinig resultaat.
Het 1e wat ik nu denk is een andere (kleinere) hoofdsproeier erin, maar het blijft vaag waarom ie nu zo slecht start.
Daarbij komt nog dat ik nog bezig ben met het zoeken naar een nieuwe uitlaat. De huidige (standaard) uitlaat mist de net het laatste stukje, die dikke zwarte sigaar zeg maar. Hierdoor is het eind van de uitlaat een groot gappend gat. Heeft dit ook gevolgen voor het starten?
Oke, hebben jullie nog goede tips?

Gr.

Richard
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Hallo Richard,
starten verhelp je m.i. niet door te prutsen aan hoofdsproeier en gasnaald-stand. Weet je zeker dat je een goede ontsteking (mooie blauwe vonk)hebt, normale toevoer van benzine naar je carburateur, en een normale luchttoevoer (proper luchtfilter, geen gaatjes in filterhuis of rubbers vd carburateur)? Dan zou je best je reinigingswerk controleren denk ik : geen afdichtkit gebruikt voor de montage van je vlotterbak (dat wordt opgelost en onzichtbare gel in de benzine, en verstopt gegarandeerd je sproeiers), alle sproeiers en kanaaltjes goed uitgeblazen, vlotternaald in goede staat, vlotters niet lek en vlotterhoogte gecontroleerd, chokeklep intakt? Daarna vertrekken van de standaard-afstelling (luchtstelschroef 1,5 slag uit?) en dat ding moet starten. Tenslotte kan het nog je kleptiming zijn, maar dan had je al iets moeten voelen of horen aan je blok.
Succes ermee!
Bart
Plaats reactie