Kwam de volgende tips tegen in Dirtbike magazine van augustus 2003.
Met name voor de Keihin carburator: gasnaald hoogte veranderen, throttle stop e.d.
Niks spectaculairs, maar kan toch wel handig zijn.
Ik heb geen scanner dus maar een foto (2 pagina's) gemaakt. Hij is 600kb groot, anders is de tekst niet goed leesbaar:
http://home.planet.nl/~arnou010/Afbeelding002.jpg
Yam wr400-450 tips
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
idd de grijze
Maar zit die begrenzer eerder dan bij de yz400/426?
Maar zit die begrenzer eerder dan bij de yz400/426?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Je hebt gelijk rudy,
De begrenser ligt in een heel hoog toerental,
volgens mij is het niet nodig om deze uit te schakelen.
lijkt me zeker niet verstandig.
De voorvork is wel erg slap van de wr450, vind je ook actualludo?
De begrenser ligt in een heel hoog toerental,
volgens mij is het niet nodig om deze uit te schakelen.
lijkt me zeker niet verstandig.
De voorvork is wel erg slap van de wr450, vind je ook actualludo?
theresnootarlikesupemotar
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Daarom vroeg ik het ook . Meeste toerenbegrijzers zijn er niet helemaal voor niks (denk aan zuigersnelheden en dergelijken). En meestal is het vermogen toch al helemaal weg dus heeft het zowizo geen zin hem langer door te trekken dan de begrenzer al zit.wilm schreef:Je hebt gelijk rudy,
De begrenser ligt in een heel hoog toerental,
volgens mij is het niet nodig om deze uit te schakelen.
lijkt me zeker niet verstandig.
De voorvork is wel erg slap van de wr450, vind je ook actualludo?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Inderdaad wilm, de voorvering is ook erg slap, heb er nu dikkere olie in laten doen en nu gaat het wel, achter veer heb ik ook al op max staan en bij een beetje sprongen wil hij ook wel raken
hebben jullie geen last van backfire bij het gas loslaten ??
hebben jullie geen last van backfire bij het gas loslaten ??
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Te rijke denk ik omdat je bij een te arme geen brandstof heb die kan verbranden .Rachez schreef:Daar heeft mijn wr400 ook wel een handje van. Nog niks op kunnen vinden.Arno schreef: hebben jullie geen last van backfire bij het gas loslaten ??
Komt dat nou door een te rijke of een te arme afstelling Iemand tips?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Klinkt logisch, vond ik ook.Rudy schreef:Te rijke denk ik omdat je bij een te arme geen brandstof heb die kan verbranden .Rachez schreef:Daar heeft mijn wr400 ook wel een handje van. Nog niks op kunnen vinden.Arno schreef: hebben jullie geen last van backfire bij het gas loslaten ??
Komt dat nou door een te rijke of een te arme afstelling Iemand tips?
Alleen hoor ik dat het dus ook van een te arme afstelling zou kunnen komen
Knallen in de uitlaat bij het gas loslaten wordt wel degelijk veoorzaakt door een te kleine stationair sproeier.
eventueel de naald iets omhoog brengen, maar als hij in het middengebied goed loopt hier niet aankomen.
Ook kan valse lucht in het uitlaatsysteem deze knallen veroorzaken, controleer daarom de uitlaatpakkingen eventuele scheuren in de bocht
eventueel de naald iets omhoog brengen, maar als hij in het middengebied goed loopt hier niet aankomen.
Ook kan valse lucht in het uitlaatsysteem deze knallen veroorzaken, controleer daarom de uitlaatpakkingen eventuele scheuren in de bocht
theresnootarlikesupemotar
een armer mengsel verbrand langzamer, de verbranding is dus nog bezig als de uitlaatklep al opent.
en klappen in je uitlaat is geen backfire, een backfire is een klap terug in je inlaatkanaal waardoor je carburateur kan beschadigen.
vaak veroorzaakt door nagloejende roetdeeltjes op je klep, zuiger of een te hete bougie
en klappen in je uitlaat is geen backfire, een backfire is een klap terug in je inlaatkanaal waardoor je carburateur kan beschadigen.
vaak veroorzaakt door nagloejende roetdeeltjes op je klep, zuiger of een te hete bougie
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Klopt idd , heb ik ook al eens geleden (niet zo snel aan gedacht ).BSX schreef:een armer mengsel verbrand langzamer, de verbranding is dus nog bezig als de uitlaatklep al opent.
en klappen in je uitlaat is geen backfire, een backfire is een klap terug in je inlaatkanaal waardoor je carburateur kan beschadigen.
vaak veroorzaakt door nagloejende roetdeeltjes op je klep, zuiger of een te hete bougie
Het komt trouwens zowizo wel eens voor bij motoren met behoorlijk extreme klepoverlap.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: do okt 03, 2002 21:49
- Locatie: belgie
- Contacteer:
wilm de voorvering is voor mij geen probleem tot nu toe (heb nog maar 250 kilometer) maar ik weeg ook maar 62 kg dus ik denk dat die voor mij wel stug genoeg zal zijn ,zaterdag ga ik eens naar een crossterrein(in komen ) en dan zal ik denk ik al meer weten over de vering al moet deze nog serieus los komen khou je op de hoogte
leve de elec starters
heb de voorvering veranderd,
luchtkamer nu 11cm (was12)
Zwaardere veren gemonteerd.
ik weeg zelf ook 65 kilo zonder kleding
vanavond getraind op crossbaan en een perfect resultaat.
voorwiel duikt niet meer in de knippen, en sluit niet meer door na steile springbulten.
en ik rij op een laag recreatie niveau
deze veranderingen waren zeker de moeite waard
luchtkamer nu 11cm (was12)
Zwaardere veren gemonteerd.
ik weeg zelf ook 65 kilo zonder kleding
vanavond getraind op crossbaan en een perfect resultaat.
voorwiel duikt niet meer in de knippen, en sluit niet meer door na steile springbulten.
en ik rij op een laag recreatie niveau
deze veranderingen waren zeker de moeite waard
theresnootarlikesupemotar