Hallo allen
Heb even een vraag over de keurings eisen tbv off-road ritten, zijn die ook strenger geworden de laatste paar jaar gezien de banden en het geluid en dergelijke en iemand ook een idee waar ik die keurings eisen kan vinden op internet.
Heb namelijk een paar jaar terug eens een rit gedaan in de wijk en daar viel de keuring reuze mee,is dit nu nog zo of zijn ze nu veel strenger tegenwoordig?
Off-road ritten
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Valt mee,,, Er wordt tegenwoordig wel meer op geluid gecontroleerd. Als je zorgt dat je DOT of FIM banden hebt, je een stille uitlaat hebt, je remmen werken en er zit verder nergens speling op je motor dan kom je wel door de keuring.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Die stille uitlaat is nu eigenlijk een beetje het probleem, ben bezig om een laser pro-duro demper(reflectie demper met e keuring) met dikkere uilaat op mijn Yamaha tt350 te zetten.
Maar mijn plan was om de reflectie deel eruit te halen en er een open pijp systeem van te maken.Gaat dit problemen opleveren? ,controleren ze het geluidsnivo altijd bij elke rit?
Maar mijn plan was om de reflectie deel eruit te halen en er een open pijp systeem van te maken.Gaat dit problemen opleveren? ,controleren ze het geluidsnivo altijd bij elke rit?
Nee, de keuring valt over het algemeen wel mee. Echter, de organisatoren willen graag dat er met stille uitlaten gereden wordt. Incidenteel wordt er gecontroleerd. De ritten gaan door landelijke gebieden waar ook heus wel mensen wonen die niet zo gecharmeerd zijn van dit soort evenementen. Om een beetje draagkracht te houden bij de omwonenden en degenen die hun medewerking verlenen om over hun land te rijden verlangt men van de deelnemers ook een stukje eigen verantwoordelijkheid. Dus wees wijs en rij zo stil mogelijk. Je gaat er echt niet harder van. Ik sta er altijd weer verbaasd over hoeveel mensen er met een echte luide uitlaten rondrijden.klaas tt350 schreef:Die stille uitlaat is nu eigenlijk een beetje het probleem, ben bezig om een laser pro-duro demper(reflectie demper met e keuring) met dikkere uilaat op mijn Yamaha tt350 te zetten.
Maar mijn plan was om de reflectie deel eruit te halen en er een open pijp systeem van te maken.Gaat dit problemen opleveren? ,controleren ze het geluidsnivo altijd bij elke rit?
Dat kan je evengoed doen, maar zet er dan speciaal voor de KNMV-ritten een aftermarket dB-killer in, zoals bijv. de db dawg:klaas tt350 schreef:Die stille uitlaat is nu eigenlijk een beetje het probleem, ben bezig om een laser pro-duro demper(reflectie demper met e keuring) met dikkere uilaat op mijn Yamaha tt350 te zetten.
Maar mijn plan was om de reflectie deel eruit te halen en er een open pijp systeem van te maken.Gaat dit problemen opleveren? ,controleren ze het geluidsnivo altijd bij elke rit?
http://www.dirtwerkz.com/Pages/products ... _Dawg.html
Bij de KNMV ritten wordt in het algemeen van tevoren gecontroleerd. Motoren met dubieuze uitlaten worden uit de rij gepikt en mogen even proefdraaien voor de microfoon.
Bij de MON ritten is de keuring bij de start iha minder nauwkeurig, maar bij bv. Handel worden tijdens de rit de ergste gevallen door de politie eruit gehaald.
Kortom: Doe jezelf een lol en ga met een stille uitlaat rijden. Liever een natte scheet uit de uitlaat, dan dat je in je broek schijt uit angst voor gezeur. Dat geldt overigens niet alleen voor offroad ritten, maar ook voor vrij rijden.
Daarnaast vraag ik me af wat je wilt bereiken met een open uitlaat... Waarschijnlijk gaat hij er alleen maar slechter om lopen!
Bij de MON ritten is de keuring bij de start iha minder nauwkeurig, maar bij bv. Handel worden tijdens de rit de ergste gevallen door de politie eruit gehaald.
Kortom: Doe jezelf een lol en ga met een stille uitlaat rijden. Liever een natte scheet uit de uitlaat, dan dat je in je broek schijt uit angst voor gezeur. Dat geldt overigens niet alleen voor offroad ritten, maar ook voor vrij rijden.
Daarnaast vraag ik me af wat je wilt bereiken met een open uitlaat... Waarschijnlijk gaat hij er alleen maar slechter om lopen!
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Want net wat er gezegd wordt, jij gaat er niet harder door, maar kans dat je het verpest (met nog een tiental andere herriemakers) voor een kleine andere 1000(en) is aanwezig.mmrizio schreef:Bij de KNMV ritten wordt in het algemeen van tevoren gecontroleerd. Motoren met dubieuze uitlaten worden uit de rij gepikt en mogen even proefdraaien voor de microfoon.
Bij de MON ritten is de keuring bij de start iha minder nauwkeurig, maar bij bv. Handel worden tijdens de rit de ergste gevallen door de politie eruit gehaald.
Kortom: Doe jezelf een lol (EN BELANGRIJKER: ANDEREN!!!) en ga met een stille uitlaat rijden. Liever een natte scheet uit de uitlaat, dan dat je in je broek schijt uit angst voor gezeur. Dat geldt overigens niet alleen voor offroad ritten, maar ook voor vrij rijden.
Daarnaast vraag ik me af wat je wilt bereiken met een open uitlaat... Waarschijnlijk gaat hij er alleen maar slechter om lopen!
Allways replace the cheapest parts first
Idd, waarom zou je dat beetje goodwill wat we als off-road rijders nog hebben verder om zeep helpen door onnodig kabaal te gaan maken.mmrizio schreef:Kortom: Doe jezelf een lol en ga met een stille uitlaat rijden. Liever een natte scheet uit de uitlaat, dan dat je in je broek schijt uit angst voor gezeur. Dat geldt overigens niet alleen voor offroad ritten, maar ook voor vrij rijden.
Daarnaast vraag ik me af wat je wilt bereiken met een open uitlaat... Waarschijnlijk gaat hij er alleen maar slechter om lopen!
We willen toch graag over 5 jaar nog steeds off-road rijden?
Geld niet alleen voor off-road, heb ook op m'n straatfiets nog nooit de behoefte gehad 2000 Euro uit te geven voor andere dempers.....
Yep, 'k weet 't..... getting old...
Toen ik 16 was vond ik veel lawaai stoerrrrrrrr.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Inderdaad... Als je deze vraag 10 jaar geleden had gesteld dan had je compleet andere antwoorden gehad.gassen schreef:Zoveel zielen met een zelfde mening
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Begrijp me niet verkeerd,ben niet van plan om een megafoon te maken (heb zelf ook een teringhekel aan kabaal en rij liever zo stil mogelijk)maar mischien kan ik het beter uitleggen mbv foto's wat ik bedoel.
Heb nu een reflectie uitlaat als foto 2 en ik wil deze reflectie gedeelte uit de uitlaat halen en een uitlaat als foto 1 maken(wat de meeste motoren van tegenwoordig standaard op de motor geleverd krijgen dus)
Heb nu een reflectie uitlaat als foto 2 en ik wil deze reflectie gedeelte uit de uitlaat halen en een uitlaat als foto 1 maken(wat de meeste motoren van tegenwoordig standaard op de motor geleverd krijgen dus)
Je zou eens moeten kijken naar het gepatenteerde systeem van Jos Polman!
Hij weet een uitlaat fluitsterstil te krijgen bij een maximale performance.
Ik denk dat hij die van jou ook fluisterstil kan krijgen!
Twee enduro-toppertjes laten in het geheim hun uitlaten bij hem fabriceren!
Hij weet een uitlaat fluitsterstil te krijgen bij een maximale performance.
Ik denk dat hij die van jou ook fluisterstil kan krijgen!
Twee enduro-toppertjes laten in het geheim hun uitlaten bij hem fabriceren!
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik denk dat de meesten wel begrepen dat je dit bedoelde. Dan krijg je een open demper en dat is zeer zeker niet wat standaard op de meeste productie motoren zit.klaas tt350 schreef:Heb nu een reflectie uitlaat als foto 2 en ik wil deze reflectie gedeelte uit de uitlaat halen en een uitlaat als foto 1 maken(wat de meeste motoren van tegenwoordig standaard op de motor geleverd krijgen dus)
Laatst gewijzigd door speedphreax op za nov 22, 2008 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Bij nader inzien (dankzij de vele reactie's) laat ik de uitlaat zoals hij is ,mischien wat minder vermogen maar wel lekker stil en daar is ook wat voor te zeggen.
Zo herkennen we de ware enduristklaas tt350 schreef:Bij nader inzien (dankzij de vele reactie's) laat ik de uitlaat zoals hij is ,mischien wat minder vermogen maar wel lekker stil en daar is ook wat voor te zeggen.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Enduro's dat nog niet ,eerst maar weer eens wat off-road ritten proberen zien we later wel wat er daarna komt.gassen schreef:Zo herkennen we de ware endurist
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hmm, verschil in Pk's nooit gemeten maar heb demper 1 en 2 in bezit..
Op de 800cc 1 pitter die nogel krap staat fabrieks uit is er redelijk wat vesrchil in NM..
En dat merk je in het hele toeren gebied...
In Utreg in de spits rij ik graag met nr 1 ivm de ruimte die ik er door krijg
Ook van de weg af rijd het beter, voral steile hills gaan dan lekker
Maar.. ondanks dat de herrie nog redelijk is mag het toch wel wat stiller
En dus een Marvin aan geschaft en hoop dat deze tussen 1 en 2 valt
Op de 800cc 1 pitter die nogel krap staat fabrieks uit is er redelijk wat vesrchil in NM..
En dat merk je in het hele toeren gebied...
In Utreg in de spits rij ik graag met nr 1 ivm de ruimte die ik er door krijg
Ook van de weg af rijd het beter, voral steile hills gaan dan lekker
Maar.. ondanks dat de herrie nog redelijk is mag het toch wel wat stiller
En dus een Marvin aan geschaft en hoop dat deze tussen 1 en 2 valt
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Heeft die ook een website o.i.d. kan weinig over hem vinden met googleNoppy schreef:Je zou eens moeten kijken naar het gepatenteerde systeem van Jos Polman
b.v.d Klaas
Maakt deze man geen uitlaten voor cross / enduro's ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
lieve lieve zappa, nu dat jij die marvin hebt.. neem je natuurlijk afscheid van een van je produro's? *hint*
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
THANKXNoppy schreef:http://www.maxtreme-performance.com/
Deze type motoren staan anders niet op zijn lijst bij productenNoppy schreef:Nee, hij maakt uitlaten voor cross en enduro' sadje schreef:Maakt deze man geen uitlaten voor cross / enduro's ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/