Boetes aan vechten?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
zappa.suzuki

Hier het vehaal..

Ik en een vriend uit Putten waar ik die dag wat legale onverharde padden mee heb gereden rond Putten rijden naar mijn huis en zijn ouders in Odijk..
Er is wat modder op de brommers gekomen en de onderkant van de kenteken platen is licht vies..

We nemen van af de A12 de afslag Drieberg-Rijsenburg,
net voor station Driebergen -Zeist komt een politie auto ons tegemoed, deze keert en houd ons staand naast het station..

Bij de vraag waarom krijgen wij te horen dat wat colegas 2 motor rijders hebben proberen aan te houden in het bos bij leersum zo'n 15km in vogelvlucht vanwaar we werden aangehouden,
maar dat die er vandoor waren gegaan.

De betrefde agenten werden ter plekke geroepen, en deze herkende ons, vooral aan het feit dat er een Paris-Dakar sticker zich op het ruitje van de motor van m'n vriend geplakt zat..

We zouden dus een stukje over een bospad achtervolgd zijn door een landrover en een sirene/zwaailicht genegeerd hebben..

Maar wij verklaren net van Putten af te komen, maar er werd ons verteld dat ons rijbewijs/motor in beslag genomen zou worden en wegens het misdrijf van een onleesbaar kenteken 6 uur bak tegemoed konden zien..

We moesten achter een motoragent aan rijden [ er stonden nu 3 wagens, 1 motor en 5 agenten en een boswachter] naar buro Doorn..

Daar werden uiteindelijk 3 boetes uitgeschreven;

Vuil ketenteken a e90.- [ goed was idd licht vies van onder]

Niet opvolgen stopteken dmv politietransparant a e150.-

Rijden met een all-road motor waar dat verboden is a e60.-

Na een semi hard verhoor waren we een uur later weer de deur uit..
Dus nu bekeurd 15 km verder op vanwege een zogenaamde herkenning van een sticker aan de voorkant terwijl een motor achtervolgd werd..

Maar er zijn 2 agenten en een boswachter die in de landrover zaten die verklaren ons te herkennen??

Dus nu.. hun woord tegen het onze..
Moeilijk gaan doen en evt advocaat er op zetten kosten tijd en geld denk ik..

En dat voor e210.- [kenteken was vies]??

Ik twijfel..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
huskie

En het gaat er weer om, vindt de rechter dit voldoende bewijs? Omdat dit administratieve boetes zijn, waarschijnlijk wel. Want ze hebben jullie dus niet bekeurd vanwege rijden op een illegale plek, of iets dergelijks, en dus gooide ze het maar op het vieze kenteken etc.
Ja, ze zijn heel inventief, wat bekeuren betreft. Ze hadden ook jullie banden, spiegeltjes etc kunnen bekijken.
:oops: 60 euro voor rijden op illegale plek?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Rolando
Contacteer:

Aanvechten moet je altijd doen als je goeie argumenten hebt. makkelijk zal het niet zijn, maar de moeite waard.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
ktmjan

Een bezwaarschrift richting justitie zodra je de acceptgiro ontvangt kan nooit kwaad. Er zijn diverse juridisch advies bureau's die je daar bij kunnen helpen. sommige zelfs gratis.....
Luctor @ stiletto
CrazyWezel
Contacteer:

heb je geen rechtsbijstand verzekering? :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
klomp

aanvechten kan je het altijd via de kantonrechter.
Kun je aankaarten dat je het een vreemde zaak vind, dat ze van achteren kunnen zien wat voor sticker je voorop hebt en jullie niet herkennen aan de motor of kleding?
Dat heet willekeur....
Volgens mij kan je ook het proces verbaal opvragen.

In ieder geval succes!
nielscr500

Ff vraagje, want dat kan ik niet echt uit je verhaal halen.

Denken jullie zelf dat jullie het waren, of heb je gewoon ff paar zandpaden gepakt.

Zo ja, dan denk ik gewoon boete betalen, en ben je overal vanaf.

Weet je zeker dat jullie het niet waren, dan betalen en aanvechten. :)
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
Freek
Site Admin
Contacteer:

Probeer even te achterhalen, hoeveel van de PD-stickers er in omloop zijn. Lijkt me een goed argument in je bezwaarschrift.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Ad Ketelaars
Contacteer:

Als je eigenlijk al weet dat je daar gereden hebt, dan acht ik de kans van slagen niet bijster groot. Je moet eigenlijk ter plekke staande zijn gehouden, maar duidelijke herkenning door pakkemannen is ook waterdicht vermoed ik. Zeker als dit gebeurd op weg naar huis. Maar op het PV komt toch duidelijk te staan, waar je dit misdrijf hebt begaan. Het is dan nog de vraag of het een verkeersovertreding of een overtreding 461 betreft. Maar dat kan ik niet uit je betoog opmaken.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Surfdude

Als het mogelijk is hiervoor een bezwaarschrift in te dienen dan gewoon doen. Het liefst met de hand geschreven om hiermee de mogelijkheden tot electronisch verwerken hiervan tot een minimum te beperken. Moeten ze tenminste ook nog wat doen voor dat geld.

Misschien dat ze dan ooit eens gaan inzien dat het geven van een bekeuring van 210 euro met inzet van 3 wagens, 1 motor en 5 agenten en een boswachter een uur verhoor en het werk van je bezwaarschrift nou niet zo'n hele slimme actie van ze was.
CrazyWezel
Contacteer:

en wie denk je dat dat uit eindelijk betaald dan.. :lol: ?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
JoeBaR

laten voorkomen als je zelf denkt dat je sterk in je recht staat .

in t vervolg met onleesbare plaat rijden en niet meer stoppen is ook een (minder legale) optie :lol:
4 strokes only !!
Surfdude

CrazyWezel schreef:en wie denk je dat dat uit eindelijk betaald dan.. :lol: ?
Precies, niet alleen jij zelf, maar ook de boswachter en die 5 man van de politie. En persoonlijk zou ik ze hierin graag laten meedelen. En er blijft op deze manier ook minder over om groene subsidie clubjes mee te onderhouden.
zappa.suzuki

Ad Ketelaars schreef:Als je eigenlijk al weet dat je daar gereden hebt, dan acht ik de kans van slagen niet bijster groot. Je moet eigenlijk ter plekke staande zijn gehouden, maar duidelijke herkenning door pakkemannen is ook waterdicht vermoed ik. Zeker als dit gebeurd op weg naar huis. Maar op het PV komt toch duidelijk te staan, waar je dit misdrijf hebt begaan. Het is dan nog de vraag of het een verkeersovertreding of een overtreding 461 betreft. Maar dat kan ik niet uit je betoog opmaken.
Ad heeft de hint "het verhaal" goed gelezen en begrepen..

Aangezien er 3 ambtenaren gaan verklaren dat ze ons herkend hebben zie ik er geen brood in om in bezwaar te gaan hoewel ik de manier waarop dubieus vind..
Was het bedrag hoger geweest dan was het anders geweest :wink:

Wat op de bon staat is Cat 2 D537, verboden te rijden is mij verteld en de boswachter is druk aan het bellen geweest om hier wat anders van te kunnen maken maar bleef bij de e60.-..

Volgende keer kunnen de 2 gevluchte motorrijders beter gewoon stopen, scheelt e150.- :wink:
Noppy

:toost:
mmrizio

Toch wel weer opvallend: 58 mensen krijgen boetes voor vissen zonder visacte (moedwillig mishandelen van dieren zonder vergunning), niet aanlijnen van de hond, paardrijden buiten de ruiterpaden en het illegaal storten van afval.

En het halve artikel gaat over 2 motorrijders en een achtervolging.

Wat wel hoop geeft is dat de actie gedaan werd door "Boswachters, studenten en vrijwillige agenten". De opsporingsbevoegdheid straalt er niet echt vanaf, dus ik zou maar even goed opletten door wie je gezien zou zijn.
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
huskie

Maar dat waren niet "onze" jongens, want het verhaal gaat dat "zij" werden aangehouden door een motoragent, en "onze" door een politieauto. Dus aanvechten die boete, want ze kunnen niet 2x de zelfde boete uitschrijven. En "zij" moesten 300 euro betalen, en "onze" 210 euro.
:?:
:wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Joop

Zappa, als ik alles lees heb ik het gevoel dat jullie daar wel gereden hebben :oops: of heb ik het fout. Als jullie daar wel gereden hebben gewoon betalen :!: Als je er niet gereden hebt zou ik meteen bezwaar maken en persoonlijk zou ik het dan nooit betalen :idea:
Houten Klaas

Zappa je bent niet geheel duidelijk, heb je onverhard rond Putten gereden en daarna niet weer. Via de verharde weg naar jouw huis en Odijk ?
Houten Klaas

huskie schreef:Maar dat waren niet "onze" jongens, want het verhaal gaat dat "zij" werden aangehouden door een motoragent, en "onze" door een politieauto. Dus aanvechten die boete, want ze kunnen niet 2x de zelfde boete uitschrijven. En "zij" moesten 300 euro betalen, en "onze" 210 euro.
:?:
Onze moeten ook 300 euro dokken,lijkt toch dezelfde.
Houten Klaas

Wat is nu het moraal van het verhaal, koop een lichte enduro brommer en ga lekker illegaal knallen. :lol:

Sorry Zappa. :oops:
Noppy

Klaas toch... :cry:

:toost:
zappa.suzuki

Blijf maar even bij m'n verklaring hier en daar :wink:
Maar als "ze" "ons" waren hebben de 800cc 1 pitters "hun" net zo goed zoek gereden als de lichte enduro van Klaas..

We werden een heel stuk verder op zogenaamd herkend tewijl we net van de snelweg kwamen..
Totaal van de boetes is e300, kenteken was vies bij mijn aanhouding a e90-
Het twijfelachtige herkennings verhaal levert e210 op :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

vreemd ik dacht dat jullie heel die middag samen hier op cursus balansketting spannen waren.. ik zou t aanvechten heur.. :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Plaats reactie