Ik zou het koppelingsdeksel en het ontstekingsdeksel weer proper willen krijgen. Hoe kan ik dit het beste doen ? Iemand ervaring mee ?
Ik kan met schuurpapier beginnen, maar da gaat niet mooi zijn en strepen veroorzaken.
Zandstralen heb ik al gehoord, maar sommige zeggen dat het oppervlak dan te ruw is ? Het gaat om een YZF 250 van 2007.
Het ene deksel zou alu zijn en het andere magnesium...
Deksels proper krijgen
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Parelstralen en daarna spuiten en in de blanke lak.
Om daarna met veel verdriet te moeten aanschouwen, het heeft maar een paar uur gezeten.
Om daarna met veel verdriet te moeten aanschouwen, het heeft maar een paar uur gezeten.
Gewoon Scotch-band (of vergelijkbaar spul) halen bij de schilder
Zwiets : http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/e ... X4WRPPK6bl
Zwiets : http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/e ... X4WRPPK6bl
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Van parelstralen wordt het heel mooi, maar dat gaat maar heel even duren, vuil vindt zo'n maagdelijk oppervlak heerlijk. Een laklaag over het geparelstraalde oppervlak zetten is ook heel mooi, en duurt net zo goed maar heel even (tenzij je alleen asfalt rijdt), je laarzen in combinatie met ondergrond zorgen voor een leuk schuurpapier-effect.
Carbon-beschermingsplaten zijn helemaal K&^%$#@*, ook die slijten na een tijdje gewoon door (is qua treksterkte heel sterk, maar de slijtvastheid is twee keer niks). Ik heb ooit carbon framebeschermers gehad, en die hielden het toch zeker een half jaar uit (en ze waren stervensduur ).
Regelmatig een keer aaien met Scotch-band levert een acceptabel en snel (voor mij goed genoeg, ik hoef niet aan een show mee te doen, maar heb het wel graag netjes) resultaat op.
Carbon-beschermingsplaten zijn helemaal K&^%$#@*, ook die slijten na een tijdje gewoon door (is qua treksterkte heel sterk, maar de slijtvastheid is twee keer niks). Ik heb ooit carbon framebeschermers gehad, en die hielden het toch zeker een half jaar uit (en ze waren stervensduur ).
Regelmatig een keer aaien met Scotch-band levert een acceptabel en snel (voor mij goed genoeg, ik hoef niet aan een show mee te doen, maar heb het wel graag netjes) resultaat op.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Wat ik ook wel eens heb gedaan op mijn vorige motoren :
Van RVS-geperforeerde plaat (hele kleine gaatjes op hele kleine steek) een mooi beschermplaatje knippen en met 2k-metaallijm van Bison op de plek lijmen die je beschermd wil hebben.
Heb ik ooit eens gedaan toen een ontstekingsdeksel beschadigd was door de schakelpook die tijdens het rijden was kromgevallen (er stonden een paar lelijke krassen in het deksel). Zag er nog profi uit ook
Van RVS-geperforeerde plaat (hele kleine gaatjes op hele kleine steek) een mooi beschermplaatje knippen en met 2k-metaallijm van Bison op de plek lijmen die je beschermd wil hebben.
Heb ik ooit eens gedaan toen een ontstekingsdeksel beschadigd was door de schakelpook die tijdens het rijden was kromgevallen (er stonden een paar lelijke krassen in het deksel). Zag er nog profi uit ook
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
roterende staal of liever koperborstel op de boormachine , en daarna met jif (schuurmiddel) en een schuursponsje (of stukje scotch-brite) na poetsen .
en daarna na elke rit het blokje in de wd40 zetten , zodat het aluminium niet wit uitslaat en er bloemkolen op groeien.
en daarna na elke rit het blokje in de wd40 zetten , zodat het aluminium niet wit uitslaat en er bloemkolen op groeien.
BIERTAKT crossen en zuupn
Ben ook wel eens aan het experimenteren geweest, maar je moet het wel, zoals al gezegd is, bijhouden.
Roterende staalborstel:
Het wordt wel dof, dus regelmatig oppoetsen met Scotch Brite of Polish polijstspul. Te verkrijgen in een tube, met een doekje poetsen en het is weer mooi.
Roterende staalborstel:
Het wordt wel dof, dus regelmatig oppoetsen met Scotch Brite of Polish polijstspul. Te verkrijgen in een tube, met een doekje poetsen en het is weer mooi.
Suzuki RMZ 450