schakelas KTM 600

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
spetser
Berichten: 16
Lid geworden op: di okt 23, 2007 22:19
Locatie: BELG

Mijn KTM 600 1996 heeft speling (radiaal) op de schakelas met als gevolg dat hij niet zo in neutraal gaat.
Wat moet ik ermee?
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Repareren waarschinlijk ??

Meeste hebben een radiale speling.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

schakelt niet naar neutraal als de motor loopt ? of ook als de motor uit staat?


er hoort wel iets speling op dat asje te zitten , ehm ... tenminste , of het hoort weet ik niet , maar ik heb hier een vrij nieuw lc4 blok staan die hetzelfde heeft , alleen deze schakelt wel in neutraal , ook met draaiende motor.
4 strokes only !!
spetser
Berichten: 16
Lid geworden op: di okt 23, 2007 22:19
Locatie: BELG

Ok
De speling bedraagd 0,6mm is dat te veel?(op en neer)
Het neutraal schakelen met loopende motor lukt maar niet vlot.
Terwijl de motor af staat gaat het vlotter.
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Bij mij is het meer dan 0.5 mm (uit 2008).
Zou het in de koppeling zoeken
Laatst gewijzigd door gassen op za nov 15, 2008 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

spetser schreef:Ok
De speling bedraagd 0,6mm is dat te veel?(op en neer)
Het neutraal schakelen met loopende motor lukt maar niet vlot.
Terwijl de motor af staat gaat het vlotter.

das vrij normaal eigenlijk , ik denk dat de meeste fietsen dit wel hebben .
het heeft denk ik niets te maken met de speling op de schakelas , maar eerder met het inslijten van de tandwielen die inelkaar grijpen bij het schakelen.
4 strokes only !!
traalala
Berichten: 37
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 20:05

Het kan ook aan je koppeling liggen. Had het ook met mijn 520, bleken de stalen platen van de koppeling niet te kloppen. Zat 1 dikke teveel in, moest een dunne zijn.

Daardoor wou hij lopend ook niet makkelijk in z'n neutraal.
spetser
Berichten: 16
Lid geworden op: di okt 23, 2007 22:19
Locatie: BELG

ok
Dan ben ik gerust en kan ik weer gaan vlammen.
Bedankt jongens
Plaats reactie