Carpaal Tunnel : operatie --> wanneer terug rijden ?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Jo VdB

Tja,

ik begin precies meer en meer af te takelen :cry: (lees : ik wou terug 28 zijn :wink: )
gezien ik sinds enige tijd last heb van carpaal tunnel syndroom aan beide handen.

Mijn vraag aan iemand die er al aan geopereerd werd --> na hoeveel tijd mag je terug off-road rijden ?

Jo VdB
brommer

Beiderzijds, dat vindt ik altijd opvallend.
Meestal is het links of rechts.
Bij beiderzijds denk ik meestal ana een centraal component (nek wervelkolom).
40 procent van de gediagnostiseered carpaal tunnelsyndromen zijn eigenlijk nekkproblemen die daar zenuw beknelling geven.
Weet niet wat je al geprobeerdt hebt maar voordat je geopereedt wordt probeer eerst eens een goed chiropraktor/manueel therapeut.
Heb je alleen last met rijden of ook overdag of met name 'snachts?
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Helen

Geen idee.
Zelf heb ik 6 weken geleden mijn pols gebroken. :(
Ik ben dan geopereerd bij mijn vaste handchirurg (ik heb een klantenkaart - 10e keer gratis!)

's Nachs werd ik ook vaak wakker van de pijn (overdag geen last van). Al googlend leerde ik dat dit ook een typisch fenomeen is bij carpaaltunnelsyndroom. Sinds ik uit de gips ben (vrijdag) slaap ik gelukkig beter. De beklemmingen in de pols schijnen stilaan over te gaan.

Ik geef mijn pols zeker een maand of drie voor ik weer op mijn moto kruip. December en januari zijn toch niet de beste maanden om te rijden.

Jo, veel beterschap.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
folie

Jo VdB schreef:Tja,

ik begin precies meer en meer af te takelen :cry: (lees : ik wou terug 28 zijn :wink: )
gezien ik sinds enige tijd last heb van carpaal tunnel syndroom aan beide handen.

Mijn vraag aan iemand die er al aan geopereerd werd --> na hoeveel tijd mag je terug off-road rijden ?

Jo VdB
Verdorie Jo, het zit je niet mee.
Helaas kan ik je niet helpen, behalve een beetje medeleven en een hart voor onder je riem. Sterkte !
Jo VdB

brommer schreef:Beiderzijds, dat vindt ik altijd opvallend.
Meestal is het links of rechts.
Bij beiderzijds denk ik meestal ana een centraal component (nek wervelkolom).
40 procent van de gediagnostiseered carpaal tunnelsyndromen zijn eigenlijk nekkproblemen die daar zenuw beknelling geven.
Weet niet wat je al geprobeerdt hebt maar voordat je geopereedt wordt probeer eerst eens een goed chiropraktor/manueel therapeut.
Heb je alleen last met rijden of ook overdag of met name 'snachts?
Tja,

's nachts durf ik wel al eens wakker worden van de pijn... Intussen ook al meer dan 2 jaar last van, maar nooit tijd voor vrijgemaakt. Na een ondezoek bleek dat in mijn rechterhand al blijvende schade was door dat lang wachten :cry: Links valt nog mee, doch ook daar regelmatig last van (bijna dagelijks...)

Somtijds kan ik zelf geen computermuis vasthouden van de pijn. Is ook niet praktisch bij het rijden, want gasgeven en remmen wordt dan moeilijker :wink:

Heb 3 jaar geleden wel eens met mijn hoofd tegen een lage brug aan gereden :roll: Daar heb ik nu soms nog wel last van. Volgens de dokter had ik toen dood kunnen zijn, door zo'n slag (waarmee konijnen geslacht worden :shock: )

Dus : operatie zal nodig zijn.
Ziekenverlof nemen zal er niet bij zijn, daar heb ik geen tijd voor :wink: (men wou me al 4 weken voorschrijven)

Jo VdB
Jo VdB

Helen schreef:
Jo, veel beterschap.
Insgelijks, Helen.
Hoe is het bij jou gebeurd, dat breken van je pols ?

Jo VdB
roon2

Jo VdB schreef:Tja,

Jo VdB
Ben bang dat ik weinig opwekkend nieuws voor je heb

Ook geopereerd aan beide handen, tussen de operaties zat een termijn van ongeveer drie maanden.

De eerste anderhalve maand ben je niet eens in staat om een bekertje vast te houden.
Al je kracht is gelijk na de operatie weg uit je handen.

Ik heb nooit ook maar één seconde na de operatie pijn gehad, maar herstel duurt maanden voordat je je kracht weer een beetje terug krijgt.

Ik heb er ongeveer 5 jaar mee gelopen voordat ik het aandurfde maar het was de moeite waard.

Sorry :oops: hoop dat het bij jou sneller gaat

Sterkte
Helen

Jo VdB schreef:Hoe is het bij jou gebeurd, dat breken van je pols ?
We gingen een weekend rijden in de buurt van Calais.
Zaterdagochtend, na welgeteld 1 (!) km op het eerste vochtig stukje in het bos (drie diepe sporen, harde ondergrond met laagje kalk - bruine zeep dus) schuift mijn voorwiel bruusk weg, en katapulteert mijn achterwiel me in de lucht. Ik land. Au, pols doet pijn. Ik kijk. Rare kronkel. Gebroken. Zo, 't is al gedaan met het weekend.
In plaats van dat ik nu éérst een weekend rondrij, en het laatste uurtje iets breek, maar nee hoor :evil:

Mijn geplande marathon in Eindhoven (12 oktober) ging daarmee ook niet door (die gips is één ding, maar die slapeloze nachten nog een ander :( ). Ik heb me daar beperkt tot een halfje, kwestie van niet enkel gefrustreerd te staan supporteren voor mijn ventje.
Herkansing volgt op 7 december (marathon van Spijkenisse - NL).

Enduro hoop ik te herbeginnen in januari. Mijn armspieren zijn intussen voltallig verdwenen. Ik heb nu een voorarm van een gemiddelde bejaardentehuisbewoonster. Echt ziélig. :?
Ik kan nu al een leeg glas vasthouden. Ik blijf oefenen voor een vol glas 8)
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Plaats reactie