Arjan brouwer rit

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Frans van Roosmalen

Lekker dagje :D

Mooi op tijd en meteen door BIGBROTHERS in real live begroet. 8) BIG88, IKRIJBIG en RIDGE. Korte breefing en rijden :!: Op aanraden van de BIGBROTHERS met de gemiddelde groep meegereden. "Oh als jij met Zappa hebt gereden moet dat wel lukken" :wink:

Hup meteen goed gas erop en na tweehonderd meter zand voel ik me goed in mijn element :D We gaan zelfs bijna langs mijn caravan dus ik voelde me echt thuis :wink:

Toen Speulen bij Zeumeren.
De voorrijder had niet alle profieletjes gecheckt en voordat ik het wist moest er een BMW naar boven geduwd worden. :roll: Toen ging IKRIJBIG het gras van dichtbij bekijken :shock: en zijn brommert ging erachteran. Gelukkig niets kaput en met z'n drieën stond ie zo weer op het rubber. Daarna werd ik ook dat heuveltje overgeholpen en ging het verder.

De blub in en ja hoor ik ging iets te veel naar rechts en tot aan mijn tank door het water :shock: Slaat ie nog af ook maar hij trekt me er toch door I :verliefd: my BIG. Net dat wier op de moter gaan we nog een erg blubberig stukje door. "op behendigheid" :roll: voor mij dus gewoon kijken waar het ship strand. Je raad het al twee keer achter elkaar op bodemonderzoek. :wink: "we zullen opstaan en weer doorgaan lalall" :multi: . Tijd voor een shaggie :?: helaas net als ik hem aan wil vuren gaan we weer rijden :( Knallen op wat zandpaden en toen nog ff een bos paadje up hill :D Hier reed een Transalp zijn tweede ruitje aan barrels. Ja de tweede van vandaag :cry: hij viel om en kwam een boom tegen die d'r al ff stond :wink:. Weer tijd voor een shaggie :?: helaas weer reden we door. :( Nu terug naar Brouwer en daar aangekomen lekkere koffie, cola en hamburgers. :D en napraten. BIG88 had het probleem gehad dat zijn motert in het maisveld wilde blijven :wink: gelukkig hebben ze hem kunnen overtuigen dat dat echt niet de bedoeling was 8)

Al met al een super lekkere middag. Petje af voor Arjan en zijn team. Leuke rit met goeie koffie en snacks :D

Helaas geen aktie foto's (dat shaggie was al moeilijk :wink: ) maar wel een paar voor de leut.

Mazzel Frans
zappa.suzuki

:lol: :lol: Mooi verhaal.. heb dus wat gemist :wink:

Ben je de belangrijkste les van vorige week dus toch vergeten..
Zorg dat je altijd wat gedraaide shaggies in je pakje hebt klaar liggen :lol:

En nooit kijken naar waar het schip strand, maar juist waar het varen kan :P

Zie je morgen voor wat meer modder, hoop dat je niet te veel spierpijn hebt want we gaan wat leukere plekjes op zoeken dan vorige week :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
de antrapper

8) Ik heb alleen de morgen mee gedaan, de middag was anders gepland, en nou heb ik wel de meeste fun gemist :? , s'morgens was half asfalt en half zandpaden, het was leuk , maar niet schokkend, kwam ook wat door het weer, de meeste paden waren droog en stevig.
Mijn maatje was ook mee, op een 1200gs ,reed voor het eerst off road, en had geen cent moeite mee te komen, op straat banden,kortom leuke ochtend.

Afbeelding

Afbeelding
de goeroe zelf

Afbeelding
pauze na een snoekduik van een KTM

Afbeelding

Afbeelding

Al met al dank aan Arjan Brouwer, toch maar een mooie dag in elkaar gedraaid, met koffie soep en broodjes, daarbij nog ophaalhulp bij schade, hier en daar een reparatie in de werkplaats,en kosten voor de deelnemers nul komma nul . Ik zal eerdaags wat bij hem kopen, ik voel me gewoon schuldig :roll:

HansD
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo

welke kleur BIG hij ook rijdt, het komt uiteindelijk altijd weer op hetzelfde neer :lol:

Afbeelding

LEO
BIG88

zappa.suzuki schreef:Huh?? vast? bij deze rit? jij??
ja ik :)
er waren deze keer 3 groepen,en ik reed mee met de gevorderden
er werd echt stevig doorgereden,even gespeeld op strand horst en veel maisvelden
bij het strand ook nog een trap opgereden,niet moeilijk of zo alleen de eerste keer even slikken en gas er op :P

en we kunnen Arjan Brouwer volgen bij "Dakar"2009 (buenos aires)
Afbeelding Afbeelding
foto's gepikt van
http://motorrijschoolhendriks.blogspot. ... -2009.html
Laatst gewijzigd door BIG88 op zo nov 02, 2008 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
have BIG fun

D.F.M.T.
ikrijbig

S'ochtends tegen 8 uur bij ridge vertrokken richting arjan brouwer,we waren netjes op tijd.
we hadden nog niet eens gereden en ik moest al lachen hoe de antrapper van zijn big af moest zien te komen. :D

Eenmaal de briefing gehad gingen we rijden,eerst wat rustige zandpaden en toen wat muller zand.
wat gaat een big dan zoeken naar zijn weg zeg en ik gewoon stom blijven zitten :roll: staand gaat een stuk makkelijker.
Eenmaal een paar plassen tegen gekomen zag ik een achterwiel van een ktm omhoog komen die naar mijn weten op de grond moest blijven.
die hebben we ook maar weer op de benen geholpen en gingen we weer verder.
Toen kregen we een paar hele mooie paden en waar je in de bochten gewoon een voetje aan de grond zet en door kon gassen.
Vooral als er een klein bultje in zit is dit een goeie kick.

De middag sessie:

We gingen dit keer mee met een monteur van brouwer en die weet zeer goed het gas te vinden,man wat kon die vent spelen met zijn yamaha.
eerst een paar zandpaden en daarna kwamen we bij een soort van strand/algaantrekkend iets.
nou mooi naar boven en eenmaal boven moesten we langs een smal stukje met een verhoging erop.
Eerst die bmw naar boven gedrukt toen even gewacht dat ridge erop ging.
Nou toen mocht ik,ging heel erg mooi,echter gleed mijn achterwiel weg en kon ik mijn voet nergens neer zetten,zoedoende tuimelde ik naar beneden en bleef de big gellukig nog net liggen.
eerst met twee man proberen,maar helaas wou dit niet toen met de begeleider en we konden weer.
wij zijn toen beneden op de algvlakte nog wezen crossen en de rest gingen nog even achter proberen.

al met al een zeer mooie dag en ook mijn overtuiging dat een big een echt speel kamaraadje is 8)
Ridge

Gisteren een leuke dag gehad, lekker gereden en geen bodem onderzoek gedaan. Stukje door het bos en de modderige speeltuin waren de hoogte punten. Verder iets teveel harde zandpaden gezien en wat minder mul zand en modder.

Al met al een super gezellige en goed verzorde dag, HULDE aan ARJAN BROUWER.
cb20051973

foto's zien er weer erug goed uit
toch jammer dat ik niet kon
ben bij ons nieuwe huis 20 knotwilgen die 10 jaar niet zijn geknot
aan het knotten
en dit gaat niet vanzelf
(mischien een rit bij ons organiseren kunnen jullie ook helpen geintje)
p.s volgend jaar mischien wel, ga van de winter de paarden stallen ombouwen tot kroeg en in de wei ruimte genoeg voor tentjes
en apeldoorn kootwijk kun je ook goed rijden
maar ik had ook wel zin om te gaan
hadden jullie de big nog maakelijk uit het bouwland gekregen
groeten suzfan
BIG88

ach, met 6 man krijg je alles los
maar makkelijk..............nee :?
have BIG fun

D.F.M.T.
de antrapper

8) Aangezien het naar meer smaaktdan doen we de BDM rit in december een keertje, op een zondag.Start Apeldoorn, einde Varseveld,of zoveel eerder stoppen als we willen. Ik zal er wel een topic over opzetten.

Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
nopnopnop

Was zaterdagmiddag ook nog even in Putten.

Net te laat voor de middagrit, maar op tijd voor koffie.
De zaak was vriijwel verlaten.

Weer op weg naar huis kwam ik de middaggroep tegen terwijl ze net uit het zand kwamen.
Ik werd nog uitgenodigd door de achterrijder om mijn schone Big vies te gaan maken, maar dat had niet veel zin op het laatste stuk asfalt.

Een collega Big rijder reed wel mee, ook op een rode Big.
Dus dat was een vette groet waard!

De omgeving van Putten is leuk rijden, veel onverhard.
En het verhard is lekker bochtig als de de kleine wegen volgt.

Volgend jaar misschien op tijd...

Groet, Arie
BIG88

klopt, ik zag je op een rode '92 of '93er dacht ik met een geel regenjack
dat was de gevorderden groep die je langs zag komen
ging allemaal nogal vlot dus ik had geen tijd om een praatje te maken
en mijn rode big zie je ergens in een posting hierboven op een iets minder vlot moment :lol:
have BIG fun

D.F.M.T.
nopnopnop

't Zag er inderdaad gevorderd uit, ik ben even blijven kijken hoe jullie over het zandpad kwamen aandenderen.

Jouw BIG had ik al herkend aan de dichte bruine wielen :>)

Groet, Arie
Plaats reactie