mijn YZ426 (bj 2002) starte altijd zonder problemen
1-2 maal kicken
maar nu heb ik dit probleem...
pas na lang kicken krijg ik hem eindelijk gestart
en dan valt hij na 2 seconden terug uit
ik dacht: mmm mss staat de stationair wat te laag
en heb er wat aan gedraaid
effect?
--> nu doet die helemaal niets meer
ja ik weet het, niet echt slim van me maar anders leer je de techniek nooit
ik heb die stat terug op 1.5 slag open gezet
maar starten doet hij nog steeds niet
wie kan mij helpen?
startprobleem
Moderator: ghulst
Zit er geen water in je carburator ????
Jo VdB
Jo VdB
nee, dat is het niet
kan het zijn dat ik hem gewoon verzopen heb?
dat is naar het schijnt een probleem dat vaak voorvalt...
kan het zijn dat ik hem gewoon verzopen heb?
dat is naar het schijnt een probleem dat vaak voorvalt...
Dan volgende procedure :Anonymous schreef:nee, dat is het niet
kan het zijn dat ik hem gewoon verzopen heb?
dat is naar het schijnt een probleem dat vaak voorvalt...
benzinekraan dicht
gashendel volledig open
kleplichter trekken (zodat de kleppen open staan)
10-15 keer kicken
ganshendel dicht
kleplichter loslaten
benzinekraan open
GEEN CHOKE
starten (zonder gas te geven)
Lukt bij ALLE 4-takten !!!!
Jo VdB
ik heb uw raad opgevolgd Jo
nu wilt hij precies wel, maar het lukt mij gewoon niet :s
ik heb er al een andere bougie ingestoken en al
mss toch iets met die schroef?
nu wilt hij precies wel, maar het lukt mij gewoon niet :s
ik heb er al een andere bougie ingestoken en al
mss toch iets met die schroef?
Als hij precies wel wil, maar toch ook weer niet...
dan moet je de procedure nogmaals herhalen
Het heeft geen zin om 10 x te kicken als hij niet wil starten, neen, dan
herhaal je de procedure zoals hierboven vermeld,
Liever een keer te vaak de procedure herhalen, dan blijven te kicken
Jo VdB
(Ik kick zo elke 4-takt aan, ook al is hij niet van mij )
dan moet je de procedure nogmaals herhalen
Het heeft geen zin om 10 x te kicken als hij niet wil starten, neen, dan
herhaal je de procedure zoals hierboven vermeld,
Liever een keer te vaak de procedure herhalen, dan blijven te kicken
Jo VdB
(Ik kick zo elke 4-takt aan, ook al is hij niet van mij )
Het trukje van Jo werkt echt .
Hij heeft het mij eens kunnen voordoen in Bisltain toen mijne Xr verzopen was.
Heeft een paar keer gediend dat trukje. Moto verzuipt nogal snel nadat hij de grond van dichtbij heeft gezien
Bij een Xr kan je ook door middel van een vijs aan de carbu de carbu laten leeglopen (wel eerst de benzine toevoer toedraaien )
Bartie
Hij heeft het mij eens kunnen voordoen in Bisltain toen mijne Xr verzopen was.
Heeft een paar keer gediend dat trukje. Moto verzuipt nogal snel nadat hij de grond van dichtbij heeft gezien
Bij een Xr kan je ook door middel van een vijs aan de carbu de carbu laten leeglopen (wel eerst de benzine toevoer toedraaien )
Bartie
Als een viertakt te veel lucht krijgt dan start hij nooit. Dus stationair toerental (gasschuif) laag houden. Ik neem aan dat alles is gekontroleerd, bougie, carburateur schoon, niet verzopen ed.
Als dit dan bekend voorkomt: Starten op choke wil niet. Choke eraf en hij start direkt, maar slaat ook weer gelijk af. Soms als je snel genoeg bent kun je nog net de choke er op zetten.
Oplossing: stationaire sproeier vergroten (zit in vlotterkamer naast hoofdsproeier.
Succes
Als dit dan bekend voorkomt: Starten op choke wil niet. Choke eraf en hij start direkt, maar slaat ook weer gelijk af. Soms als je snel genoeg bent kun je nog net de choke er op zetten.
Oplossing: stationaire sproeier vergroten (zit in vlotterkamer naast hoofdsproeier.
Succes
het is terug in orde
thx Jo!!!
ik had die grote vijs wel iets meer uitgedraaid omdat ik dacht dat hij niet genoeg benzine kreeg
ik ben ervan overtuigd dat die de stationair schroef is
of ben ik totaal verkeerd?
links van de 2 choke's zit er een dikke zwarte schroef, die bedoel ik dus
thx Jo!!!
ik had die grote vijs wel iets meer uitgedraaid omdat ik dacht dat hij niet genoeg benzine kreeg
ik ben ervan overtuigd dat die de stationair schroef is
of ben ik totaal verkeerd?
links van de 2 choke's zit er een dikke zwarte schroef, die bedoel ik dus