Tinteling rechterhand na tijdje rijden.

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Kwam er vandaag achter dat ik mijn horloge maar eens af moest doen.
Zat een bietje (te) strak.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

kriscros schreef:carpale tunnelsyndroom ,dat dachten ze bij mij ook totdat ik men zenuwen liet testen , alles normaal. Zou maar een kleine ingreep zijn geweest om dit te verhelpen. Een beetje meer ruimte maken aan de pols waar de zenuwen lopen en een paar weken herstellen en klaar. De dokter snapte niet hoe het kwam dat het terug weggaat na een uur of soms 2 uur rijden,is dit bij jullie ook?
Polsen opwarmen en wat moe maken voor je begint helpt wel
in mijn geval.
je laat het klinken alsof het niets is, ik denk dat je je daar nogal in vergist,
ik wil verder niemand bang maken, maar het is niet zomaar een paar weken herstellen en klaar, want je zult je hand eerst een paar weken moeten laten genezen, waarbij je hem practisch niet mag belasten,
daarna kun je weer heel voorzichtig beginnen met kleine dingetjes op pakken, en daarna weer steeds een beetje opbouwen, maar het is echt geen weken kwestie.
mn moeder is er nu een paar keer aan geholpen en kan nogsteeds niets fatsoenlijk open draaien en laat veel uit dr handen vallen..
en dat is nu toch alweer n hele tijd geleden.
mja.. je kan soms niet om een operatie heen.. en ik wil er ook niet mee zeggen dat je daarna niet meer kunt rijden, maar je zult het wel erg langsaam weer op moeten bouwen.. als je het in je herstel periode overbelast ben je terug bij af.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
nielscr500
Berichten: 83
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 14:02
Locatie: Twente

CrazyWezel schreef:
kriscros schreef:carpale tunnelsyndroom ,dat dachten ze bij mij ook totdat ik men zenuwen liet testen , alles normaal. Zou maar een kleine ingreep zijn geweest om dit te verhelpen. Een beetje meer ruimte maken aan de pols waar de zenuwen lopen en een paar weken herstellen en klaar. De dokter snapte niet hoe het kwam dat het terug weggaat na een uur of soms 2 uur rijden,is dit bij jullie ook?
Polsen opwarmen en wat moe maken voor je begint helpt wel
in mijn geval.
je laat het klinken alsof het niets is, ik denk dat je je daar nogal in vergist,
ik wil verder niemand bang maken, maar het is niet zomaar een paar weken herstellen en klaar, want je zult je hand eerst een paar weken moeten laten genezen, waarbij je hem practisch niet mag belasten,
daarna kun je weer heel voorzichtig beginnen met kleine dingetjes op pakken, en daarna weer steeds een beetje opbouwen, maar het is echt geen weken kwestie.
mn moeder is er nu een paar keer aan geholpen en kan nogsteeds niets fatsoenlijk open draaien en laat veel uit dr handen vallen..
en dat is nu toch alweer n hele tijd geleden.
mja.. je kan soms niet om een operatie heen.. en ik wil er ook niet mee zeggen dat je daarna niet meer kunt rijden, maar je zult het wel erg langsaam weer op moeten bouwen.. als je het in je herstel periode overbelast ben je terug bij af.
Ik denk dat het per persoon verschillend is.
Oud collega is er ook aan geholpen in vroeg stadium, en die was na 5 dagen al weer aan het werk.

Ik vraag me af wat het bij mij is. Heb er toch soms last van, ook in rust.
Maar ook weken niet, als in in rust ben.
Met crossen ene keer meer als de andere keer, maar toch altijd aanwezig laatste tijd.

Laatste tijd meer eigenlijk.
Keb soms ook het gevoel in mijn hand, dat mijn pink naar mijn ringvinger 'trekt', en deze weer naar mijn middelvinger na het crossen. Ook wel eens bij s'morgens wakker worden.
Middelvinger en wijsvinger geen problemen mee.

Toch raar..
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

het kan ook te maken hebben met bepaalde trillingen in je stuur
never drive faster then your angel can fly
jwrtuning
Berichten: 309
Lid geworden op: zo jan 08, 2006 15:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Ik denk dat het aan de motor ligt :lol:
Ik had ook altijd hetzelfde probleem op mijnCR 500. Rechterhand, vooral de buitenste vingers (ringvinger-pink) koud en beetje dood gevoel.

Een 500 geeft nogal behoorlijk wat trillingen door.
Op de KTM heb ik ook wel eens wat kramp, maar dat gaat vanzelf over na een tijdje rijden.

Desondanks wil ik toch weer een 500, spijt dat ik em verkocht heb!
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Het komt idd doordaat je vaten in je polsen worden afgekneld. Je hendels verstellen wil ook wel eens helpen en niet zo hard knijpen.
kriscros
Berichten: 91
Lid geworden op: vr jan 18, 2008 22:35

dacht dat ik de enige was, het topje van men rechterpink wil ook over mijn ringvinger kruipen. Heel gek. Bij twee dagen rijden word het wel pijnlijk.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Denk dan aan een te recht stuur of te ver naar voren gekanteld...

Strek je armen en pak een denkbeeldig stuur beet, draai nu je handen naar binnen richting borst terwijl je nog steeds het "stuur" vasthoud, je zal merken dat de pinken tegen de ringvingers beginnen te druken of er zelfs over heen kruipen..

Draai nu je handen naar buiten toe, pinken gaan nu juist wat los komen..

Natuurlijk verloop van onderarm naar pols is goed, een licht onnatuurlijke knik knelt bij inspanning bloedvaten en zenuwen af.

En waarom rechts erger dan links? simpel.. Wat doen we met rechts?
Gas geven, dus de pols naar beneden en boven draaien, dus behalve een lichte knik naar links in de pols [ bij te recht stuur of te ver naar voren] hebben we ook constant een knik naar beneden of boven...

Nu met ontspannen rechterhand, arm rechts licht naar links en licht naar beneden strekken..
pols naar boven buigen, en dan naar beneden..

Naar boven komt de pink strakker tegen de rest van de vingers te liggen, met de pols naar beneden komt ie licht los van de vingers...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Heeft er al eens iemand zo'n spuitbusje getest (al geloof ik de werking nog niet helemaal :? ) met van dat Pain Reliever-spul of zoiets ???
Afgelopen weekend in Handel m'n polsen weer opgeblazen naar Popeye-formaat met een hardheid Rockwell C van dik over de 100 :oops:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Haha. Nog nooit zo overnagedacht sjoske :lol:
verstand op nul en nadenken
traalala
Berichten: 37
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 20:05

Ik heb zo'n flesje thuis staan, maar vraag me af of het echt wat doet. Het wordt eerst wel lekker warm en koud enz, maar volgens mij doet het niets.

Het was niet zo dat je met die spray geen opgepompte armen krijgt, maar miss iets minder. Maar denk dat dit ook tussen de oren kan zitten, doordat je weet dat je wat gebruikt.

Ik heb vooral last van armpomp als ik bijvoorbeeld 2 weken niet gereden heb, als ik gewoon 1 a 2 keer per week cross dan heb ik er alleen de eerste sessie last van. Maar dan eerst even een rondje of 4 a 5 en dan even rust en daarna weinig last meer van.

Armpomp komt ook vooral door te verkrampt rijden/vasthouden. Meer klemmen met de benen doet wonderen..
Frank!
Berichten: 227
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:33
Locatie: Enschede
Contacteer:

traalala schreef:Ik heb zo'n flesje thuis staan, maar vraag me af of het echt wat doet. Het wordt eerst wel lekker warm en koud enz, maar volgens mij doet het niets.

Het was niet zo dat je met die spray geen opgepompte armen krijgt, maar miss iets minder. Maar denk dat dit ook tussen de oren kan zitten, doordat je weet dat je wat gebruikt.

Ik heb vooral last van armpomp als ik bijvoorbeeld 2 weken niet gereden heb, als ik gewoon 1 a 2 keer per week cross dan heb ik er alleen de eerste sessie last van. Maar dan eerst even een rondje of 4 a 5 en dan even rust en daarna weinig last meer van.

Armpomp komt ook vooral door te verkrampt rijden/vasthouden. Meer klemmen met de benen doet wonderen..
Precies. Vlgs mij zijn die meeste zalfjes etc. 'gewoon' gebaseerd op het warm maken vd spieren. Ik heb zelf een spuitbusje Tijgerbalsem, wat ik eigenlijk alleen gebruik als ik lang niet gereden heb. Je stelt de kramp absoluut wat langer uit, maar vaker rijden is toch de beste remedie ;).
Met de benen klemmen valt me niet mee...
nielscr500
Berichten: 83
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 14:02
Locatie: Twente

jwrtuning schreef:Ik denk dat het aan de motor ligt :lol:
Ik had ook altijd hetzelfde probleem op mijnCR 500. Rechterhand, vooral de buitenste vingers (ringvinger-pink) koud en beetje dood gevoel.

Een 500 geeft nogal behoorlijk wat trillingen door.
Op de KTM heb ik ook wel eens wat kramp, maar dat gaat vanzelf over na een tijdje rijden.

Desondanks wil ik toch weer een 500, spijt dat ik em verkocht heb!
Als je een 500 verkoopt, krijg je altijd spijt.. :)
Vandaar dat die van mij ook nooit meer weg gaat..

Maar goed, daar had ik voorheen ook geen last mee. Heb er toch 3 jaar mee gereden.
De tintelingen zijn van het laatste jaar. Maakt niet uit op welke motor ik rij. (heb nog 2 crf's in de schuur staan, en tussen door ook nog een cr250 van '03 gehad die liep als een naaimachine).
Dus moet toch echt aan mijn arm liggen.

Voor rijden morgen, heb ik de tips van hierboven even toegepast. Hendels ff anders gezet, en stuur. Dus even aandacht aan besteed.

Kijken hoe het morgen gaat.

Thx voor de tips!
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

En niels. Hoe is het crossen in borger verlopen icm het tintelen?
verstand op nul en nadenken
nielscr500
Berichten: 83
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 14:02
Locatie: Twente

Wel iets beter, maar nog steeds last van!

Heb trouwens ff gelezen over het carpaal tunnelsyndroom.
Schijnt alleen voor te komen vanaf je duim tot en met je ringvinger.

Bij mij is het net andersom?!

Dus vanaf de pink naar ringvinger naar hele hand.
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

nielscr500 schreef:Heb trouwens ff gelezen over het carpaal tunnelsyndroom.
Schijnt alleen voor te komen vanaf je duim tot en met je ringvinger.

Bij mij is het net andersom?!

Dus vanaf de pink naar ringvinger naar hele hand.
Nee nee, dan heb je een onbetrouwbare uitleg gelezen m.i.
Bij mijn linkerhand start de tinteling ook meestal in mijn pink.

Operatie rechts is gepland voor 18 november - operatie links 08 januari
Zullen dus een paar weken enduro-loos zijn (dan rij ik maar wat op mijn twin :wink: )

Jo VdB
nielscr500
Berichten: 83
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 14:02
Locatie: Twente

http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... ndroom.htm

Ik had dit ff doorgelezen.
Maar kan dus ook andersom.. ;)
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
nielscr500
Berichten: 83
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 14:02
Locatie: Twente

Zit nu met tennisarm thuis.

Zou de tinteling een voorbode zijn geweest van de (over)belasting?

Had me er nooit zo in verdiept, tennisarm, maar krijg mijn glaasje cola niet meer van de tafel...
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Jij tennist in de winter (ehh niet meer dus) :shock:

Beterschap :wink:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
JW
Berichten: 66
Lid geworden op: vr feb 16, 2007 22:29

nielscr500 schreef:Zit nu met tennisarm thuis.

Zou de tinteling een voorbode zijn geweest van de (over)belasting?

Had me er nooit zo in verdiept, tennisarm, maar krijg mijn glaasje cola niet meer van de tafel...
he niels, das mooi balen! maar het gaat vast weer over. Of je hebt net als ik als een op de 15.000 mensen het volgende : hereditary neuropathy

huh? hier staat er meer over.
http://ghr.nlm.nih.gov/condition=heredi ... urepalsies

komt er op neer dat je snel afgeknelde zenuwen hebt, en dat dat steeds slechter en langzamer herstelt. het goede nieuws is dat het niet kwaad kan. Het slechte nieuws is dat ze het niet kunnen oplossen.

succes met je arm, wellich dit jaar weer een keer tot ziens op een baan!

JW ( husaberg)
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Mooi artikeltje gevonden in Motocrossdigital.com :

Afbeelding

Iemand al ervaringen mee ???
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

traalala schreef:Ik heb zo'n flesje thuis staan, maar vraag me af of het echt wat doet. Het wordt eerst wel lekker warm en koud enz, maar volgens mij doet het niets.

Ik was het flesje al kwijt, tijdens mijn laatste travestie act vond ik het flesje in het nachtkastje van mijn vrouw. Het lag in het laadje van de slipjes. :lol:
Plaats reactie