Boa met foto aan mijn deur

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

ktmjan

Staat daar op vrijdagmiddag ineens een BOA groenbeheer aan de deur.
Ik niet thuis en dit heerschap laat mijn vrouw foto's zien met daarop 2 endurorijders 1x in een bos en 1 in de berm van 'n provinciale weg.
Mijn vrouw dacht mijn kenteken en outfit te herkennen :? .
Deze BOA belt mij morgen terug om een afspraak te maken om iets van een verklaring te geven :shock: ...........
en hij dreigt met een boete van 300 tot 500 euries.
Welke bevoegdheid heeft een BOA groenbeheer eigenlijk?
Zodra op een bospad geen bordje zichtbaar is mag je er toch gewoon rijden.....toch
Luctor @ stiletto
adje

Je vrouw wat beter africhten :lol:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Slider
Contacteer:

Blaffende honden bijten niet .... ,

gewoon uitnodigen en je eigen "hond" op loslaten !

zal hem leren , die dienstklopper :wink:
ktmjan

ik heb de ketting al korter gemaakt :twisted:
En wat denk je van "onze Max" de pitkees die al staat te wachten !!

Maar wie heeft antwoord op mijn vragen voordat we naar het cafe-forum verhuizen met deze topic.......
Luctor @ stiletto
Rolando
Contacteer:

Zo is een maat van mij ook eens gebeld aan de hand van een fietser die eenkenteken had opgeschreven.
Mijn maat had gezegd dat hij daar wel geweest was. Was niet echt slim. Hij kreeg een bekeuring thuis op basis van een briefje van een fietser!!!!!

Ik heb tegen mijn vriendin gezegd, als dat ooit bij ons gebeurd, altijd ontkennen. :wink:
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
STTEVE
Contacteer:

Ik dacht dat BOA's nooit op kenteken mochten bekeuren, alleen op persoon dmv een identiteitsbewijs oid. Dus idd je vrouw/vriendin laten ontkennen, en als ze bellen weet je niet waar ze het over hebben, en al je een bon krijgt er tegen in beroep gaan.
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Sjokske

Misschien was het wel iemand anders met een vervalste kentekenplaat met hetzelfde nummer als jouw kenteken (en dat is niet meer te controleren, alleen als ze jou of die iemand staande hadden gehouden) :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
huskie

Dit is een vraagje voor onze hobby jurist, Dhr A.K.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
RvD

Heb je niet wat ander plastic (kleur of stickers) liggen, of leen effe. Pak of leen een andere helm en kleding. Laat ze dan maar eens bewijzen dat jij het bent geweest.
Niet te veel in discussie gaan verder laat het 'm maar uitzoeken. Keihard ontkennen !! Al ligt het er nog zo dik bovenop. Zo snel mogelijk de deur uit werken.
Surfroy01

Ik moest een keer op het politieburo komen vanwege een aanrijding met de wegmotor, wat was er gebeurt, er was een auto vol in de remmen gegaan voor me die ik met een noodstop hebben weten te ontwijken. Nu werd ik aangkelaagd wegens schade aan die auto. Vreemd als ik er niet tegen aan gezeten heb en zelf geen schade had, ik heb dus glashard ontkent dat ik het was. Laat ze maar bewijzen, wilde ze mijn motor zien, ik zeg die staat in de stalling, kom maar met een huiszoekingsbevel terug (om van het gezeur af te zijn) nooit meer wat van gehoord. Moraal altijd blijven ontkennen!

Maar als ze jouw kenteken hebben op foto en je was in overtreding krijg je toch een prent thuis gestuurd? Gaat die BOA maar de politie klaar is kees? Snap dit niet zo goed.
You're free to do as we tell you!
Noppy

Jan,

Deze procedure heeft zich eerder bij iemand anders voorgedaan. Ook idd 2 boa bezoeken, maar let op; het tweede is met iemand van de politie. Ze hebben je bekentenis nodig om te bekeuren.

Gewoon glashard blijven ontkennen; ze hebben je kenteken niet. Zeg dat een oranje brommer met een oranje (of van mijn part andere kleur pak) niets zegt, omdat we allemaal inkopen bij een beperkt aantal dealers met een klein assortiment.

Sterkte
:toost:
huskie

Ik vind al die opmerkingen van: gewoon blijven ontkennen, niet erg goede adviezen.
Omdat: als je uiteindelijk voor de rechter komt en die vindt het bewijsmateriaal voldoende, je een extraatje krijgt voor het ontkennen, en dat is dan geen!! complimentje van hem.

Wat wel kan is: vragen wie de foto gemaakt heeft ivm de mooie compostitie :wink: , je geen commentaar geeft (op hun vraag: bent u dit?) omdat je dat in dit land niet hoeft te doen als vedachte zijnde. Je graag wilt dat de rechter het bewijs materiaal goedkeurt, wat de boa cq politie denkt te hebben.
Bij de rechter het een en ander goed proberen te praten is ook geen goed idee, want hij zal zeggen: die mogelijkheid heeft u laten passeren toen men u vroeg om commentaar te geven.
Ze willen je een commentaar ontfutselen, omdat het bewijs zelf waarschijnlijk erg wazig, onduidelijk etc is, of omdat ze weten dat met alleen een foto ze niet sterk staan. Waarom komen ze anders aan de deur?
Dus advies, niets ontkennen maar ook geen commentaar leveren en gewoon vriendelijk blijven en hun succes wenzen met hun goede werk.

Hoe je het ook speelt, het uiteindelijk resultaat, bepaalt de rechter. En waarschijnlijk hebben ze een commentaar nodig van de verdachte om het dossier sluitend te krijgen.
Het feit dat je vrouw denkt!!! dat jij het bent, is geen bewijs. Of zouden ze haar onderdruk gezet hebben, en haar vooraf vertelt hebben waarvoor ze kwamen? Hebben ze je vrouw vooraf laten weten, dat ze geen commentaar hoeft te geven op hun vragen ivm dat jij een verdachte bent?
Meestal overrompelen ze de persoon met een vraag etc. wat in mijn idee onrechtmatig is.
Succes en laat af en toe weten hoe het afloopt, liep. Voor allemaal wel interessant.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Noppy

George,

Jij zegt wat ik bedoel.

Op de vraag van "bent u dit?" niet 'nee' zeggen, maar eerder zeggen 'ik weet 't niet".

Of "ik kan het haast niet geweest zijn" want volgens mij ben ik daar specifiek niet geweest.

Met dit soort teksten kunnen ze niets en het enige wat ze willen is indirect bewijsmateriaal van jouw familie om jou bij het volgende bezoek onder druk te kunnen zetten, in de hoop dat jij toegeeft en bekent.
Surfroy01

De bewijslast ligt niet bij jou, jij hoeft je onschuld niet te bewijzen, zij moeten bewijzen dat jij schuldig bent tot die tijd ben je vrij om te ontkennen, dat maakt niets uit bij een eventuele straf bepaling. Als het goed is staat er een standaard 'straf/boete' voor. Dan is het aan jou om die te voldoen, pas dan kom je bij de rechter als je het er niet mee eens bent.
Noppy

Tijdens de parlementaire enquete hebben de verantwoordelijke bestuurders toch ook geen celstraf gehad voor het feit dat ze ineens ALLES vergeten waren?

ALLES is goed, zolang je maar niet bekent!

Sterkte!
JoeBaR

- altijd kentekenplaat onleesbaar maken dmv klei of modder o.i.d.
- altijd proberen te ontkomen (je plaat is immers toch niet leesbaar)
- en anders blijven ontkennen

:lol:
4 strokes only !!
Noppy

Joe,

Zó krijgen we nu een slechte naam. We kennen diverse situaties waarbij we in een natuurgebied o.i.d. aan worden gehouden. Drie tonen hun papieren, eentje vlucht. De vluchter krijgt bekeuring op kenteken en de andere drie mogen doorrijden wegens goed gedrag. Uiteraard kenteken, rijbewijs, groene kaart, pinkers, remlichten, álles in orde.

Kentekenplaat maak ik niet onleesbaar; die staat bij mij in de juiste hoek maar wordt ondanks dat toch na een uurtje baggeren onleesbaar.

Typisch overmacht.
JoeBaR schreef:- altijd kentekenplaat onleesbaar maken dmv klei of modder o.i.d.
- altijd proberen te ontkomen (je plaat is immers toch niet leesbaar)
- en anders blijven ontkennen

:lol:
klomp

ik vind het allemaal maar vaag gelul.
Ze kunnen wel met een foto komen waar zelfs je kenteken op staat, maar het gaat er toch ook om WAAR die foto is gemaakt dan? :P
Niet elk bospad is verboden terrein, dus moeten ze ook nog eens bewijzen dat je op verboden grond reed lijkt me...

Foto zou anders ook op een dag als Handel of zo gemaakt kunnen zijn.

PS; zet er niet meer van die loei grote foto's op mensen.
ik scroll me gvd ongelukkig hier! :twisted:
Freek
Site Admin
Contacteer:

In Duitsland, moet behalve het kenteken, ook de bestuurder herkenbaar in beeld. :twisted:

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar ... litie.html

Ook daar zijn manieren voor.........

Afbeelding
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
JoeBaR

die slechte naam heb je al .. dus onzin theorie .

en of je kenteken voor de rit onleesbaar is gemaakt , of na een daggie ploegen in de bagger , feit blijft dat ie onleesbaar is en dus strafbaar .

de vluchter in jouw verhaal krijgt geen prent , zijn kenteken was toch niet leesbaar? de drie die wel hun papierwerk op orde hebben en dachten te stoppen , die zijn meestal de sjaak.
4 strokes only !!
davito

ktmjan schreef:Welke bevoegdheid heeft een BOA groenbeheer eigenlijk? Zodra op een bospad geen bordje zichtbaar is mag je er toch gewoon rijden.....toch
De minister heeft bepaald welke bevoegdheden de verschillende boa's hebben, buitengewoon opsporingsambtenaar. Zo heb je er voor in het bos, in het bedrijfsleven, voor op de bouw, etc.
Die van het groenbeheer, zal de flora- fauna beheerder zijn (boswachter, jachtopziener..) Hij kan optreden als men verschillende wetten overtreed, zo ook de Wegenverkeerswet en Wet aansprakelijkheidsverzekering motorvoertuigen (ivm onverzekerd crossen). Ik kan zo 123 niet vinden hoe het zit met op heterdaad betrappen of achteraf. Maar er staat wel in de wet dat bestuurders bevelen moeten opvolgen. Zo ook die van die BOA. Maar in dit geval heeft die alleen een foto, (sommige gevalllen door een fietser opgeschreven kenteken).
Ik neem niet aan dat die dezelfde rechtsgeldendheid heeft als een flitskast/ of langs de snelweg. ( dat ze niet direct een prent kunnen sturen)

Daarom komt die BOA natuurlijk nog langs om je verklaring te krijgen, zodat hij meer bewijs heeft dat JIJ dat bent geweest. Van de andere kant, als iemand je kenteken heeft na gemaakt en gebruikt, deze wordt geflitst en jij krijgt de boete. Je kunt dan simpel weg ontkennen maar je zal geen gelijk krijgen, ook niet bij de rechter. Je zult je onschuld moeten bewijzen, bewijzen dat je op dat tijdstip niet ter plaatste van het geval bent geweest. Jij moet er moeite voor doen dus!

Mochten ze je moto bekijken en je kleren dan is de conclusie snel getrokken denk ik. Wat ik wil zeggen, BOA's hebben bijna net zoveel bevoegdheden (voor hun onderdeel) als de politie. Blijven ontkennen wil niet zeggen dat je niet hangt. Ze hebben immers een foto waarop je kenteken te lezen is! Maar ik zou vooral ook niet bekennen!
Denk trouwens ook dat zij moeten kunnen aantonen waar die foto gemaakt is! Dat het duidelijk is welke regels daar gelden, zeker als je zelf al zegt dat er geen bord staat!

Ben benieuwd wat eruit het gesprek komt! en hoe het afloopt.. hou ons op de hoogte!
ktmjan

bedankt voor jullie reacties !!
Er staat een afspraak voor woensdagavond maar die ga ik afzeggen.
Ik heb ondertussen veel gegevens van deze BOA (buitengewone onnozele ambtenaar) maar kom er maar niet achter de bevoegdheden die in zijn "akte van bevoegdheid" staat aktenr : 6020692/0 volgens mij alleen visvergunningen controleren.
iemand een idee? :?:
Luctor @ stiletto
Sjokske

Gewoon een nieuwe afspraak maken, die een dag van tevoren weer afzeggen ............. dan weer een afspraak ............ afzeggen ..............dan weer ............... :idea:
Ik heb ooit ook eens een verklaring afgelegd, met als gevolg € 220,= boete.
Degenen die die dag ook meereden maar geen verklaring aflegden (is nl. niet verplicht) zijn er zonder boete afgekomen :?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Surfroy01

Gewoon de man aan de deur ontvangen als het donker is, niet binnen laten, en zeggen dat je niet gelooft dat jij het bent op de foto. De man niet naar je motor laten kijken oid hij heeft een huiszoekingsbevel nodig om binnen te komen, tenzij jij hem binnen laat........... dan mag hij rondneuzen (al weet ik dat ook niet zeker geldt nl wel voor politieagenten - vriendje is brigadier......)
davito

ktmjan schreef:Ik heb ondertussen veel gegevens van deze BOA maar kom er maar niet achter de bevoegdheden die in zijn "akte van bevoegdheid" staat aktenr : 6020692/0 volgens mij alleen visvergunningen controleren.
iemand een idee? :?:
Jan, das nog eens dichtbij huis (bij de mijne dan)! Dat nummer is zoals een rijbewijsnummer, persoonlijk nummer! Die mannen (nu weten we namen :twisted: ) zijn aangesteld voor die omgeving (daar heb je waarschijnlijk ook gereden), maar ze zijn aangesteld als BOA voor de Algemene Plaatselijke Verordening. In de gemeentelijke APV van die gemeente (zoals in alle gemeenten) staat een stuk over gebruik van Crossterreinen en gemotoriseerd en ruiterverkeer in natuurgebieden. Verboden om.. blabla (wat wij alle weten).
Hij mag bij overtreding van de APV een proces verbaal opmaken. En helaas niet alleen visvergunningen controleren (zoals ik het lees)..

Ik denk persoonlijk dat je hangt, heb met een BOA (milieu) gesproken, die dacht ook dat zodra het op foto staat dat je dan geen kans maakt. Tenzij je zelf kunt aantonen dat jij daar niet bent geweest op dat tijdstip. Kenteken is van jouw en jouw eigen verantwoordelijkheid. Als ie is nagemaakt, dan kun je aantonen dat je ergens anders bent geweest.
Maar in dit geval? Tja moeilijk..

Wat je wel kunt doen.. stel dat je straks een boete krijgt, kijken waar de foto genomen is. Als dit buiten hun rechtsveld valt.. Ze zijn aangesteld voor een bepaald gebied/gemeenten..

Ik zou die afspraak afzeggen en geen nieuwe maken. Zeggen dat je niet weet wanneer je weer tijd hebt. Laat ze zelf maar moeite doen om iets van de grond te krijgen.

Ben benieuwd..

Dave
Plaats reactie