Hoi!
Vandaag kon ik na 1 rondje hapert weer huiswaarts ,
Motor bleef heeeel hoog stationair draaien, niet stationair meer af te stellen.
Nu blijkt de onderkant van het plaatje wat in een ronde uitsparing in de gasschuif zit (gasketplate throttle valve 04 2159031035153). een stukje uitgebroken is
Is dit een bekend probleem?
En hoe zou het komen?
Het uitgebroken stuk heb ik gelukkig gevonden, was dus niet door de motor "opgegeten".
groet Daan
Gasschuifplaatje EXC 520 gebroken
Moderator: ghulst
Ja, regelmatige controle van de carb is een noodzaak daardoor.daan LC8 schreef:Hoi!
Is dit een bekend probleem?
Is trouwens niet goedkoop zo'n plaatje : kost rond de € 120
De mijne was ook al eens gescheurd....
Jo VdB
Ja, had ik ook http://www.ktmworld.com/ktm_web_specials.aspal gezien op deze siteJo VdB schreef:
Is trouwens niet goedkoop zo'n plaatje : kost rond de € 120
125 dollar daar, dus hier pakweg 100 euro's schat ik zo
je ziet het er niet van af, zo'n stom plaatje
Zou het door trillen/rammelen komen?
volgens mij heeft de wr eenzelfde carb als de KTM
mij is hetzelfde onlangs gebeurd , mede doordat hij zo duur is , heb ik het plaatje uit een klomp aluminium gedraait /gefreest .
het is te doen als je een draaibankje tot je beschikking hebt of iemand met zo`n ding weet.
oorzaak is (denk ik) dat na geruime tijd open en dicht klappen het gegoten aluminium (gegoten en nagefreest) gaat scheuren , hij scheurde bij mij in de ronding die aan de voorkant uitgefreest is .
ik heb bij mijn motor toen meteen de cilinderkop preventief gedemonteerd , ik wou toch immers weten waar het missende stukje gasklep was gebleven , maar dat smelt door de hitte in de verbrandingskamer en verlaat deze als minescule aluminium bolletjes via de uitlaatkleppen .
mij is hetzelfde onlangs gebeurd , mede doordat hij zo duur is , heb ik het plaatje uit een klomp aluminium gedraait /gefreest .
het is te doen als je een draaibankje tot je beschikking hebt of iemand met zo`n ding weet.
oorzaak is (denk ik) dat na geruime tijd open en dicht klappen het gegoten aluminium (gegoten en nagefreest) gaat scheuren , hij scheurde bij mij in de ronding die aan de voorkant uitgefreest is .
ik heb bij mijn motor toen meteen de cilinderkop preventief gedemonteerd , ik wou toch immers weten waar het missende stukje gasklep was gebleven , maar dat smelt door de hitte in de verbrandingskamer en verlaat deze als minescule aluminium bolletjes via de uitlaatkleppen .
4 strokes only !!
Is niet allemaal hetzelfde plaatje.JoeBaR schreef:volgens mij heeft de wr eenzelfde carb als de KTM
Ik heb laatst zo'n plaatje van mijn Honda CRF450 aan @Ives verkocht maar die bleek niet hetzelfde te zijn dan zijn KTM.
Gelukkig heeft hij dat plaatje toen kunnen ruilen voor een juiste.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Bij interesse:
Ik heb nog een gasschuif + plaatje liggen, nieuwstaat.
Van een 06 CRF450R, maar ik weet dus niet in hoeverre die verwisselbaar zijn (zie ook bericht hierboven!).
Ik heb nog een gasschuif + plaatje liggen, nieuwstaat.
Van een 06 CRF450R, maar ik weet dus niet in hoeverre die verwisselbaar zijn (zie ook bericht hierboven!).
Het gaatje dat in dat plaatje zit zit bij een CRF450 ergens anders dan bij een KTM.
@ives kan je daar meer over vertellen waarom dat niet goed was.
@ives kan je daar meer over vertellen waarom dat niet goed was.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Er zit inmiddels bij mij een nieuw plaatje in, Brouwer Zwartebroek had hem op voorraad
Kosten; plaatje 133 euro, rubber ring die er achter ligt 10 euro
Ik heb me laten vertellen dat als je de ring af en toe preventief vervangt,
dat het plaatje dan niet/minder resoneert, en dus niet/minder snel kapot rammelt.
Het gaatje wat in het plaatje zit is een vacuumgat om het plaatje als het ware tegen de gasschuif aan te zuigen.
Kosten; plaatje 133 euro, rubber ring die er achter ligt 10 euro
Ik heb me laten vertellen dat als je de ring af en toe preventief vervangt,
dat het plaatje dan niet/minder resoneert, en dus niet/minder snel kapot rammelt.
Het gaatje wat in het plaatje zit is een vacuumgat om het plaatje als het ware tegen de gasschuif aan te zuigen.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo apr 30, 2006 14:02
- Locatie: Twente
Bestaat er een foto van dat plaatje van 130 euro?
*edit*
Nr:21?
*edit*
Nr:21?
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: di jul 10, 2007 21:32
- Locatie: omg. Eindhoven
Bij ongeveer welke kilometerstand/draaiuren is dit plaatje bij jullie motoren kapot gegaan?
Bij mij moeilijk te zeggen, ik rij veeel minder als de meeste forumjongens hier, en mijn 2000 heb ik nu 3 jaar geleden gebruikt gekocht. (ik heb het plaatje nooit vernieuwd).Orange_exc schreef:Bij ongeveer welke kilometerstand/draaiuren is dit plaatje bij jullie motoren kapot gegaan?
Voor een fanatieke rijder zou ik zeggen, vernieuw 1 keer per jaar die O-ring (is nr 22) als de carb toch toevallig open ligt, en controleer dan metteen het plaatje
TOP tip !!