XR-CLUB

Moderators: ghulst, Zot

Gast

Hoi Gentle Giant,

je hebt een PB

Groeten,
LEO
Gentle Giant
Contacteer:

De Neus schreef:
je hebt een PB

Groeten,
LEO
Wat is een PB?

een Power Bike?
Pocket Bike?
Pokke Bike?

:wink:
Gast

Een PB is een persoonlijk bericht.

Bovenaan deze pagina staan in het lichtblauw enkele woorden
zoals FAQ/ZOEKEN/ GEBRUIKERSLIJST/ enz enz

Als het goed is klik je " berichten " aan en krijg je mijn berichtje aan jou te zien.

LEO
Gentle Giant
Contacteer:

De Neus schreef:
Wat we niet over het hoofd moeten zien is dat de XR in de (begin)jaren 90 als DE enduro/offroadfiets gold en dat mensen hem voor die doeleinden nog steeds aanschaffen (en terecht ! ).

De andere kant van het verhaal is dat er ook hele mooie SM versies rondrijden.

Die groepen rijd(st)ers zullen we ook geinteresseerd moeten zien te krijgen naast de xr/xl allroaders als het forum/ de website zo compleet mogelijk moet zijn.

Laat eens horen wat jouw gedachten hierover zijn.

LEO
Technies gezien komen de XR600 en XL600 heel sterk overeen(in mijn Haynes staan beide door elkaar), echter kwa gebruik juist minder. We zullen dus moeten bekijken waar de meeste interesse ligt: techniek of gebruik. Van de andere kant: Voor het gebruik maakt het niet uit of je nou de een bijv een KTM of Honda hebt, dan zijn de wegen, routes en tereinen meer van belang. Voor zover mijn 2€c
RED

Hallo XR-liefhebbers,

Ik heb een XR500RC uit 1982 in de garage staan. Het is mijn eerste motor, gekregen van mijn broer. Hij heeft er een uit 1983-84. Ik heb vroeger een aantal keren gecrosst op zijn eerste moter, een Suzuki 125. Op latere leeftijd pas mijn motor-rijbewijs behaald (39), een jongensdroom eindelijk werkelijkheid geworden. Nu mis ik natuurlijk een heleboel ervaring met een motor en een XR in het bijzonder. Ik ben niet meer zo'n waaghals als vroeger en gebruik mijn XR eigenlijk alleen op het asfalt, om rustig te rijden: plop, plop, plop, plop, plop, zegt het blok dan, hartstikke mooi.
Een eigen nederlandse XR-club lijkt mij een prima initiatief. Iedereen die op deze motoren rijdt, kan bij elkaar terecht met vragen over het onderhoud en misschien eens iets organiseren, ervaringen uitwisselen.
Zelf ben ik op zoek naar een tourmotor, waarmee ik tientallen of honderden kilometers kan rijden. Daar is de XR niet voor gemaakt. Die hou ik erbij voor de lol.
Schrijf mij maar in als lid.

Groeten van RED.
Gentle Giant
Contacteer:

RED schreef:Zelf ben ik op zoek naar een tourmotor, waarmee ik tientallen of honderden kilometers kan rijden. Daar is de XR niet voor gemaakt. Die hou ik erbij voor de lol.
Die combinatie heb ik al: een Pan voor het touren, en een XL voor naast de weg.

Maar eigenlijk zou ik ook noppen onder de Pan willen ;-)
Sharky_Capas
Contacteer:

Goed plan die XR club, zoals ik al op het motor forum zei , ik ben van de partij :wink:
Gast

Sharky_Capas schreef:... zoals ik al op het motor forum zei .....
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/46315/4

LEO
Freek
Site Admin
Contacteer:

Zal ik een XR-club forum aanmaken ?
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
noppie650

Mag ik met mijn NX650 ook mee doen? (als allroader dan?)
Gipino

Hallo Freek, Zijn er kosten aan verbonden om een xrforum of xr-club topic te openen. :D
Freek
Site Admin
Contacteer:

Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
egbert
Contacteer:

er is toch niks zo betrouwbaar als een Honda en dan zeker mijn eigen XR600R uit 88 ik ga er eind april mee naar marocco om mee te doen aan de raid de lámite voor info http://www.aiofrance.com/raid/
er gaan totaal 8 man mee van de ORA dus een gezellige club Hollanders temidden van dat franse gebrabbel er kunnen er dus nog wel een paar bij
misschien tot ziens
regen is en ander type mooi weer
Gruf

Hoi an de hollandes XRlers,
ik bin van de duitse XR-Forum, u heb een echt goode Forum gemaakt hier...
Groeten van Aken
Gruf
Plaats reactie