Zondag 26 Oktober zijn er 2 Offroad evenementen.
Ik heb geen ervaring met beide dus naar welke zou jij heen gaan en waarom.
Thx
26 oktober, MC Ruurlo of MC de Peelrijders
Moderator: ghulst
-
Handel
- KTM-Schuimpie
Handel!
Omdat het tenminste 2 uur rijden is...
Iemand Hier al gekeken voor foto's van Hengelo?
http://www.circuitfotografie.nl/cpg1418 ... php?cat=15
Omdat het tenminste 2 uur rijden is...
Iemand Hier al gekeken voor foto's van Hengelo?
http://www.circuitfotografie.nl/cpg1418 ... php?cat=15
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
In ruurlo zit er de crossbaan ook weer in. Dit word alvast de proef van de enduro van Borculo.
En er zit nog een crossbaan in van ongeveer 2.0 km waar ze gisteren de GP van Ruurlo hebben georganiseerd.
En voor de rest ook ooknog enkele nieuwe stuuken land en zandwegen.
Denk dat de route ongeveer 45 km lang is.
Mark
En er zit nog een crossbaan in van ongeveer 2.0 km waar ze gisteren de GP van Ruurlo hebben georganiseerd.
En voor de rest ook ooknog enkele nieuwe stuuken land en zandwegen.
Denk dat de route ongeveer 45 km lang is.
Mark
Absoluut Handel
Niet alleen omdat het voor mij niet zo ver is dan Ruurlo maar vooral omdat het niet door de KNMV wordt georganiseerd en er dus niet allemaal van die onozele regeltjes zijn.
Als je niet teveel geluid hebt en je kenteken en rijbewijs klopt dan kan je altijd meerijden.
KNMV daglicentie kost €23.=
MON dagverzekering kost €10.=
Niet alleen omdat het voor mij niet zo ver is dan Ruurlo maar vooral omdat het niet door de KNMV wordt georganiseerd en er dus niet allemaal van die onozele regeltjes zijn.
Als je niet teveel geluid hebt en je kenteken en rijbewijs klopt dan kan je altijd meerijden.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ruurlo , altijd mooi.
Handel altijd gezellig en erg dichtbij voor mij.
Handel heeft alleen een erg zware zandbak van een km of 2-3 maar ook dat is wennen. Als het erg nat is , is Handel nog goed te rijden.
Handel altijd gezellig en erg dichtbij voor mij.
Handel heeft alleen een erg zware zandbak van een km of 2-3 maar ook dat is wennen. Als het erg nat is , is Handel nog goed te rijden.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
ja klopt Adje.adje schreef:Absoluut Handel
Ik wist niet dat Ruurlo via de KNMV wordt georganiseerd.
Handel dus!
Dat gaf voor mij gisteren ook de doorslag (Hengelo vs. Hapert; ook allebei prachtig). Als de KNMV nu eens onze belangen ging behartigen van dat extra geld...adje schreef:Absoluut Handel
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
- KTM-Schuimpie
Dit is bij de KNMV toch ook zo?adje schreef:Absoluut Handel
Ik zie weinig verschil dus...
En als we met ze allen niets aan TEVEEL geluid gaan doen, stoppen al de ritjes binnen een aantal jaren, dat lijkt me duidelijk, zie de problemen op Assen en Zandvoort b.v.
Kenteken en rijbewijs moet je toch ook overal bij je hebben? (ookal vergeet ik het zelf ook weleens...)
Qua geld, ik heb een KNMV licentie, kost me 50-60 euro per jaar, dan heb je het hele jaar toch nergens last van?
Wel heb ik b.v. last van die MON verzekering, in mijn eigen verzekering die ik op de brommer heb, zit alles bij in, dus ook off-road ritten onverhard etc etc.
Maar omdat niet iedereen dit wil controleren, moet ik me soms dus dubbel verzekeren, maargoed waar hebben we het over, sowieso als je 23 en 10 euro moet betalen, blijft absoluut geen geld voor al dat geregel voor zo'n rit..
Een dagje simpel circuit rijden kost al i.i.g. 160 euro..
Bij de MON kijken ze niet wat voor banden je er op hebt en of je licht het wel doet.
Sommige mensen willen niet voor dat ene ritje dat ze per jaar meedoen speciaal andere banden erop leggen omdat ze anders bij de KNMV teruggestuurd worden.
Ikzelf heb trouwens elk jaar een KNMV offroad/districtlicentie omdat ik ook graag wel eens district motocrosswedstijden meerij.
Ook heb ik een MON trainingsbewijs omdat ik ook wel eens MON liefhebbers meerij.
Sommige mensen willen niet voor dat ene ritje dat ze per jaar meedoen speciaal andere banden erop leggen omdat ze anders bij de KNMV teruggestuurd worden.
Ikzelf heb trouwens elk jaar een KNMV offroad/districtlicentie omdat ik ook graag wel eens district motocrosswedstijden meerij.
Ook heb ik een MON trainingsbewijs omdat ik ook wel eens MON liefhebbers meerij.
Als je met de foute banden (not for highway use) rijdt en je veroorzaakt een (ernstig) ongeval, waarbij de politie/verzekering dit uitzoekt ben je gewoon goed de klos in de vorm dat de verzekering jou persoonlijk aansprakelijk zal stellen voor de kosten.adje schreef:Bij de MON kijken ze niet wat voor banden je er op hebt en of je licht het wel doet.
Als je met offroad rijden iemand aanrijdt ben je zowiezo altijd de klos.
Je hebt de motor nooit meer in de staat waarmee die goedgekeurd is door RWD
Je hebt de motor nooit meer in de staat waarmee die goedgekeurd is door RWD
das toch handig zo.n bmw.
is gewoon rdw gepruufftt.
oke dan je hebt een powerrrr plug maar met een touratech switch kun je die aan of uit zetten. dus ben je altijd tuv und rdw geproved!
Moet je wel je knippers erop laten zitten en een spiegeltje erbij.........
hhmmmm
ik heb niks gezegt
is gewoon rdw gepruufftt.
oke dan je hebt een powerrrr plug maar met een touratech switch kun je die aan of uit zetten. dus ben je altijd tuv und rdw geproved!
Moet je wel je knippers erop laten zitten en een spiegeltje erbij.........
hhmmmm
ik heb niks gezegt
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
wat een gedoe toch allemaal.
Ik ga lekker naar Ruurlo dat heeft één reden het is hier bijna om de hoek.
En dat geneuzel van de KNMV ben ik het wel een beetje mee eens veel geld en ik zie er bar weinig voor terug.
De offroad ritten word georganiseerd en gemaakt door de motorclub die doen al het werk niet de KNMV.
Handel schijnt erg mooi te zijn, misschien volgend jaar als ze hem op een andere datum organiseren.
Ik ga lekker naar Ruurlo dat heeft één reden het is hier bijna om de hoek.
En dat geneuzel van de KNMV ben ik het wel een beetje mee eens veel geld en ik zie er bar weinig voor terug.
De offroad ritten word georganiseerd en gemaakt door de motorclub die doen al het werk niet de KNMV.
Handel schijnt erg mooi te zijn, misschien volgend jaar als ze hem op een andere datum organiseren.
CRF450X '08
Handel heeft al zeker 25 jaar een vaste datum en dat is het laatste weekend van Oktober.
Als een van de twee nu eens een keer op een andere datum zou organiseren dan hebben ze daar beiden baat bij.
Ik weet alleen niet of Handel dat wel wil dat ze de enige op die dag zijn want dan komen er nog meer rijders en met de 1200 + die er nu al elk jaar komen wordt dat volgens mij toch echt te gek.
Als een van de twee nu eens een keer op een andere datum zou organiseren dan hebben ze daar beiden baat bij.
Ik weet alleen niet of Handel dat wel wil dat ze de enige op die dag zijn want dan komen er nog meer rijders en met de 1200 + die er nu al elk jaar komen wordt dat volgens mij toch echt te gek.
Handel is volgens mij ook de mooiste. Was mijn eerste rit uberhaupt en dit jaar zou ik een rondje met de XT gaan met m'n dochter achterop.
Helaas vorige week in Bilstain m'n pols verneukt.
Volgend jaar dus maar....
Helaas vorige week in Bilstain m'n pols verneukt.
Volgend jaar dus maar....
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Altijd maar in Bilstain rijden he Pruus.
Dat gaat nog een keer goed fout met jou daar.
Is het nog gelukt met de bibmousse
- KTM-Schuimpie
- KTM-Schuimpie
Trouwens....
Geluidscontrole
Omdat er helaas nog steeds mensen zijn die menen dat alles mag heeft de politie dit jaar besloten zelf de geluidscontrole ter hand te nemen. Bij de inschrijving wordt geen geluid gemeten omdat er mensen zijn die na controle gewoon de demper verwisselen. Nu wordt het geluid ergens op de route gecontroleerd. Maakt je motor opvallend veel herrie dan is de kans groot dat je er tussenuit wordt gepikt voor geluidscontrole. De consequenties zijn dan voor de deelnemer. We weten allemaal dat een off road motor geluid maakt maar er is een verschil tussen geluid en asociaal veel herrie. Personen die een motor hebben met een "verkeerde" uitlaat weten dat zelf meestal maar al te goed. Zet er dus bij twijfel een dB-killer in. Dat maakt net het verschil.
Geluidscontrole
Omdat er helaas nog steeds mensen zijn die menen dat alles mag heeft de politie dit jaar besloten zelf de geluidscontrole ter hand te nemen. Bij de inschrijving wordt geen geluid gemeten omdat er mensen zijn die na controle gewoon de demper verwisselen. Nu wordt het geluid ergens op de route gecontroleerd. Maakt je motor opvallend veel herrie dan is de kans groot dat je er tussenuit wordt gepikt voor geluidscontrole. De consequenties zijn dan voor de deelnemer. We weten allemaal dat een off road motor geluid maakt maar er is een verschil tussen geluid en asociaal veel herrie. Personen die een motor hebben met een "verkeerde" uitlaat weten dat zelf meestal maar al te goed. Zet er dus bij twijfel een dB-killer in. Dat maakt net het verschil.
Bibmousse zit er in. Was wel lastig, heb Rogier om hulp moeten vragen omdat mijn bandenapparaat voor 17" is gemaakt.adje schreef:Altijd maar in Bilstain rijden he Pruus.
Pols heb ik gebroken tijdens 4 h. Eerste stint was anderhalf uur en dat is dus veel te lang voor mij! Daarna steeds meer last van kramp en na drie uur: hatsenflatsen
Volgend jaar maar weer teamklassement. Wel jammer om Handel.
Maar voor jullie allemaal: veel plezier en geen blessures!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent