komt de 2-takt ooit nog terug?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
het onderwerp zegt het al.
Honda Cr125
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
nee nog lang niet,
maar ik bedoel somige bedrijven maken al geen 2-takts meer zal de 2 takt dan ooit geschiedenis worden? want ik zie nu de laatste tijd heel veel 4-takt rijde terwijl 2-stroke zo mooi is.
wel jammer dat honda er mee is gestopt met maken van 2-takt.
m.v.g. Fons
maar ik bedoel somige bedrijven maken al geen 2-takts meer zal de 2 takt dan ooit geschiedenis worden? want ik zie nu de laatste tijd heel veel 4-takt rijde terwijl 2-stroke zo mooi is.
wel jammer dat honda er mee is gestopt met maken van 2-takt.
m.v.g. Fons
Honda Cr125
Alleen Honda maakt ze niet meer.
En dat is voor de Honda-liefhebbers ( waaronder ik zelf) niet tof!
Maar. . . alle andere merken leveren nog gewoon 2T.
Persoonlijk ben ik van mening dat de populariteit van de 2T juist weer een beetje aan het stijgen is.
En dat is voor de Honda-liefhebbers ( waaronder ik zelf) niet tof!
Maar. . . alle andere merken leveren nog gewoon 2T.
Persoonlijk ben ik van mening dat de populariteit van de 2T juist weer een beetje aan het stijgen is.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik denk dat het voor 2takt gewoon een kwestie van tijd is voordat het verdwijnt, met al die milieu-kwats-regeltjes..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
sluit me aan bij mario 2T, als je naar crosswedstrijden kijkt dan zie je inderdaad niet veel 2T meer... maar als je naar een endurance gaat kijken dan valt me op dat er nu meer 2Taketen tussen rijden als pakweg 2-3j terug. KTM geef ook openlijk toe dat ze blijven investeren in 2T deze maakt nog steeds een groot deel uit van hun verkoop...
gasgas die teren op hun verkoop van hun 250 en 300...
dus 2T is zeker niet dood, zelf helemaal aan het terugkomen, wel in een andere tak van de sport.
greetz
gasgas die teren op hun verkoop van hun 250 en 300...
dus 2T is zeker niet dood, zelf helemaal aan het terugkomen, wel in een andere tak van de sport.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Honda heeft nooit onder stoelen of banken geschoven eigenlijk geen liefhebber te zijn van 2 takten....Mario2t schreef:Alleen Honda maakt ze niet meer.
En dat is voor de Honda-liefhebbers ( waaronder ik zelf) niet tof!
Maar verder zie ik de 2 takt voorlopig nog niet verdwijnen. Sterker nog, ik heb de indruk ze in de cross, maar vooral enduro de laatste tijd weer meer te zien.
En dat vind ik helemaal niet erg, zie avatar....
Inderdaad, viel mij ook al op, veel meer 2T in de enduro!Etienne schreef:Maar verder zie ik de 2 takt voorlopig nog niet verdwijnen. Sterker nog, ik heb de indruk ze in de cross, maar vooral enduro de laatste tijd weer meer te zien.Mario2t schreef:Alleen Honda maakt ze niet meer.
En dat is voor de Honda-liefhebbers ( waaronder ik zelf) niet tof!
Goeie zaak.
Kawa is nu ook gestopt vlgs mij, van de 125 en 250 zijn de 09 modellen de laatste. De 125 werd in de VS trouwens al 2 jaar niet meer geleverd.
Yamaha en TM doen ook nog mee in de 2T strijd....
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
dat je japanners maar weer eens snel 2t
vind het dom want crossers is zo een klein groepje van over de hele wereld.
maar ze zegge alle kleine beetjes helpen
vind het dom want crossers is zo een klein groepje van over de hele wereld.
maar ze zegge alle kleine beetjes helpen
Honda Cr125
Als andere fabrikanten maar doorgaan met het maken van 2-takten, zal Honda niet anders meer kunnen. Dan komen zij ook wel weer. (denk ik)
Er zou toch in 2010 met de cross veel veranderen, de mx2 werd toch 250 4-takt en 250 2-takt had ik toen iets van gelezen, hoe zit het daar eigenlijk mee?
Honda komt nooit meer met eentweetakt op de markt .
Goede keuze overigens ....
Tweetakten stinken , en veel van hun berijders ook .....
Gewoon ALLEMAAL verbieden , en anders negeren ....
Laat ze maar op de Maasvlakte vastlopen
Heb mijn aandelen PROX al van de hand gedaan
Goede keuze overigens ....
Tweetakten stinken , en veel van hun berijders ook .....
Gewoon ALLEMAAL verbieden , en anders negeren ....
Laat ze maar op de Maasvlakte vastlopen
Heb mijn aandelen PROX al van de hand gedaan
Slider,
niet vergeten emoticons en smileys te plaatsen
Jo VdB
niet vergeten emoticons en smileys te plaatsen
Jo VdB
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
hahaJo VdB schreef:Slider,
niet vergeten emoticons en smileys te plaatsen
Jo VdB
Honda Cr125
Hoe verzin je het...Slider schreef:Honda komt nooit meer met eentweetakt op de markt .
Goede keuze overigens ....
Tweetakten stinken , en veel van hun berijders ook .....
Gewoon ALLEMAAL verbieden , en anders negeren ....
Laat ze maar op de Maasvlakte vastlopen
Heb mijn aandelen PROX al van de hand gedaan
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
HONDA........................ wie gaat daar soewieso nog opzitten...Slider schreef:Honda komt nooit meer met eentweetakt op de markt .
Goede keuze overigens ....
Tweetakten stinken , en veel van hun berijders ook .....
Gewoon ALLEMAAL verbieden , en anders negeren ....
Laat ze maar op de Maasvlakte vastlopen
Heb mijn aandelen PROX al van de hand gedaan
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
De mensen met kennis van zaken.
Ktm is meeloperij he
Ktm is meeloperij he
verstand op nul en nadenken
Heerlijk als er iemand reageert die niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis!Slider schreef:Honda komt nooit meer met eentweetakt op de markt .
Goede keuze overigens ....
Tweetakten stinken , en veel van hun berijders ook .....
Gewoon ALLEMAAL verbieden , en anders negeren ....
Laat ze maar op de Maasvlakte vastlopen
Heb mijn aandelen PROX al van de hand gedaan
Dat Honda geen 2-takten meer zal gaan maken is wel zo goed al zeker omdat dit past in het nieuwe Honda mileu beleid. De rest is onzin. 2-takten zullen altijd blijven bestaan zeker bij KTM en Husky voor de Jappanners zijn de aantallen gewoon te laag en de grootste markt, MX USA, wil alleen maar 4-takten. Over een paar jaar dan komt de zelfde discussie over de 450 4-takten, met de huidige ontwikkeling van 40pk+ 250F motoren en FIM regels voor een 350 in MX1 staat de 450 straks naast een 500 2T in de geschiedenis boekjes.
In 2010 mogen 250 2-takten in de MX2 rijden volgens de voorstellen van de FIM maar als nu de MX2 al snellere rondetijden op de klok zet dan de MX1 dan wordt dat ook kansloos.
In 2010 mogen 250 2-takten in de MX2 rijden volgens de voorstellen van de FIM maar als nu de MX2 al snellere rondetijden op de klok zet dan de MX1 dan wordt dat ook kansloos.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo apr 30, 2006 14:02
- Locatie: Twente
Onze boomknuffelaar heeft noppenforum gevonden.Slider schreef:Honda komt nooit meer met eentweetakt op de markt .
Goede keuze overigens ....
Tweetakten stinken , en veel van hun berijders ook .....
Gewoon ALLEMAAL verbieden , en anders negeren ....
Laat ze maar op de Maasvlakte vastlopen
Heb mijn aandelen PROX al van de hand gedaan
Er zijn nog meer fora's hoor. Spuw daar je gal ook ff..
Krijg je leuke reactie's op..
Kijk, een dikke tweetakt, die binnenkort het milieu gaat vervuilen.
En het leuke is, hij loopt niet vast, want komt never nooit niet op de maasvlakte...
Prox moet ik je wel gelijk in geven, die zuigers scheuren..
Maar dank je voor de tip!
Zo, en nu ga ik ff onder mijn maandelijkse douche staan.
Ben eigenlijk al 2 weken te laat..
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
Mario2t schreef:
Heerlijk als er iemand reageert die niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis!