Hoi Allemaal,
Nog steeds ben ik bezig met het goed aan het lopen krijgen van mijn Dr800. Hij rijd inmiddels al wel, maar wil niet verder dan 2500 toeren komen. Ook niet als je het gas helemaal opent.
Stationair lijkt er niets aan de hand en reageert alles normaal, maar zodra je erop gaat rijden (en de motor dus belast) wil hij niet hoger in toeren komen. Ook als je de motor op de standaard in de versnelling zet en het achterwiel vrij laat draaien lijkt er niks aan de hand. Hoe kan dit??
Zou het wat met de ontsteking te maken kunnen hebben?
m.v.g. Sander
(Nog steeds) slecht lopende DR800!
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Zit de uitlaatdemper niet verstopt ?
Of zit het luchtfilter niet helemaal verstopt ?
Of zit het luchtfilter niet helemaal verstopt ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/
Dus in zijn vrij klimt hij normaal in zijn toeren?
Wat heb je tot nu toe aan de carbs gedaan?
Wat heb je tot nu toe aan de carbs gedaan?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
Beetje sumiere info...
Wat gebeurd er als ie de 2500trm bereikt?
Stoteren of gewoon inhouden, klappen in de pijp?
Je hebt hem volgens mij in de doos gekocht?
Begin het vermoeden te krijgen dat de rotor ontekingspunten niet bij je CDI passen.. of CDI kapot mischien?
Welk jaartal BIG had je ook al weer?
Zit er een ander blok in?
Kan me niet voorstellen dat het inhouden op 2500 toeren uit de carb's komt.. tenzij...
Jammer dat je een dikke 100km van me af woond, kom ook zelden in die buurt
Wat gebeurd er als ie de 2500trm bereikt?
Stoteren of gewoon inhouden, klappen in de pijp?
Je hebt hem volgens mij in de doos gekocht?
Begin het vermoeden te krijgen dat de rotor ontekingspunten niet bij je CDI passen.. of CDI kapot mischien?
Welk jaartal BIG had je ook al weer?
Zit er een ander blok in?
Kan me niet voorstellen dat het inhouden op 2500 toeren uit de carb's komt.. tenzij...
Jammer dat je een dikke 100km van me af woond, kom ook zelden in die buurt

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Bij 2500 toeren hoor je soms wel een plof in de uitlaat ja...
Het luchtfilter is schoon en dat het aan de uitlaatdemper ligt kan ik me ook haast niet voorstellen.
In de carbs heb ik alle O-ringen inmiddels vervangen. De naalden nog niet.
En ja... het is inderdaad diegene met een doos vol onderdelen erbij. Bouwjaar 1990 en 53000 op de teller. Voor zover ik weet is er nooit een ander blok ingezet of iets dergelijks, de motor heeft altijd gelopen met deze set-up.
Dat het aan de CDI zou liggen zou balen zijn, die dingen zijn aardig prijzig toch? Maar ik snap niet waarom er dan bij onbelaste toestand niets aan de hand is. Soms lukt het tijdens het rijden ook wel om even hoog in de toeren te komen, maar dat is dan van korte duur en daarna slaat de motor af.
groet sander
Het luchtfilter is schoon en dat het aan de uitlaatdemper ligt kan ik me ook haast niet voorstellen.
In de carbs heb ik alle O-ringen inmiddels vervangen. De naalden nog niet.
En ja... het is inderdaad diegene met een doos vol onderdelen erbij. Bouwjaar 1990 en 53000 op de teller. Voor zover ik weet is er nooit een ander blok ingezet of iets dergelijks, de motor heeft altijd gelopen met deze set-up.
Dat het aan de CDI zou liggen zou balen zijn, die dingen zijn aardig prijzig toch? Maar ik snap niet waarom er dan bij onbelaste toestand niets aan de hand is. Soms lukt het tijdens het rijden ook wel om even hoog in de toeren te komen, maar dat is dan van korte duur en daarna slaat de motor af.
groet sander
Dat is toch wel het grootste nadeel van een motor in onderdelen kopen, je bent nooit zeker of je hem wel goed in elkaar hebt gezet en of het probleem daarvoor ook al bestond. (zal wel anders was die niet uit elkaar gegaan
)
CDI's kan je laten testen zover ik weet. Zoek eens op marktplaats en cdi repareren. Ze kunnen de cdi testen en ook repareren, wat overigens ook nog redelijk duur uit kan pakken.
De carbs had je goed gereinigd? Gas buizen en naalden kan je eruit halen...hier kan best wat oxidatie en residu in onstaan wat je er er ook makkelijk uit kan halen.

CDI's kan je laten testen zover ik weet. Zoek eens op marktplaats en cdi repareren. Ze kunnen de cdi testen en ook repareren, wat overigens ook nog redelijk duur uit kan pakken.
De carbs had je goed gereinigd? Gas buizen en naalden kan je eruit halen...hier kan best wat oxidatie en residu in onstaan wat je er er ook makkelijk uit kan halen.
Suzuki DR 750SK Big '89
-
Jou verhaal doet me denken aan aan dit topic..
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... ght=#72740
spgoesdakar had het zelfde probleem
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... ght=#72740
spgoesdakar had het zelfde probleem

Heren,
Ik denk dat ik het probleem dan eindelijk gevonden heb!
De choke sluit niet goed af! Als je in de bovenkant van de carb kijkt lijkt het of de choke volledig terug is gekomen, maar schijnbaar is dat dan niet het geval.
Nu het ik de hele choke eruit gehaald en loopt de motor stukken beter! Ik had al vaker problemen met de choke.
Weet niet of het prbleem nu helemaal is opgelost maar het ziet er beter uit nu...
Weet iemand waar ik een nieuwe choke met bediening op het stuur vandaan kan halen? Het ding is namelijk niet meer wat het geweest is.
Groet sander
Ik denk dat ik het probleem dan eindelijk gevonden heb!
De choke sluit niet goed af! Als je in de bovenkant van de carb kijkt lijkt het of de choke volledig terug is gekomen, maar schijnbaar is dat dan niet het geval.
Nu het ik de hele choke eruit gehaald en loopt de motor stukken beter! Ik had al vaker problemen met de choke.
Weet niet of het prbleem nu helemaal is opgelost maar het ziet er beter uit nu...
Weet iemand waar ik een nieuwe choke met bediening op het stuur vandaan kan halen? Het ding is namelijk niet meer wat het geweest is.
Groet sander
Als je choke verbonden is op slechts één carb kan je ook overwegen om een conventionale choke knop direct op je carbs te monteren zoals dat op de sr41's zat. Deze kunnen niet kapot roesten omdat er geen staal in zit maar alleen een koper stangetje. Daarnaast bespaar je extra kabels naar je stuur en dus ook gewicht.
Nadeel is dat je met je vingers onder de tank moet voelen om hem te bedienen, maar daar wen je zo aan.
Nadeel is dat je met je vingers onder de tank moet voelen om hem te bedienen, maar daar wen je zo aan.
Suzuki DR 750SK Big '89
-
Bedoel je nu dat je choke los hebt gehaald?vanlochem schreef: Nu het ik de hele choke eruit gehaald en loopt de motor stukken beter! Ik had al vaker problemen met de choke.
Groet sander
Of dat je de choke plunjer uit de carb hebt gehaald?
Het eerste geen probleem, de 2e wel ivm vuil in de cilinder...
De choke zuigt direkt benzine uit de flotterbak, als deze er nu helemaal uitligt en beter loopt kreeg de BIG te weinig benzine [en lucht?]
-
Heb ooit een Honda SS50 gehad met zo'n probleempje. Bleek dat de choke was afgebroken en voor de luchtinlaat bleef zitten. Misschien komt de choke dus niet helemaal terug en sluit zo je luchttoevoer af. Kabeltje droog
Succes,
Frans

Succes,
Frans
-
- Contacteer:
ik heb (en kikkert nu ook 1x) zelf al 2x problemen gehad met die choke (SR43) omdat dat balkje geoxideerd is geraakt, en ook door stof/zand spul wat er tussen komt,
omdat de kabel het niet loodrecht naar buitentrekt gaat hij bij mij kloten, of de choke blijft een stukje uit staan (beroerd lopen als ie warm is / naar huis kunnen duwen) of de choke kan dr niet meer op (niet starten/koud geen stationair, net als bij de meeting)
ik heb mn balkje er tussenuit gehaald, gepolijst (dankjewel baas
) en weer gemonteerd, ik heb de hoek van de kabel naar de balk ook iets aangepast, zodat hij iets meer richting de loodlijn zit, maar dat is nog niet helemaal zoals t moet..
van de winter sloop ik hem n stuk, en dan las ik er een systeempje aan, zodat de kabel precies vanaf de zijkant komt, met de testen die we hiermee gedaan hebben bleken de problemen compleet weg te zijn, ook met de stof en rotzooi er tussen.
weet niet of je dr iets aan hebt, maar iig succes met je probleem.
omdat de kabel het niet loodrecht naar buitentrekt gaat hij bij mij kloten, of de choke blijft een stukje uit staan (beroerd lopen als ie warm is / naar huis kunnen duwen) of de choke kan dr niet meer op (niet starten/koud geen stationair, net als bij de meeting)
ik heb mn balkje er tussenuit gehaald, gepolijst (dankjewel baas

van de winter sloop ik hem n stuk, en dan las ik er een systeempje aan, zodat de kabel precies vanaf de zijkant komt, met de testen die we hiermee gedaan hebben bleken de problemen compleet weg te zijn, ook met de stof en rotzooi er tussen.
weet niet of je dr iets aan hebt, maar iig succes met je probleem.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Aardig ittitant ja met die choke. Bij mij heb ik hem ook al eerder uitgehad en volldig schoongemaakt en ontroest. Hij zat toen helemaal vast en moest ook grof geweld gebruiken om het choke-gedeelte uit de carb te trekken.
Nu heb ik de chokekabel weggehaald en de plunjer met een veertje in de carb vastgezet. Het lijkt er voorlopig op dat hiermee het probleem is opgelost.
Ik zoek alleen nog een nieuwe choke om de motor weer compleet te maken. Ik geloof dat deze te bestellen is bij cmsnl.com dus dat overweeg ik ff.
Bedankt voor de hulp allemaal
Nu heb ik de chokekabel weggehaald en de plunjer met een veertje in de carb vastgezet. Het lijkt er voorlopig op dat hiermee het probleem is opgelost.
Ik zoek alleen nog een nieuwe choke om de motor weer compleet te maken. Ik geloof dat deze te bestellen is bij cmsnl.com dus dat overweeg ik ff.
Bedankt voor de hulp allemaal
-
Choke kabel kan je gewoon ij de motorboer of Hessler bellen..
Maar bij de motorboer geen versendkosten
Maar bij de motorboer geen versendkosten

-
Bij het probleem van mij (vliegwiel en CDI die niet bij elkaar hoorden) kwam het toerental ook onbelast niet hoger, ik denk dat het in dit geval wel in de carbs moet zitten.
ik heb het ook gehad dat mijn toerental sterk af nam bij het rijden, de motor gewoon laten draaien bij stilstand geen probleem, maar bij het rijden wel,
ik heb motor stil gelegt dan terwijl mijn benzinne kraantje openstaat de grote bout onder de caps een beetje opengedraait tot er benzine uit liep en daarna weer dicht , en met de andere caps het zelfde gedaan, daarna een test gaan rijden en het probleem was opgelost.
ik hoop dat ik heb kunnen helpen veel geluk met het oplossen van het probleem
ik heb motor stil gelegt dan terwijl mijn benzinne kraantje openstaat de grote bout onder de caps een beetje opengedraait tot er benzine uit liep en daarna weer dicht , en met de andere caps het zelfde gedaan, daarna een test gaan rijden en het probleem was opgelost.
ik hoop dat ik heb kunnen helpen veel geluk met het oplossen van het probleem