Hoi,
rij nu alweer een tijdje op een 410, en eigenlijk niet ontevreden, maar ik wil wat anders en vooral jonger, heb mijn oog laten vallen op een andere husky, een 450 of 510, heb op beide motoren gereden (op de weg) maar kan niet echt veel verschil merken.
Helaas is het niet mogelijk om ze op plaats van bestemming te testen dus daarom mijn vraag.
Wat is mij aan te bevelen en waarom, ik gebruik hem in het najaar voor de offroad ritten en de rest van het jaar rij ik op de crossbaan.
graag jullie mening.
groeten
Husky TE450 of TE510
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 218
- Lid geworden op: wo jul 26, 2006 21:05
- Locatie: Haaltert
Ik rij op een 510 (soms rijdt de 510 met mij)
Ik heb zelf al op een 450 en 250 gereden en het grote verschil is de kracht onderin.
Bij een 510 heb je bij de laagst toeren onmiddellijk volle kracht wat iets moeilijker rijdt in de technische stukken.
Als je die kracht de baas kan is een 510 een goede keuze.
Ik ben zeer tevreden van mijn 510 maar op ritten zoals Transardennaisse zou ik liever iets lichter hebben omdat een 510 wel snel vermoeiend wordt.
Besluit : als je een beer van een vent bent en goed kan rijden : een 510.
(ik ben geen beer en kan redelijk rijden en heb er ook veel plezier aan)
Een 450 rijdt iets minder agressief in lagere toeren,maakt sneller meters en vermoeit niet zo snel ...
Hiermee heb ik je keuze mss niet vergemakkelijkt maar bij deze heb je er een mening bij.
Ik heb zelf al op een 450 en 250 gereden en het grote verschil is de kracht onderin.
Bij een 510 heb je bij de laagst toeren onmiddellijk volle kracht wat iets moeilijker rijdt in de technische stukken.
Als je die kracht de baas kan is een 510 een goede keuze.
Ik ben zeer tevreden van mijn 510 maar op ritten zoals Transardennaisse zou ik liever iets lichter hebben omdat een 510 wel snel vermoeiend wordt.
Besluit : als je een beer van een vent bent en goed kan rijden : een 510.
(ik ben geen beer en kan redelijk rijden en heb er ook veel plezier aan)
Een 450 rijdt iets minder agressief in lagere toeren,maakt sneller meters en vermoeit niet zo snel ...
Hiermee heb ik je keuze mss niet vergemakkelijkt maar bij deze heb je er een mening bij.
Ik ben 1m96 omngeveer 100kg Ben geen goede crosser maar probeer dit wel eens op de crossbaan.
Voor het crossen vind ik de 510 veel te snel, hij is meteen van onderuit enorm sterk maar loopt ook bovenin keihard door,een van mn cross maatjes is wel in staat om zn 510 helemaal uit te melken dus t kan wel.
Voor de nederlandse offroad ritten is t erg fijne motor,in de ardennen kwam ik er ook goed mee weg ondanks t slechte weer en daarme gladde klimmetjes.
Pas toen leerde ik dit koppel pas echt te doseren en te warderen.
T' is mn tweede 510 dus ik ben er erg tevreden mee.
Qua betrouwbaarheid;ze hebben geen van beide ooit een klap verkeerd gegeven.
Moet ik er wel bijzeggen dat onderhoud voor mij net zo leuk is als rijden ,dus de problemen kun je dan meestal wel voor blijven maar tot nu toe erg tevreden ,ook over de kwaliteit, enkel een spannings regelaar met een afgebroken pootje aan de connector gehad ,en dat was eigenlijk mn eigen schuld(contactspray is nu eenmaal corrosief)
Vanaf nieuw in de eerste 15 uur wel wat verloop op de klepspeling gehad maar dat is nu allemaal wel goed ingelopen en blijft mooi gelijk.
Kortom ik ben er blij mee en ondanks dat de 09 modellen erg lokken mag de 07 nog een poosje blijven.
Maarten
Voor het crossen vind ik de 510 veel te snel, hij is meteen van onderuit enorm sterk maar loopt ook bovenin keihard door,een van mn cross maatjes is wel in staat om zn 510 helemaal uit te melken dus t kan wel.
Voor de nederlandse offroad ritten is t erg fijne motor,in de ardennen kwam ik er ook goed mee weg ondanks t slechte weer en daarme gladde klimmetjes.
Pas toen leerde ik dit koppel pas echt te doseren en te warderen.
T' is mn tweede 510 dus ik ben er erg tevreden mee.
Qua betrouwbaarheid;ze hebben geen van beide ooit een klap verkeerd gegeven.
Moet ik er wel bijzeggen dat onderhoud voor mij net zo leuk is als rijden ,dus de problemen kun je dan meestal wel voor blijven maar tot nu toe erg tevreden ,ook over de kwaliteit, enkel een spannings regelaar met een afgebroken pootje aan de connector gehad ,en dat was eigenlijk mn eigen schuld(contactspray is nu eenmaal corrosief)
Vanaf nieuw in de eerste 15 uur wel wat verloop op de klepspeling gehad maar dat is nu allemaal wel goed ingelopen en blijft mooi gelijk.
Kortom ik ben er blij mee en ondanks dat de 09 modellen erg lokken mag de 07 nog een poosje blijven.
Maarten
Husky 450 injezzione
Blaffende husky's bijten toch!!
Blaffende husky's bijten toch!!
-
- Berichten: 218
- Lid geworden op: wo jul 26, 2006 21:05
- Locatie: Haaltert
Voor een prijsje verkoop ik mijn TE510 wel hoor.
Is van 2005 (dus nieuw model) en heeft zo'n 5000 km gelopen.
Is om de 500 km op onderhoud geweest bij een erkend dealer (omdat ik er zelf niet kan aan werken)
Vraagprijs : 4.000 euro. Indien je foto's wenst, mail me maar.
grtz
Is van 2005 (dus nieuw model) en heeft zo'n 5000 km gelopen.
Is om de 500 km op onderhoud geweest bij een erkend dealer (omdat ik er zelf niet kan aan werken)
Vraagprijs : 4.000 euro. Indien je foto's wenst, mail me maar.
grtz
Hoi,
bedankt voor julie antwoorden, ik ben er uit
Afgelopen weekend heb ik een TE510 van 2007 opgehaald,
hoe hij bevalt kan ik nog niet helemaal zeggen, maar het wel een heel vershil met mijn oude 410, en dan niet wat vermogen betreft maar stuur eigenschappen en totale zithouding, kortom niet ontevreden.
bedankt voor julie antwoorden, ik ben er uit
Afgelopen weekend heb ik een TE510 van 2007 opgehaald,
hoe hij bevalt kan ik nog niet helemaal zeggen, maar het wel een heel vershil met mijn oude 410, en dan niet wat vermogen betreft maar stuur eigenschappen en totale zithouding, kortom niet ontevreden.
Husky TE510