Wat vinden jullie hier van?
Vork tunen
Moderator: ghulst
Ben je weer aan het prutsen geweest
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Da's een "fijn" schuurpapiertje...
Je moet niet doen, je moet niet laten!
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Uhm... ik zeg nix...huskie schreef:Wat vinden jullie hier van?
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
- Locatie: N.Brabant
gewoon lijmen met pritt
mech schreef:
Dat je pijn in je handen gaat krijgen en een bult armpump
, probeer gewoon jouw vork te kopieren, noem je dat prutsenadje schreef:Ben je weer aan het prutsen geweest
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Sorry George , maar je zit ook overal aan te sleutelen en te draaien.huskie schreef:
, probeer gewoon jouw vork te kopieren, noem je dat prutsen
Ik zou zeggen , goed is goed.
Maar ja , mijn HONDA vering is meestal ook goed
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Alleen maar de bouwtekening zoals die standaard is.
http://cyclehuttktm.com/FicheFinderNew/FicheFinder.aspx
De 2008 laat de fork als zodanig zien. Item nr 45 is een belangrijk punt waar je veel kunt winnen en verliezen.
Barry, ben je tevreden over je vork en is die nog helemaal standaard?
http://cyclehuttktm.com/FicheFinderNew/FicheFinder.aspx
De 2008 laat de fork als zodanig zien. Item nr 45 is een belangrijk punt waar je veel kunt winnen en verliezen.
Barry, ben je tevreden over je vork en is die nog helemaal standaard?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
nee ik was in zn geheel niet tevreden over de standaard vering van de ktm .
dit is alleen oke als je ongeveer 70 kilo weegt , maar dat is niet zo in mijn geval .
de achterschokbreker heb ik van een iets dikkere en iets grotere spoed hebbende veerspiraal voorzien , die werkt aardig naar behoren nu .
de vork is een ander verhaal ..
ik weeg ongeveer 90 kilo (ben ong.1.90 lang) en dan is de standaard vork echt te slap (die op de oudere 520 ktm`s) ik heb nu de kroonplaten aangepast aan een dikkere vork die uit mijn husaberg (cross)komt , deze is een stuk stugger en reed meteen al een stuk beter , mijn voorkeur gaat uit naar een hardere vering omdat ik daar zelf lekkerder mee rij
ik heb wel de veerspanning iets verhoogt door eigenmaak alu bussen tussen de veren te plaatsen.
dit is alleen oke als je ongeveer 70 kilo weegt , maar dat is niet zo in mijn geval .
de achterschokbreker heb ik van een iets dikkere en iets grotere spoed hebbende veerspiraal voorzien , die werkt aardig naar behoren nu .
de vork is een ander verhaal ..
ik weeg ongeveer 90 kilo (ben ong.1.90 lang) en dan is de standaard vork echt te slap (die op de oudere 520 ktm`s) ik heb nu de kroonplaten aangepast aan een dikkere vork die uit mijn husaberg (cross)komt , deze is een stuk stugger en reed meteen al een stuk beter , mijn voorkeur gaat uit naar een hardere vering omdat ik daar zelf lekkerder mee rij
ik heb wel de veerspanning iets verhoogt door eigenmaak alu bussen tussen de veren te plaatsen.
BIERTAKT crossen en zuupn
Aaaai dan rij je met een heavy voorspanning. Dat betekent keihard over relatief kleine hobbels en toch nog lekker doorslaan als je eens lekker de schansjes pakt.
Abc-tje, eerst de juiste veren in je vork stoppen en dan kletsen we verder
en omdat jij van een strakke vering houdt, neem je gewoon de een maatje zwaardere veren die ze je willen verkopen. En die rij je zonder veervoorspanning. Wat zal dat lekker rijden.
Ook zal je rebound zich hier beter bij voelen, en aan het eind van de uitgaande slag netjes dempen en niet als een springstok.
Abc-tje, eerst de juiste veren in je vork stoppen en dan kletsen we verder
en omdat jij van een strakke vering houdt, neem je gewoon de een maatje zwaardere veren die ze je willen verkopen. En die rij je zonder veervoorspanning. Wat zal dat lekker rijden.
Ook zal je rebound zich hier beter bij voelen, en aan het eind van de uitgaande slag netjes dempen en niet als een springstok.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
nee ne nee !
ik zie het anders , de standaard vering KAN zo danig aangepast worden naar dat het fijn rijd , ik geloof niet in de (te) dure oplossingen van speciale afgeveerde schokrbrekers en aftermarket materiaal .
Ktm gaat geen motor op de markt brengen met slechte vering lijkt mij , wel vering dat misschien niet goed bij de berijder past , maar daar is van alles aan af te stellen .
ik zie het anders , de standaard vering KAN zo danig aangepast worden naar dat het fijn rijd , ik geloof niet in de (te) dure oplossingen van speciale afgeveerde schokrbrekers en aftermarket materiaal .
Ktm gaat geen motor op de markt brengen met slechte vering lijkt mij , wel vering dat misschien niet goed bij de berijder past , maar daar is van alles aan af te stellen .
BIERTAKT crossen en zuupn
Nee geen enkele fabrikant brengt een motor op de markt met slechte vering,
Maar ze veren ze zo af dat zo veel mogenlijk klanten er me KUNNEN leven
Voor de meeste crossers geld al dat ze dat meteen willen wijzigen omdat de meeste zandbanen toch een andere setup vragen dan de in het buitenland gebruikelijk harde banen,daar vallen we als nederlanders nu eenmaal mee buiten het gemiddelde van de fabrikant.
Waar husky op aan stuurt en daar heef hij volgens mij helemaal gelijk in, is dat je sowieso EERST je rijhoogte voorelkaar moet hebben en dan je demping aan gaat passen.
Feit is dat een veer met veel voorspanning minder fijn aanspreekt dan een hardere veer met minder preload.
De setup met een zachte maar meer voorgespannen veer zal dan harder aanvoelen maar door z'n lagere eindwaarde toch te laag rijden/doorslaan.
De setup met de hardere maar minder voorgespannen veer spreekt in het begin van de slag wel soepel aan EN heeft meer reserve onderin de slag.
Deze setup zal dus altijd hoger rijden en dus ook meer slag over hebben voort geval dat/of met hogere sprongen,of dat gewenst is hangt van de rijder en omstandigheden af maar dan is je rijhoogte altijd nog af te stellen!
Wat betreft de aanpassing van de demping is dit een nog groter conpromis , maak niet de fout om te denken dat je gehele curve is af te stellen met de clickers want die regelen allen het gedeelte wat niet langs je shims gaat is dus eigenlijk allen maar low speed en heeft daarmee volgens mij alleen maar (wat) invloed op de positie verandering van de motor tijdens remmen/accelereren.
Vandaar dat ik wel wat over heb voor een goede aanpassing/advies.
Reiger was bijvoorbeeld zo eerlijk om te zeggen dat een rijder van mijn niveau eerst maar eens met de goede veren (rijhoogte)moest gaan riijden Demping aan passen kon altijd nog,had ik niet verwacht van zo'n grote toko die willen normaal gesproken zoveel mogenlijk geld uit je zak lullen.
NB; dit is dus hoe ik het fenomeen vering benader met een jarenlange WEGRACE ervaring ,ik zou er dus zomaar enorm naast kunnen zitten.
Maar ze veren ze zo af dat zo veel mogenlijk klanten er me KUNNEN leven
Voor de meeste crossers geld al dat ze dat meteen willen wijzigen omdat de meeste zandbanen toch een andere setup vragen dan de in het buitenland gebruikelijk harde banen,daar vallen we als nederlanders nu eenmaal mee buiten het gemiddelde van de fabrikant.
Waar husky op aan stuurt en daar heef hij volgens mij helemaal gelijk in, is dat je sowieso EERST je rijhoogte voorelkaar moet hebben en dan je demping aan gaat passen.
Feit is dat een veer met veel voorspanning minder fijn aanspreekt dan een hardere veer met minder preload.
De setup met een zachte maar meer voorgespannen veer zal dan harder aanvoelen maar door z'n lagere eindwaarde toch te laag rijden/doorslaan.
De setup met de hardere maar minder voorgespannen veer spreekt in het begin van de slag wel soepel aan EN heeft meer reserve onderin de slag.
Deze setup zal dus altijd hoger rijden en dus ook meer slag over hebben voort geval dat/of met hogere sprongen,of dat gewenst is hangt van de rijder en omstandigheden af maar dan is je rijhoogte altijd nog af te stellen!
Wat betreft de aanpassing van de demping is dit een nog groter conpromis , maak niet de fout om te denken dat je gehele curve is af te stellen met de clickers want die regelen allen het gedeelte wat niet langs je shims gaat is dus eigenlijk allen maar low speed en heeft daarmee volgens mij alleen maar (wat) invloed op de positie verandering van de motor tijdens remmen/accelereren.
Vandaar dat ik wel wat over heb voor een goede aanpassing/advies.
Reiger was bijvoorbeeld zo eerlijk om te zeggen dat een rijder van mijn niveau eerst maar eens met de goede veren (rijhoogte)moest gaan riijden Demping aan passen kon altijd nog,had ik niet verwacht van zo'n grote toko die willen normaal gesproken zoveel mogenlijk geld uit je zak lullen.
NB; dit is dus hoe ik het fenomeen vering benader met een jarenlange WEGRACE ervaring ,ik zou er dus zomaar enorm naast kunnen zitten.
Husky 450 injezzione
Blaffende husky's bijten toch!!
Blaffende husky's bijten toch!!