Wielen en valbeugels voor Dr750 s

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Frans van Roosmalen

Eerst maar even voorstellen. :D Ik ben Frans kom oorspronkelijk uit de buurt van Utreg en woon nu, na vier jaar Barneveld tijdelijk in een caravan in Putten. Ben op huizenjacht in Amersfoort en hoop voor de kerst wat leuks te hebben. Werk in Hoevelaken en rijd al heel wat jaartjes op de motert (Nighthawk 650 '84) Dit is nu een projekt geworden achterbrug is nl. verrot en ondertussen redelijke pekelfiets. Nu dus tijd voor wat anders.

Ben nu 1 week eigenaar van DR750s BIG uit 88 en van plan aardig wat roadbook ritjes te gaan rijden. Ik begrijp uit de berichten dat het wel erg relaxed is een setje extra velgen te hebben.

Ik zoek dus zo'n setje voor een SR41A met trommel achter. Voor weinig als het kan.

Daarnaast lijkt het me niet onverstanding valbeugels te monteren, mijn off raod ervaring is nl. 0,00 is :oops: . Nu zag ik bij Hessel die Duitse leverancier twee soorten: 1 van €108 en een van €170. Heeft een van jullie ervaring met een van deze twee en zo ja welke. Als jullie een goede tweedehands weten is dat ook helemaal goed. Ik kon ze alleen niet zo snel vinden.

Ik hoor graag van jullie.
zappa.suzuki

He Frans,

Welkom hier, je hebt de mooiste kleuren BIG :wink:
Die van Barros/ESS/Arco toch? Dat zit het met de roadbook set-up goed :wink:
En je woont in een goeie buurt voor ritjes :wink:
BDM is een mooie begin rit, 1 november bij Arjan brouwer in... Putten :wink:

Valbeugels vind je weleens op Ebay [duitseland] maar gaan dan ook vaak rond de e70.-

Die bij Hessler van e170 is de sterkste maar die van 108 is niet slecht..

Die trommel achter is licht zeldzaam maar mischien dat iemand je er hier aan kan helpen :wink:

Hoop dat je snel een leuk hok in a'foort vind, eindelijk een BIG in mijn buurt [ nabij Utreg]

Greetz Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
800S

extra setje is leuk, maar persoonlijk rij ik enkel in de prut.
gebruik `m niet voor woon werk oid, only 4 fun!!
dus ik heb genoeg aan èèn setje....

valbeugels noemen wij liever stoot beugels maar allaah.... wèl heel wenselijk!

oh ja, welkom hier

greetz sander
zappa.suzuki

Stootbeugels? kende ik nog niet...
Maar vind ze wel handig als ik de BIG laat vallen/stuiteren :wink:
Frans van Roosmalen

Dat wordt dus ein neue kaufen voor die "stoot" beugels :wink:
Denk dat ik voor de goedkope versie ga, zal toch wel voldoende zijn :?:

Die wielen kunnen dus even duren :cry: Ben gelukkig nog lang niet van plan mijn Big weg te doen en ben behoorlijk geduldig. De moterzaak waar ik ze heb laten wisselen(mijn banden dus) vroeg €25 is dat veel of wel OK?

By the weg Zappa ik zag dat jij bij Utreg woont in een dorpie en dat je ook in Zeist shopt voor je Big. Voordat ik in Utreg woonde (Vleutenseweg) kwam ik ook uit zo'n dorpie Odijk. Ligt ook in de buurt van Zeist dus ik dacht da's wel heel dicht bij mijn roots. Kom jij uit deze buurt :?:

Heb net met de ex overlegd over 1 november (kids bij mij) en heel misschien ga ik het redden voor de 2e rit die dag. Kan de kids dan wat vroeger wegbrengen :cry: maar dus misschien wel blubber op mijn motert krijgen :toost:

Levert Hessler een beetje snel of moet ik nu bestellen en hopen dat ie er voor 1 november is :?:

Groet Frans
Shifty-PK
Contacteer:

Ha Welkom Frans!

Leuke big met een erg leuke roadbook setup!

Van de winter komen mijn 2 setjes wielen vrij inclusief achterbrug, komt van een sr41 uit 89, heb je direct een achterschijfrem. Ruilen tegen je roadbook setup :P
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Frans van Roosmalen

Past dat een beetje normaal :?: Vind zo'n schijf wel deftig achter.
Als die wielen en achterbrug OK zijn en redelijk geprijst zijn kan ik dus iemand anders weer blij maken met mijn setje wielen. Dat is dan weer mooi meegenomen.

Eh.. dat roadbook setje gaat niet geruild worden, dat vind ik zelf veel te leuk speledingetje :D . Als je een mooi prijsje weet kom ik wel een keer langs om te kijken. Heb net een woning in Amersfoort gevonden en als ik wat centjes overhoud kan ik mijn BIG dus nog opleuken. Ik hoor het wel.

Groet Frans
zappa.suzuki

Heb je roadbook set-up in het echt gezien.. met Bzzz knopjes naast je linker handvat.. [Hij had toen wat carb problemen]
Had je BIG bijna gekocht vanwege die set :wink:
Maar vond 3 BIG's wat te veel..
En heb meer voor de DR 800 liggen :wink:

De goedkope beugel kan wat hebben, buigt iets eerder maar heb je dan wel een flinke klap voor nodig..

Kom uit Soest, heb in Zeist op school gezeten, 17 jaar in Utreg gewoond en woon nu een dik jaar in Werkoven, net voorbij Odijk..

Ben een van de weinige die niet klaagt over niet kunnen rijden in midden NL :wink:

Hesslet levert normaal vrij snel, zodra hij het geld heeft of een bewijs van storten maar reken bij normaal overschrijfen op 2 weken...

Met de andere a-brug past de schijf zo.. hoe dat zit met master cilinder en olie reservoir van de a-rem weet ik niet..

E 25.- voor 2 banden wisselen? daar zou ik het zelf bijna niet voor doen.. da's goedkoop :wink:
Ach, doe het in een uurtje 2 banden als het niet tegen zit.. dus valt ook mee :lol:
Laatst gewijzigd door zappa.suzuki op wo okt 15, 2008 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
CrazyWezel
Contacteer:

ik begin ook steeds handiger te worden in bandjes wisselen :(
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Toch niet nog meer lekken banden?
Frans van Roosmalen

Net de 50.000 gepasseerd en gaan als de brandweer. Het voelt lekker die power. Morgen hier in de buurt maar even wat zandpaadjes verkennen, moet toch wat ervaring op doen.

Shifty kan jij misschien een detail fototje van het achterrem gebeuren (pedaal met remcylinder en bevestigingspunten) maken dan kan ik ff checken of dat gaat lukken met die schijf achter. Neem aan dat ik zelf voor zo'n setje moet zorgen of ga je over op trommel :wink:. Mocht je al een prijs weten stuur dan een pb'tje. Dan kan ik mischien gaan sparen.

Was net nog in Odijk Zappa. Wie weet kom ik als ik volgende keer bij mijn ouders ben geweest wel ff langs om je te feliciteren met bericht 2000 op dit forum. :wink: Stuur anders je adres in een pb dan zet ik dat in de I-phone en bel ik als ik in de buurt ben.

Helaas nog geen bericht of ik de rit van Brouwer ga halen. Ik zie wel genoeg andere ritten maar weet niet of dat gaat lukken met mijn ervaring en banden. Hoe kan ik zien of de Noppen eronder moeten of dat ik het ga redden met mijn wegbanden? Alle adviesen zijn welkom.

Groet Frans
zappa.suzuki

Chips.. word grijs en babbel te veel :lol:
Vast plekje in het oude mannen huis gaan reserveren :wink:

Welke banden heb je er onder? A. brouwer is te doen op semi-noppen als het droog is..
Voor de rest ligt het aan de rit en je talent :wink:

Kan je wel een kleine cursus geven over een dike maand of zo als je weer eens in de buurt ben en m'n knie een beetje normaal :?
CamoKat

zappa.suzuki schreef:Die trommel achter is licht zeldzaam maar mischien dat iemand je er hier aan kan helpen :wink:
heeeeeel misschien heb ik er nog een over ..... maar die moet nog wel opnieuw gespaakt worden Afbeelding
Frans van Roosmalen

Zit er dan gewoon een slagje in dat wiel of zijn de spaken er uit? Heb je dan toevallig heeeel misschien ook een voorwiel? :D

Zappa hier het antwoord van de bandjes en foto's van mijn setje beschermers :D Bij Brouwer gekocht duur weekeindje maar volgens mij de centjes ,totaal €375,- wel waard. Of is dat erg veel voor het hele beschermspul bij elkaar :?:
Ridge

Zijn normale prijzen

helm 100
protectie 100
laarzen 150
bril 25

Veel plezier met vies maken

ps. volgens mij zit er iets in je voorwiel.
Laatst gewijzigd door Ridge op di okt 14, 2008 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
adje

Ik heb nog 1 Kenda K760 trakmaster 130/90-17'' op voorraad :wink: :oops:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
zappa.suzuki

He Frans,
Leuke set, zelfs een bril met roll-off 8) en is idd niet te veel geld :wink:

Bandjes zijn de Heidenau's K60, erg redelijke semi-noppen..
Vond ze erg mee vallen op de weg en er naast en zijn ook erg betaalbaar :wink:

Moet je me de 26e mee bij kunnen houden, ziet er naar uit dat ik m'n knie dan weer een beetje kan laten wennen aan wat gehobbel en zoeken dan gewoon wat beginners paden op en zien dan verder :wink:

Om maar vast voor Camo te antwoorden, de spaken van dat a-wiel zijn uit gerekt, heel mischien nog op te spannen maar zou de gok niet nemen :roll:
de spaken van het trommelrem wiel schijnen zwakker te zijn, een nieuwe set moderne spaken scheelt veel :wink:

Als ik het goed heb, set spaken e70/90.- overspaken rond de e35.-

See ya
Frans van Roosmalen

He Adje, bedankt maar heb nog een setje cross bandjes staan. Deze bewaar ik voor als ik wat ervaring heb opgedaan op de weg en wat licht werk in 't veld. Wil nl. niet elke keer de bandjes laten verwisselen.

Ridje klopt van dat voorwiel, is tegen die gemene boeven. I still :verliefd: my BIG.
Frans van Roosmalen

Fijn te horen dat het niet te duur is, bedankt voor de feedback guys :D

Achterwieltje wordt dus niet goedkoop :cry: . Shifty any news over dat '89 schijfachtersetje met achterbrug :?:
Ridge

Dan wil ikrijbig (nando) je trommelachterwiel ws wel overnemen.

en 26 okt een ritje in omgeving putten ??
Frans van Roosmalen

Ridge schreef:Dan wil ikrijbig (nando) je trommelachterwiel ws wel overnemen.

en 26 okt een ritje in omgeving putten ??
Als de deal met Shifty doorgaat reserveer ik ze voor je :wink: en dat ritje wordt in de buurt van Werkhoven. Tijd hangt af van Zappa bel ik hem nog over. Lijkt me leuk als je meegaat maar ook dit laat ik aan Zappa over. Wil geen dingen beloven die ik niet waar kan maken :slaan:

Greetz Frans
zappa.suzuki

Nah, bij Utreg.. Frans komt wel eens in de buurt en ik wil dan m'n knie proberen om te kijken af ik de Brouwer rit rijden kan..
Kan Frans vast een beetje oefenen en wat tips krijgen :wink:

Je kan mee maar we zullen niet ver/hard/moeilijk gaan, moet me knie banden niet overbelasten of opnieuw.... :roll:
zappa.suzuki

Rot [lieve] kat.. gaat weer op het toetsenbord liggen.. moet ik hem weer weg knuffelen :wink:
en loop ik weer achter :roll: :lol:

en de tijd.. hmm niet te vroeg niet te laat... zeg 12 uur..
ga rijden ook als het regend :wink:
en zal een beetje zoeken worden, m'n routes zijn af gestemd op moeilijker ipv easy :wink:
Ridge

Rond otterlo - hoenderloo - garderen ??

Dan wil ik wel meerijden.
zappa.suzuki

Utreg..
Kan normaal een erg leuke route voorrijden, met bijna geen asfalt en leuker terrein dan de meeste ritten, maar m'n knie zal dat nog niet trekken beng ik bang :(
Plaats reactie