Krijg als landmeter regelmatig een nieuws brief van het Ondersteunend Centrum GIS Vlaanderen. In het laatste nummer stond het volgende :
Op 19 juli 2002 heeft de regering beslist dat er in Vlaanderen min 12 en max 15 multifunctionele terreinen worden voorzien in ruimtelijke provinciale uitvoeringsplannen (RUP's). Het ondersteunen centrum heeft nu een zoekkaart gemaakt met zones waarbinnen die gebieden kunnen komen.
Blijkbaar is het toch menens om de permanente terreinen te voorzien. Ik heb intussen al gehoord dat er één zone voorzien is, waartegen natuurlijk al protest komt. Hier de info :
Hallo Nikolas,
Vandaag kreeg in de twee brieven (in bijlage) onder mijn neus geschoven om te ondertekenen. Keken die even verbaasd op toen ik zei dat ik ze niet wou tekenen!
In tegendeel ik wil een tegen-actie beginnen want ik wil wel dat het terrein er komt! Nu moet mijn man dikwijls naar Axel rijden om onze zoon (10 jaar) te laten rijden. Daar is het jammer genoeg, enkel op woensdag- en zaterdagnamiddag voor hen open. Zelfs hier even de (dood)lopende straat oversteken om op een weide te rijden kan niet voor de politie, dus geef die een kans om op een aangepast terrein te laten rijden!
Hebben jullie geen ervaring met deze zaken? En is het niet mogelijk dat vanuit de club er een reactie komt naar de provincie toe?
Ik denk dat het terrein voor velen welkom zou zijn gezien zijn wat centrale ligging (Provincie Oost-Vlaanderen, langs de E40 tussen afrit 18 : Erpe-Mere en afrit 17 : Wetteren)
Vooruitgang in cross terreinen Vlaanderen
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
dat noem ik nu eens geweldig nieuws
ik woon tussen Mechelen-Brussel en moet min 45 min rijden voor te kunnen crossen
hopelijk komen er veel bij
hou ons op de hoogte als je kan
bedankt
ik woon tussen Mechelen-Brussel en moet min 45 min rijden voor te kunnen crossen
hopelijk komen er veel bij
hou ons op de hoogte als je kan
bedankt
hey cruala, check het terrein langs de E19 eens, vlak na de craeybeckstunnel, richting Brussel. Moet toch vlakbij de deur voor je zijn. Is niet officieel, word bij mijn weten echter wel gedoogd. Enkel oppassen voor uitstekende betonijzers op het toegangswegetje. Veel plezier.
-
- Contacteer:
jij bedoelt de 2 tereinen in kontich zowel langs links al langs rechts van de E19 liggen crossterreinen de rechter kant (komende vanuit mechelen) is het meer technische gedeelte meer geschikt voor de trial rijders onder ons de linker kant is meer bedoelt voor crossmotoren wel is het er erg los zand dus tijdens de warme perioden is het best je luchtfilter te kuizen na een dagje kontich het rijden
langs beide kanten is wetelijk niet toegestaan en er komt af en toe controle 1 maal om de 2 maand denk ik ik kwam net aan toen de vorige controle bezig was heb dan toch maar effe blokje rond gereden tot de politie weg was en heb dit dan gehoord van de andere rijders die daar gepakt zijn de eerste keer dat je er komt krijg je een verwitiging de 2de keer nemen ze je moto in beslag
indien gewenst kan ik wel enkele foto's sturen van het terrein zelf
langs beide kanten is wetelijk niet toegestaan en er komt af en toe controle 1 maal om de 2 maand denk ik ik kwam net aan toen de vorige controle bezig was heb dan toch maar effe blokje rond gereden tot de politie weg was en heb dit dan gehoord van de andere rijders die daar gepakt zijn de eerste keer dat je er komt krijg je een verwitiging de 2de keer nemen ze je moto in beslag
indien gewenst kan ik wel enkele foto's sturen van het terrein zelf
Enduro toffe sport
ja ik ken dat circuit in kontich ook heel goed,heb er 2 jaar geleden een ganse winter gereden.maar ik en mijn pa vinden het toch riskant om er te gaan rijden,ook het risico om een ongeluk te hebben is groter want er is geen echt vast traject/parcours,iedereen rijd waar hij wilt en naar waar.