Hallo,
Ik heb een KTM SX 125 uit 2002, ik ga binnekort mijn zuiger vervangen. Als ik de boel er weer op zet, met hoevoel NM moet ik de onderste bouten dan vast draaien? en de bouten van de kop met hoeveel Nm moeten die vast?
Mvg,
Reinder Jansma
met hoeveel NM cilinder vast?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: wo okt 24, 2007 18:21
- Locatie: Stiens
- Contacteer:
Heb je er geen werkplaats handboek bij gekregen dan ?
Normaal gesproken hoort die bij iedere motor erbij te zitten.
Normaal gesproken hoort die bij iedere motor erbij te zitten.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Dat zijn toch M8 bouten/moeren?! Vaak kun je er geen momentsleutel opzetten, omdat de cilinder in de weg zit. Bel de dealer even hoe zij dat doen. Ik doe het op mijn mannier, maar daar zit geen garantie op Vast en dan een tikkie verder door. Ik ben een gevoelsmens. En ik gebruik een kleine ringsleutel.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
TIGHTENING TORQUES - ENGINE
Flange bolts - cylinder-head M 7 18 Nm (13 ft.lb)
Nuts-cylinder base M 8 30 Nm (22 ft.lb)
Flywheel collar nut M 12x1 60 Nm (44 ft.lb)
Nut for primary sprocket (LH thread) M 16x1.5 180 Nm (133 ft.lb)
Nut for inner clutch hub M 18x1.5 120 Nm (88 ft.lb)
Crankcase and clutch cover bolts M 6 8 Nm (6 ft.lb)
Spark plug M 14x1.25 20 Nm (14 ft.lb)
Other screws M 6 10 Nm (7 ft.lb)
M 8 25 Nm (19 ft.lb)
M 10 45 Nm (33 ft.lb)
met dank aan
https://www.ktmdealer.net/uploads/model ... _OM_EN.pdf
Flange bolts - cylinder-head M 7 18 Nm (13 ft.lb)
Nuts-cylinder base M 8 30 Nm (22 ft.lb)
Flywheel collar nut M 12x1 60 Nm (44 ft.lb)
Nut for primary sprocket (LH thread) M 16x1.5 180 Nm (133 ft.lb)
Nut for inner clutch hub M 18x1.5 120 Nm (88 ft.lb)
Crankcase and clutch cover bolts M 6 8 Nm (6 ft.lb)
Spark plug M 14x1.25 20 Nm (14 ft.lb)
Other screws M 6 10 Nm (7 ft.lb)
M 8 25 Nm (19 ft.lb)
M 10 45 Nm (33 ft.lb)
met dank aan
https://www.ktmdealer.net/uploads/model ... _OM_EN.pdf
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: wo okt 24, 2007 18:21
- Locatie: Stiens
- Contacteer:
Bedankt gassen:D
*Jansma KTM Racing*
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: ma mei 16, 2005 21:26
voor het vangen van de zuiger zou ik de kopbouten mooi laten zitten
en inderdaad, voor het vastdraaien van de onderste bouten: op gevoel werken; vast is vast; je draait gauw te hard, waardoor de draad eraf gaat (of nog erger); het zijn relatief kleine bouten, die niet met zo veel kracht hoeven worden vastgezet.
wel kruislings de bouten vastdraaien
en inderdaad, voor het vastdraaien van de onderste bouten: op gevoel werken; vast is vast; je draait gauw te hard, waardoor de draad eraf gaat (of nog erger); het zijn relatief kleine bouten, die niet met zo veel kracht hoeven worden vastgezet.
wel kruislings de bouten vastdraaien