Yup
sjah weer een probleemke!
ik had me dus een TE610 van 98 gekocht en na revisie, andere nokkenassen, nieuw tuimerlaarke, andere versnellingsbak alles weer in elkaar en klepkes geregeld
khad em dus al eens gestart maar toen kon ik niet versmijten van versnelling (veerke van de versnellingshendel was kapot) en koppeling sleepte wa
nu een weekje later, koppeling beter gezet, veerke verandert, kleppen nog eens gecontroleerd en bijgesteld
start slechter dan eerste keer
en ineens perfect draaiend, dan moest ik em stil leggen.
kwil em terug starten niks meer, geen knallen of gepruttel niets
wat zou het probleem kunnen zijn?
naft zit er in
bougie is nat
kleppen staan op 0.10 inlaat 0.15 uitlaat
kdenk bougie kapot of onsteking ni goed?
groeten wouter
probleem husq te610 (mag dicht, probleem opgelost)
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo okt 22, 2006 17:52
- Locatie: Lopik
Controleer de magneten van je ontstekingsspoel eens of deze vastzitten.
Het is een bekend probleem dat deze loslaten bij een motor van deze leeftijd.
Het is een bekend probleem dat deze loslaten bij een motor van deze leeftijd.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
draai je bougie er is uit, duw hem in de dop, en hou hem is met de schroefdraad van de bougie tegen de cilinder, en dan kijken of je bougie een fatsoenlijke vonk geeft, anders even andere bougie proberen, als het dan nog niet vonkt, dan je ontsteking is na kijken.
succes
succes
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Hebben we al gedaan, vonkt nog maar niet verschrikkelijk enthousiast. Ik vraag me wel een beetje af wat er met de ontsteking zou kunnen zijn, deze is net nog los geweest en zag er me prima inorde uit, bovendie vonkt hij nog steeds. Zou het nog iets anders kunnen zijn of ontsteking?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
andere bougie proberen, en staan de nokkenassen goed op tijd?
misschien dat je lucht/benzine mengsel ook niet helemaal 100% staat, maar dan zoudie toch wel n beetje moeten pruttelen denk ik..
zou t anders ook zo 1,2,3 niet weten
misschien dat je lucht/benzine mengsel ook niet helemaal 100% staat, maar dan zoudie toch wel n beetje moeten pruttelen denk ik..
zou t anders ook zo 1,2,3 niet weten
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Nokkenassen staan normaal perfect, het feit is dat hij perfect gelopen heeft, enkel de koppeling hadden we verkeerd ingesteld dus die bijgesteld en gedaan met relatief goed starten. Het enige wat ik mij kan inbeelden dat zo plots voor dergelijk probleem kan zorgen is de bougie.
bedankt
bedankt
Dan heeft die bout/moer niet vastgezeten. Dat spietje zit er alleen voor de positionering. Dat mag/moet niets tegenhouden, daar moet de conische passing voor zorgen.
Controleer de as en het gat of hier geen bramen in zitten anders heb je binnen no-time het probleem terug.
Controleer de as en het gat of hier geen bramen in zitten anders heb je binnen no-time het probleem terug.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250