mijn big uit 1990 houd bij hoger toerental in
en als je het gas in een keer vol opentrekt
mijn i.d. de carbs schoonmaken en niewe naalden!!
of heeft iemand hier meer ervaring mee
greets suzfan
probleem
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
zo maar even om te proberen:
-nieuwe bougies
-nieuw luchtfiltertje
en n keer je sproeiers doorblazen, dan lijkt me het grootste wel gedaan.
-nieuwe bougies
-nieuw luchtfiltertje
en n keer je sproeiers doorblazen, dan lijkt me het grootste wel gedaan.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
- cb20051973
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 15:25
- Locatie: apeldoorn
bougies zitter er ongeveer 1000 km in en het filter 400 km
maar zal de bougies wel even nakijken
maar zal de bougies wel even nakijken
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
hm.. das wel erg kort voor die symptomen :S
bougie kabels misschien is checken..
en misschien toch rotzooi in je sproeiers.. dattie gewoon te weinig peut krijgt..
je kan ook je vlotterbakken n keer leeg laten lopen en kijken of er rotzooi uitkomt..
bougie kabels misschien is checken..
en misschien toch rotzooi in je sproeiers.. dattie gewoon te weinig peut krijgt..
je kan ook je vlotterbakken n keer leeg laten lopen en kijken of er rotzooi uitkomt..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Bedoel je een hikje als je bv op de snelweg rijd met 100 en ineens het gas opentrekt? Even een hikje voordat die in de toeren groeit?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Bij het luchtfilter vervangen ook het luchtmengsel bij gesteld?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- cb20051973
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 15:25
- Locatie: apeldoorn
geen hikje maar houd bij gas in eenkeer vol uit gewoon in en komt dan niet op toeren bij normaal doortrekken gaat dit beter
maar 100 % is het dan ook niet
is verder wel redelijk normaal mee te rijden
bij het nieuwe lucht filter is niets aan de carb gedaan
waar moet je dan op letten.
(ik zal hem v.d. week toch uitelkaar halen om te reinigen
en heb nieuwe naalden en huizen besteld zet ik er dan gelijk in)
zappa je had het over om de naald op de derde groef te zetten
is dit dan niet origineel ? kan ik nog niet zien ik heb ze bij deze nog nooit uitelkaar gehad.
o ja donderdag avond gaan we weer een lang weekeindje naar de duitse ardennen beetje toeren en vissen dus moet i weer 100% zijn
groeten suzfan
maar 100 % is het dan ook niet
is verder wel redelijk normaal mee te rijden
bij het nieuwe lucht filter is niets aan de carb gedaan
waar moet je dan op letten.
(ik zal hem v.d. week toch uitelkaar halen om te reinigen
en heb nieuwe naalden en huizen besteld zet ik er dan gelijk in)
zappa je had het over om de naald op de derde groef te zetten
is dit dan niet origineel ? kan ik nog niet zien ik heb ze bij deze nog nooit uitelkaar gehad.
o ja donderdag avond gaan we weer een lang weekeindje naar de duitse ardennen beetje toeren en vissen dus moet i weer 100% zijn
groeten suzfan
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Klinkt idd als een carb probleem..
Lucht mengsel hoort bij gesteld te worden na verwisselen van het lucht filter.. afstel gegevens hier http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=7907[/b]
Kijk even of je bezinefilter niet verstopt is en of er geen vuil in de vlotter kamers zit.
Gasnaalden stonden bij mij op 2e groef van onder ipv orgineel middelste..
Gas naalden vervangen kan nooit kwaad
Lucht mengsel hoort bij gesteld te worden na verwisselen van het lucht filter.. afstel gegevens hier http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=7907[/b]
Kijk even of je bezinefilter niet verstopt is en of er geen vuil in de vlotter kamers zit.
Gasnaalden stonden bij mij op 2e groef van onder ipv orgineel middelste..
Gas naalden vervangen kan nooit kwaad

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- cb20051973
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 15:25
- Locatie: apeldoorn
oorzaak gevonden
linker carb sproeier zat dicht
toen ik hem opendraaide zat er nog een zwart stukje vuil in
je kon er geen eens meer door kijken
even doorblazen en niewe naalden er inzetten afstellen boel schoonspuiten
en vanavond weer monteren
maar het demonteren
gaat niet echt fijn
zit behoorlijk klem tussen zijn rubbers
linker carb sproeier zat dicht
toen ik hem opendraaide zat er nog een zwart stukje vuil in
je kon er geen eens meer door kijken
even doorblazen en niewe naalden er inzetten afstellen boel schoonspuiten
en vanavond weer monteren
maar het demonteren
gaat niet echt fijn
zit behoorlijk klem tussen zijn rubbers
Irritant hécb20051973 schreef:...
maar het demonteren
gaat niet echt fijn
zit behoorlijk klem tussen zijn rubbers

Het helpt om de luchtfilterbak naar achteren te forceren:
- Schroef bovenop de luchtfilterbak los te draaien.
- Accubak met de 2 boutjes los te draaien
- Schroevendraaiers tussen de carb en het luchtfilter huis te timmeren. Zorg ervoor dat de schroevendraaier klem komt te zitten tussen het frame en de luchtfilterbak waardoor deze naar achteren wordt geduwd bij het timmeren. Hierdoor krijg je net 2 cm extra waardoor het nét te doen is. Maar fijn is het zeker niet

Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
- cb20051973
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 15:25
- Locatie: apeldoorn
mijn vingers doen nog steeds zeer
maar het is gelukt wat een verschil weer
hij loopt weer als een tierelier
maar om ze terug te plaatsen !#!#RT#%& GME^R^&%!!!
ik had de bak dus niet helemaal los gehaald
hoe deden ze dat in dakar dan
in iedergeval niet met de originele filters
groeten suzfan
maar het is gelukt wat een verschil weer
hij loopt weer als een tierelier
maar om ze terug te plaatsen !#!#RT#%& GME^R^&%!!!
ik had de bak dus niet helemaal los gehaald
hoe deden ze dat in dakar dan
in iedergeval niet met de originele filters
groeten suzfan
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
nee de originele filters zijn zoiezo kudt.
bij die rit laatst is er n hoop stof doorheen gegaan, want het was n aardige zandbak onder in t luchtfilter huis, dus ik denk dat ze daar in de woestijn zoiezo iets anders gebruiken
anders heb je zo een 850cc DR.
bij die rit laatst is er n hoop stof doorheen gegaan, want het was n aardige zandbak onder in t luchtfilter huis, dus ik denk dat ze daar in de woestijn zoiezo iets anders gebruiken

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Twin Air filter met de DR 650 inlaat spruitstuk op de carb's 

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Maar een dr 650 heeft maar één carberateur...zappa.suzuki schreef:Twin Air filter met de DR 650 inlaat spruitstuk op de carb's
Stefan had mij geantwoord dat de rally big inderdaad een dr 650 luchtfilter had met twin air. Maar ik snap eigenlijk niet precies hoe die dat heeft gedaan...

Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
- cb20051973
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 15:25
- Locatie: apeldoorn
weekend weggeweest naar de duitse ardennen
donderdag regenen met bakken uit de hemel
vrij en za ging goed maar zondag terug weer regen
maar mijn big hield het super
na de revisie van de carbs weer lekker op toeren komen
en de heuvels op en af lekker knallen in de demper
open produro waren met z'n drieen ik op de big en de andere op twee duc's monsters
groetjes suzfan
donderdag regenen met bakken uit de hemel
vrij en za ging goed maar zondag terug weer regen
maar mijn big hield het super
na de revisie van de carbs weer lekker op toeren komen
en de heuvels op en af lekker knallen in de demper
open produro waren met z'n drieen ik op de big en de andere op twee duc's monsters
groetjes suzfan
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zie je wel, je wil helemaal niet van je big af
Dacht dit is wel iets voor jou maar je hebt als ik het goed heb een vork van 40mm..
http://cgi.ebay.nl/Gabelverlaengerung-f ... dZViewItem

Dacht dit is wel iets voor jou maar je hebt als ik het goed heb een vork van 40mm..
http://cgi.ebay.nl/Gabelverlaengerung-f ... dZViewItem
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Mijn sr41 voorvork uit 1989 is 41mm. Dacht altijd dat het 40 was.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
- cb20051973
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 15:25
- Locatie: apeldoorn
zappa heeft wel mensen kennis!! ??
nee hij bevald zeker goed
ik had het probleem van de carbs toch op tijd verholpen
voor het weekeindje weg
alleen voor de race wielen om te leggen lukte niet meer
de achterband zat een stukje afbreekmes in
dus lek
noppenbanden op de snelweg lekker zingen
(hoefde ik dat zelf ook niet meer te doen)
maar voor achter de hand stond mijn pa zijn bmw gs 1150 nog
had ik ook mee kunnen gaan
maar toch de big
voor toeren is de gs top
maar de big is veel lichter en wendbaarder
en natuurlijk van mijzelf
nee hij bevald zeker goed
ik had het probleem van de carbs toch op tijd verholpen
voor het weekeindje weg
alleen voor de race wielen om te leggen lukte niet meer
de achterband zat een stukje afbreekmes in
dus lek
noppenbanden op de snelweg lekker zingen
(hoefde ik dat zelf ook niet meer te doen)
maar voor achter de hand stond mijn pa zijn bmw gs 1150 nog
had ik ook mee kunnen gaan
maar toch de big
voor toeren is de gs top
maar de big is veel lichter en wendbaarder
en natuurlijk van mijzelf