cw is creatief geweest

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

goede avond,

om een beetje klaar te zijn met hobby'en voor het weekend,
ben ik op het werk weer voor mn eigen aan het knutselen geweest,
van werken is weer niets gekomen.. maargoed, hier komen de foto's
graag uw reactie. (massa productie is helaas niet mogelijk, ik heb er 3uur over gedaan om het netjes te krijgen :roll: en dat vind de baas ook niet tof denk ik :P )

het totaal plaatje
Afbeelding

onder aanzicht los
Afbeelding

manier van bevestiging alu-kunstof (plastic is vloeken in de kerk bij een kunstof bedrijf :P )
Afbeelding

wat istie toch mooi he :D
Afbeelding

groeten
Laatst gewijzigd door CrazyWezel op do sep 25, 2008 00:34, 3 keer totaal gewijzigd.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 17:34
Locatie: Uden

De hede netjes gemaakt CW.
Daar gaat geen aardappel meer doorheen.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 21:41
Locatie: Limboland

ziet er goed uit

dat motiefje ga je nog terug zien in de chips :lol:
have BIG fun

D.F.M.T.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

hehehe.. doe maar zo.. ik ken mn roze middebok nergens meer vinden, die ligt ergens in de schuur, maar pas na het weekend kom ik er aan toe hem echt goed te zoeken denk ik..
ga jij ook naar de bdm rit toevallig hans?

edit: de carterbeschermer is trouwens geen staal (zoals geplanned was) maar aluminium, dat had mn baas nog liggen, en het was wat lichter.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Nice 8)

Imageshack foto's direkt zichtbaar -> Imageshack ->multiploader-> browse-> foto's selekteren-> resize op 15"monitor -> upload.. -> tap symbool "i" -> link plakken :wink:

Afbeelding
By zappa3, shot with N73 at 2008-09-22
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Simpel maar érg praktisch!
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
bluesman
Berichten: 266
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 16:46
Locatie: hoegaarden

Guys, if you find aluminium plate of about 3-4 mm thick I can make for you sump protectors to replace plastic one on "individual" basis. Not with welding, but I can rivet it together. As payment I will take enough aluminium to make 2 pieces for myself :) I probably can make 2 per week.
I am serious. It is not that difficult to make. It will not be as pretty as one Zappa have, but it will be relialble and accurately made in front of you.

Find enough aluminium plate and I will be happy to do it. You can drive to my place and stay overnight or something.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Thanks, but it is Crazy who made it :wink:

En een stuk alu op maat knippen en slijpen en buigen moet sneller kunnen CW.. evt in een rechte knik, wat gaten boren en klaar :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
bluesman
Berichten: 266
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 16:46
Locatie: hoegaarden

I mean full aluminium protector. Like one you have, but bent and rivetted together from individual aluminium pieces. Unfortunately I have no material. Minimum I have is 10 mm - to thick :cry:

Plastic sump protector on DR fixed on 2 bolts on side and 2 in front, all sitting on bolts on vertical planes. E.g. no aluminium plate on bottom alone will protect engine as good as metal sump protector. It is very well made (great job, CW! and very nice look too!) and much MUCH better than stock plastic, but not as good as full aluminium.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

vooraan istie met 2 bouten door het aluminium en plastic recht op het frame geschroeft, met n paar afstandsringetjes en n afstandsbusje, zodat het wat butsen kan opvangen voordat er iets breekt,
achter zitten er 10popnagels door het aluminium het kunstof in, dit zou eigenlijk genoeg zijn al, maar heb er ook nog maar een m6 bout/moertje doorheen gedaan.. dattie zeker blijft hangen bij n goeie knal. achter zit ie gewoon met de originele bevestiging weer aan het frame.

toen ik dat aluminium uit een rek trok dacht ik: ah, da doen we ff, aluminium, dat buigt zo, easy, maar dat valt dus tegen.. en als je het mooi recht wilt hebben, dan wens ik je veel succes, en ben ik benieuwd naar je resultaat + tijd dat je er aan hebt gewerkt :D

a full aluminium is nicer to see, but i don't really think iets much stronger, cause this one is bolted to the frame at the front end,
i don't think its a big difference with the full alu.
i had to finish it in a short period of time on my work, my boss doesn't allow me to work all day long for my self, a few hours max.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ai, you mean the one BIG88 has, alu plate bent like the plastic one.. those are nice in deed.. i'f got only plastic :(

@ Crazy, ga dan even met m'n plaat naar een zaak met set bank, die buigen hem zo om :wink:
Mare, heb wel wat uit gehaald maar de enige keer dat ik dat plastic kapot kreeg was na een kus met een BMW :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ik hoef niet naar een zaak met een zet bank, want die hebben we zelf een :P
het punt is als je dat spul onder een zetbank zet, je het meteen haaks duwt, want echt lekker soepel buigen doet het niet,
en met de hand is het ook geen lolletje, dus ik heb het voor het grootste deel met een hamertje in model staan slaan.. en daar kon heel de fabriek van mee genieten :lol:

edit: ik wou het trouwens mooi rond, als je het recht wilt hebben is het inderdaad minderwerk, maar ik vond afgerond mooier..
zo recht ziet er goedkoop uit 8)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
bluesman
Berichten: 266
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 16:46
Locatie: hoegaarden

CrazyWezel schreef:vooraan istie met 2 bouten door het aluminium en plastic recht op het frame geschroeft, met n paar afstandsringetjes en n afstandsbusje, zodat het wat butsen kan opvangen voordat er iets breekt,
achter zitten er 10popnagels door het aluminium het kunstof in, dit zou eigenlijk genoeg zijn al, maar heb er ook nog maar een m6 bout/moertje doorheen gedaan.. dattie zeker blijft hangen bij n goeie knal. achter zit ie gewoon met de originele bevestiging weer aan het frame.

toen ik dat aluminium uit een rek trok dacht ik: ah, da doen we ff, aluminium, dat buigt zo, easy, maar dat valt dus tegen.. en als je het mooi recht wilt hebben, dan wens ik je veel succes, en ben ik benieuwd naar je resultaat + tijd dat je er aan hebt gewerkt :D

a full aluminium is nicer to see, but i don't really think iets much stronger, cause this one is bolted to the frame at the front end,
i don't think its a big difference with the full alu.
i had to finish it in a short period of time on my work, my boss doesn't allow me to work all day long for my self, a few hours max.

That is another good talk over beer on 27! :)
We can work out something together - I have plooibank, zagen en slijpmachinen and hight-temperature gas torch and lot of tools, may be we can create something cool together, like full alumiunium with tool box? :wink:

Do not get me wrong - I am still only amateur who like to shape metal ;) The reason I am worried about plastic - I ran my DR over wood log and bolt on left side made fixation hole 2 times bigger :( I am very envious of Zappa's sump protector, but can not afford it :(
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

i'm working on a full steel one, with toolbox, bottom & front plate will be 4mm, sideplates 2mm.

only problems are the weight, and the other is, i can't weld aluminium.
to weld steel on my work is no prob. and i can shape it quite easely there, but the weight :(.. thats keeping me off..

this one is only a try-out for the weekend, i want to know if it holds.
of thats the case, i don't have to weld anything.. and i can use other materials.

but we will have an nice talk about that ;)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

I know an industry company who also sells to individuals, will cost about 30 - 40 euro each square meter for 2 - 3.mm Plates are original 100cmx600cm i believe. But it can be ordered like 60cmx400cm for optimal usage of material.

Im intrested! If we split the costs for material for Bluesman, each plate will cost us 40 - 50 euro; and bluesman get 2 free. Will safe us all allot of money:
http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... 96c5ed8878
I also thing i like the custom made look of the engine guard more.

Toolbox would be very neat; I love mine but it could use some alterations.
http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... 96c5ed8878

Anyone knows why the holes are in the bottom of the plate?

We will talk about it further this weekend!
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
bluesman
Berichten: 266
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 16:46
Locatie: hoegaarden

3 reason for holes.

1. Big hole - obviously to change oil. Just saying :) I know you know :)
2. Other holes to let water and dirt out and to keep air circulation to cool engine sump.
3. In very original skid plate design holes were meant to lighten all construction affecting it's strenght...


Good info on material, we'll talk it more... :wink:
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

1. true
2. the water and dirt.. yes, i can imagen that.. but for cooling.. i don't really think so.. its not enough for cooling, and there are no cooling waves on the other side of the skidplate, they begin higher.
3. can be, but plastics already are light, think it has something to do with the looks ;)

but i didn't design it :P

see you tonight
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Plaats reactie