Pfff, ik krijg die kl.re imbuspennen die de achterremblokken vasthouden met geen mogelijkheid los. Zelfs met slagschroevendraaier krijg ik er geen beweging in, ondanks vele malen inspuiten met kruipolie. Ga morgen maar eens langs bij de motorzaak, kijken of zij een oplossing hebben voor dit probleem. Iemand nog toevallig een klauwtje liggen?
Edwin
Achterremklauw pennen vast!! (opgelost..)
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Al goed verhit met bijna kokend water? Evt gewoon in een bak leggen met bijna kokend water..
Anders koppen op boren tot bijna het draad zichtbaar is, zorg dat er wel een stukje van het draad niet op geboord is zodat je de pen van tussen de klauw met een tang kan uit draaien...
Suc6
Anders koppen op boren tot bijna het draad zichtbaar is, zorg dat er wel een stukje van het draad niet op geboord is zodat je de pen van tussen de klauw met een tang kan uit draaien...
Suc6
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Contacteer:
voordat je het echt sloopt, laat ze eerst is schrikken, een imbusdop, die er inzetten, een goede tik verkopen, opboren zou echt de laatste optie zijn bij mij..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Zondag ben ik denk ik om 18 thuis en heb ik verder geen bezoek
Mare heb geen boormachine
En geen nieuwe pennen maar je kan wel langs komen..
Maar haal eens de klauw los van de remplaat, schroef de beschermgeleider los waar de remleiding door loopt langs de a-brug zodat de klauw los hangt tot op de grond, pan water aan de kook wat koud water er bij en klauw er in leggen voor een minuut of 10..
liefst met de leidingbevesteging net boven het water
En dan...
Klauw kan makkelijk 100 graden aan..

Mare heb geen boormachine

En geen nieuwe pennen maar je kan wel langs komen..
Maar haal eens de klauw los van de remplaat, schroef de beschermgeleider los waar de remleiding door loopt langs de a-brug zodat de klauw los hangt tot op de grond, pan water aan de kook wat koud water er bij en klauw er in leggen voor een minuut of 10..
liefst met de leidingbevesteging net boven het water

En dan...
Klauw kan makkelijk 100 graden aan..
Een verfstrippers is natuurlijk nog veel handiger waar je nog hogere temperaturen mee haalt; maar als je die niet hebt is kokend water een alternatief 

Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
en ideaal om verkleuringen te krijgen, keeringen te smelten en evt vocht in de olie aan de kook te brengen 

Je moet natuurlijk met beleid te werk gaan; dat spreekt voor zich. Maar je kan met een verf stripper hetzelfde bereiken als met klungel met een pannetje kokend water. Als het object niet te warm mag worden hou je de stripper niet te lang op het object en wat verder weg, daarnaast kan je veel gerichter te werk gaan omdat je het apparaat kan richten op dié ene pin ipv heel de remklauw te verwarmen.zappa.suzuki schreef:en ideaal om verkleuringen te krijgen, keeringen te smelten en evt vocht in de olie aan de kook te brengen
Voor mij een duidelijke zaak. Ik gebruik een verf stripper van een goedkoop merk maar is onmisbaar geworden. Werkt uitstekend, met verschillende opzetstukjes, 2 standen...350C en 550C. En niet de kans kokend water over je heen te krijgen...

Verkleuring hoef je niet bang voor te zijn, er komt geen vlam wat roet achterlaat uit oid. De luchtstroom die eruit komt is 350C of 550C maar om het te verwarmen object zo warm te krijgen ben je echt wel een poos bezig.
Suzuki DR 750SK Big '89
- Edwin
- Contacteer:
Denk dat beide niet meer gaan werken. De vorige eigenaar heeft de bijna uitgeholde imbus niet vervangen voor een paar verse exemplaren. Met andere woorden, de imbussleutel heeft bijna geen grip meer om goed kracht te kunnen zetten. Denk er nu maar over om een imbusdopje vast te laten lassen in de versleten imbus zodat ik uitwendig weer grip heb. Wat denken jullie...heeft dat kans van slagen?
En is er misschien iemand hier op het forum die een lasapparaat heeft, en die zo n dopje vast kan lassen? Heb nog een week de tijd om dit te repareren, anders kan ik het volgende week wel vergeten, zonder achterrem in het terrein is niet te doen.
En is er misschien iemand hier op het forum die een lasapparaat heeft, en die zo n dopje vast kan lassen? Heb nog een week de tijd om dit te repareren, anders kan ik het volgende week wel vergeten, zonder achterrem in het terrein is niet te doen.
Assumption is the mother of all fuck ups
Mijn ervaring is dat een garage of motor zaak je best wilt helpen met zo'n klein klusje...
Suzuki DR 750SK Big '89
-
lijkt me ook het beste plan edwin..
*Gekleungel met pannetje... truc uit motorzaak... mompel mompel...*
*Gekleungel met pannetje... truc uit motorzaak... mompel mompel...*
-
Kan je helaas geen klauw van Dirty lenen, ontluchtnippel is gebroken.. en kan niet het compleete systheem demonteren om dat de leidingen door het frame lopen..
Niemand een losse klauw te leen?
Niemand een losse klauw te leen?
- Edwin
- Contacteer:
Oke mannen (zijn er ook vrouwen op een DR??)
Vanmorgen naar motorcross Aad geweest. Bekend probleem bij hun zeiden ze. De ene bout konden ze eruit draaien, de andere moest er uitgeboord worden, wat vrij simpel ging eigenlijk. Nieuwe blokken er gelijk ingezet, met 2 nieuw pennen, en dit keer geen imbus maar gewoon met een bout op de kop. Arbeid en materiaal alles voor 29,50...heb er maar 35 van gemaakt voor de prima service
Bedankt mannen voor het meedenken, en tot volgende week.
Gr. Edwin
Vanmorgen naar motorcross Aad geweest. Bekend probleem bij hun zeiden ze. De ene bout konden ze eruit draaien, de andere moest er uitgeboord worden, wat vrij simpel ging eigenlijk. Nieuwe blokken er gelijk ingezet, met 2 nieuw pennen, en dit keer geen imbus maar gewoon met een bout op de kop. Arbeid en materiaal alles voor 29,50...heb er maar 35 van gemaakt voor de prima service

Bedankt mannen voor het meedenken, en tot volgende week.
Gr. Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Contacteer:
kijk zo hoort t
tot vrijdag 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Bij motorcross aad kom ik ook graag voor kleine werkplaats verrichtingen, ze lassen alles, ook alluminium voor een prikkie.
Oa. Carterhelft en velg laten doen bij hun, voor elk was ik 10 euro kwijt. Prima service dus want ze doen het direct zonder te klagen over druk bla bla bla, zoals bij hans van wijk motoren werkplaatst.
Oa. Carterhelft en velg laten doen bij hun, voor elk was ik 10 euro kwijt. Prima service dus want ze doen het direct zonder te klagen over druk bla bla bla, zoals bij hans van wijk motoren werkplaatst.
Suzuki DR 750SK Big '89