TIGER

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
leeuwarder

Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is op dit deel van het forum, maar mijn verzachtende omstandigheden zijn dat er geen nieuwe BIGS gemaakt worden :cry: .
Ik zit te denken om mijn BIG te vervangen voor een TIGER, ook een all-road maar dan wat nieuwer en wat meer vermogen, en ik rijd op een ruiterpaadje na alleen verhard.

Ik ben benieuwd wat de BIG rijders de ideale opvolger vinden, BIG bevalt me verder echt heel goed wat type motor en rijeigenschappen betreft.
Leo

Voor mij is voor op het asfalt ( woonwerk all year long ) de opvolger geworden de BMW R1100GS.

De voornaamste redenen voor mij waren:
- Betaalbaar
- Cardan
- Meer power ( ivm passagier + bagage )

LEO
leeuwarder

Leo, dat is ook 1 van de motoren die ik overweeg! En inderdaad de TIGER heeft geen cardan, hoe rijd zo'n Beamer? Van een motorzaak kreeg ik het bericht dat de TIGER beter stuurde, die had ze beide staan, maar kan natuurlijk ook dat hij de TIGER liever het snelst weer kwijt is.
Leo

Hoe mijn Beamer rijdt is heel persoonlijk want ik heb stap voor stap een paar modificaties bij aan laten brengen ( progr. veren / chip / uitlaat )

Ik kan je testritten aanraden op meerdere fietsen om dan zelf een keuze te maken wat het beste bij jou past. En als je er een op het oog hebt lees er eens wat over op de fora.

Bijv:
bmwgsclub.nl
lc8.nl

Succes met je zoektocht en hou ons op de hoogte van je testritten / keuze zou ik zeggen.

LEO
de antrapper

8)
Hij is nog niet te betalen :? , maar mijn volgende keus zou de Ktm adventure 990 zijn.Ik heb er een uurtje op mogen sturen. Het is een mooie slanke motor, ruim voldoende vermogen, en een echte offroad, waar je ook afstanden mee kunt maken.
Maar hij kost nog de hoofdprijs.

HansD
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
800S

tiger is mooie motor, maar minder voor off road i guess!
met 3 cil. een echte tourbuffel en anders varadero / v-strom / capo nord / tiger
on / off road gs of idd ktm
wel ergens een magazin met testje tussen deze moto`s, waar tiger als beste uitkwam door Nm pk en rij eigenschappen / innovaties

tja ik ben best blij met mijn big speeltje................
leeuwarder

Ben ook nog steeds blij met BIGje, loopt nu weer echt 100% heb hem even in de wax gezet en is eigenlijks als nieuw, de gebruiksporen die hij heeft lijken meer op die van een fiets van een half jaar. Na 5000 KM staat hij nog precies op pijl, ik had toch mimimaal een kwart litertje verwacht, ik hoop dat hij weer bij een liefhebber terecht komt, als er vanuit het forum belangstelling is dan mail ik graag hoge resolutie foto's van wat voor detail dan ook. KMstand is nu 34.000
CrazyWezel
Contacteer:

misschien iets voor zappa, heeftie dirty, shiny en blinky :lol:

wat is ong. je richtprijs?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
ktmboven

Is deze big nu te koop ?
grtn
Peter Penson
peter.penson@telenet.be
vroeger ktmboven nu desertexpress
CrazyWezel
Contacteer:

geloof van wel ja..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
leeuwarder

Mijn richtprijs is 2850,- Ik denk dat die prijs gezien de staat waarin hij is heel redelijk is. Ik zit er ook aan te denken om hem in te ruilen omdat ik dan minder gedoe heb, ik heb er eventueel ook nog een heel mooie set zijkoffers en een topkoffer bij, alleen zijn die niet in de prijs inbegrepen omdat ik weer op de opvolger hoop te gebruiken.
leeuwarder

Belangstellenden kunnen natuurlijk altijd even per PM een bod doen, of even langs komen te kijken. Ik kan namelijk een leuke korting :D krijgen op de motor die ik wil als ik niets inruil en daar passen mijn Hepco en Becker zijkoffers en natuurlijk het rek niet op.
Leo

leeuwarder schreef:.... Ik kan namelijk een leuke korting :D krijgen op de motor die ik wil als ik niets inruil .......
De keuze is eigenlijk reeds gemaakt begrijp ik ?
Kunt u een tipje van de sluier oplichten ?
:wink:

LEO
leeuwarder

Leo,

Ik was bezig met een Tiger, maar ben nu weer aan het twijfelen, die nieuwere modellen hebben het meeste vermogen maar zijn natuurlijk ook nog vrij prijzig, de BMW R1100GS vind ik ook nog steeds een prachtige motor, en die heeft natuurlijk cardan, en om alles voor mezelf nog ingewikkelder te maken heb ik ook nog ontdekt dat die fietsen in Duitsland echt stukken goedkoper zijn. En Ik ben Zaterdag met de BIG naar Texel geweest, daarvan heb ik zo genoten dat ik totaal geen haast meer heb, BIG is ook nog steeds een heerlijke motor.
Leo

Moeilijk hè al die keuzes. Je verstand zegt dat je BIG gewoon goed is en je hart zegt....... en je portemonee zegt................

Succes met de testritten / keuze.

LEO
800S

hier foto`s van motorplus magazin

triumph heeft minste grondspeling :roll:
dus voor in de wei minder geschikt lijkt me........
ktm / bmw 50 % duurder
leeuwarder

Bedankt voor deze test 800S, ben nu echt op zoek naar een TIGER, het enige dat de BMW echt voor heeft is cardan, maar je kan natuurlijk ook niet alles hebben.
Plaats reactie