ktm sx 50 lc senior start niet

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
marc65
Berichten: 14
Lid geworden op: wo jun 13, 2007 23:11
Locatie: brabant

wie kan mijn probleem oplossen?
ktm 50 sr lc 2003 start niet meer,mijn zoon heeft ermee gereden,afgezet en met geen mogelijkheid meer te starten,heb bougies verwisseld,sproeiers verandert enz enz wie weet iets of heeft dit ook meegemaakt?

grt marc
verkloot je banden niet je rug
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

heb je gecheckt of die benzine krijgt? ruik je benzine bij het aantrappen? vonkt de bougie wel? ook al stop je er een nieuwe bougie in , als bijvoorbeeld je bobine stuk is , dan kan het zijn dat je geen vonk krijgt .
4 strokes only !!
marc65
Berichten: 14
Lid geworden op: wo jun 13, 2007 23:11
Locatie: brabant

sorry vergeten te melden,hij vonkt goed,hij verzuipt als het ware,dus hij genoeg benzine,vandaar ook de verandering van sproeiers
verkloot je banden niet je rug
singlerider1
Berichten: 87
Lid geworden op: zo okt 22, 2006 17:52
Locatie: Lopik

Een paar dingen die we afgelopen seizoenen hebben meegemaakt met de 50 lc:
-Nieuwe bougie steken ,ook als hij lijkt te vonken. (bij lang stationair lopen kan hij al doorslaan)
-Kijk of je waterpomp niet lekt (loopt namelijk erg in op het asje en dan lekt er koelvloeistof in je ontsteking)
-Controleer je membraamplaatjes of deze goed sluiten . Als deze slecht sluiten (of gebroken zijn) start hij zeer moeizaam.
-Controleer de compressie ,een zuigertje/zuigerveeer gaat echt maar 20 uur mee!
-controleer het massadraadje van de bobine die op het inlaatspruitstuk vast zit of deze niet gebroken is (door trilling , net boven het knijpoogje)

Succes!
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

@marc65 , kijk je PB eens na.
Daar staat nog een berichtje in van 2007 :?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
marc65
Berichten: 14
Lid geworden op: wo jun 13, 2007 23:11
Locatie: brabant

mja menbraam plaatjes zou ik kunnen proberen,al zegt de dealer dat het dat niet kan zijn,maarja die zeggen wel vaker iets,deze denkt de stationair sproeier,maar heeft het altijd goed gedaan met deze afstelling
verkloot je banden niet je rug
marc65
Berichten: 14
Lid geworden op: wo jun 13, 2007 23:11
Locatie: brabant

hee ad

van 2007 was voor een crf 450, is toch anders
verkloot je banden niet je rug
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

marc , ik bedoel alleen maar even te zeggen dat je wel een keertje je PBtjes moet bekijken.
Ik kan precies zien dat ik die naar jou toe heb gestuurd op 13 jul 2007 05:32 pm want die staat nog steeds in mijn outbox als ongelezen :?
Als jij die nu gelezen hebt dan is die uit mijn outbox verdwenen :idea:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Gebruikersavatar
Buit
Berichten: 4
Lid geworden op: do okt 04, 2007 21:34
Locatie: Lieren

pas op met het lukraak veranderen van sproeiers. ook buitentemperatuur is bepalend voor de juiste sproeier, heb je de powervalve gechekt ? slaat de bougie vet of nat? als één van de keerringen van de krukas lek is heb je na een compressieslag kans dat er carterolie aangezogen wordt en dan kun je het natuurlijk vergeten. een vette bougie goed reinigen met remreiniger en schoon blazen! is het luchtfilter wel schoon!!!!
succes
goed goan en gas d'r bie'j
singlerider1
Berichten: 87
Lid geworden op: zo okt 22, 2006 17:52
Locatie: Lopik

Powervalve op een 50 LC ????

De nieuwste 65 2009 heeft als eerste jeugd KTM nu een powervalve gekregen (en er zijn gelijk grote problemen begrijp ik uit de berichten op KTM-talk in Amerika.
singlerider1
Berichten: 87
Lid geworden op: zo okt 22, 2006 17:52
Locatie: Lopik

Loopt hij al?
Ik hoor graag wat de oplossing was als er iets gepost wordt op een forum :roll:
Plaats reactie