Hallo, ik heb gisteren de balade in olne 120 km in de regen gereden.
ik zat gewoon om de minuut mijn bril af te vegen met mijn handschoenen, eerst met de linkerhand en toen deze smerig was met rechts(dit werkt dus echt niet).
nu zag ik vele andere rijders die tijden lang hun handen niet van het stuur haalden, en dus niet hun bril schoonmaakten.
hij besloeg niet was puur de regen op de buitenkant.
heeft er iemand tips hoe hier het beste mee om te gaan?
Groeten,
Johnny
met crossbril in regen rijden. Tips?????????????
Moderator: ghulst
rain x aan de buitenkant erop aanbrengen dan vormen zich grote druppels die eraf waaien.
na 70km in olne was de regen voorbij mijn ondergoed gekomen en was het waterpeil in de laarzen gestegen tot 3 cm boven de zool
over de weg teruggereden en tot 3 uur moeten wachten om het hesje in te kunnen leveren
na 70km in olne was de regen voorbij mijn ondergoed gekomen en was het waterpeil in de laarzen gestegen tot 3 cm boven de zool
over de weg teruggereden en tot 3 uur moeten wachten om het hesje in te kunnen leveren
Henk, ik zal een uitkijjken naar rain-x, bedankt voor de tip.
ik deel jou ervaring in olne, ik voelde het waterpeil ook stijgen in mijn laarzen.
maar vond de rit te mooi om af te haken, heb er wel even over gedacht bij de barbeque.
meer tips altijd welkom.
Johnny
ik deel jou ervaring in olne, ik voelde het waterpeil ook stijgen in mijn laarzen.
maar vond de rit te mooi om af te haken, heb er wel even over gedacht bij de barbeque.
meer tips altijd welkom.
Johnny
-
- Contacteer:
dat spul is verkrijgbaar onder vrij veel namen, heb het een tijdje gebruikt voor op mn vizier, kwam van een automaterialenzaak, voor autoruiten, maar het werkt wel, tot dat het begint te nevelen, dan zit heel je vizier vol met kleine miniscule rot druppeltjes waardoor je ook geen hol ziet
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
ik heb ook die rit gereden en het enige wat help, is de bril gewoon aflaten (met alle risico's ... ) maar liever iets zien dan in de donkere stukken niets zien ....
Off topic : het was een prachtige rit
grtz
Josken
Off topic : het was een prachtige rit
grtz
Josken
Deze low budget oplossing werkt voor mij prima:
Turtle wax! of een andere auto poets die verrijkt is met PFTE, Teflon of andere gladde goedjes...
Groot voordeel is dat dat altijd wel in de garage staat, het makkelijk aan te brengen is en dan gelijk de krasjes er (iets) uit gepoetst worden.
en het belangrijkste: Het werkt prima, met name in de miezerregen.
Even het hoofd opzij draaien en de druppeltjes waaien er af.
mzzl,
Arne
Turtle wax! of een andere auto poets die verrijkt is met PFTE, Teflon of andere gladde goedjes...
Groot voordeel is dat dat altijd wel in de garage staat, het makkelijk aan te brengen is en dan gelijk de krasjes er (iets) uit gepoetst worden.
en het belangrijkste: Het werkt prima, met name in de miezerregen.
Even het hoofd opzij draaien en de druppeltjes waaien er af.
mzzl,
Arne
meer schik op een oud brik
inderdaad, heb zo een goedje met teflon waarmee de onderkant van jetski's en dergelijke worden mee gewaxed, is iets zeer goed, spijtig dat er enkel geen naam meer op de bus staat.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
truukje van onze gids in zuid afrika....
een stuk zeem met een gat erin. Je steekt je hand door het gat zodat de zeem aan je pols hangt. Kan je daarmee je bril poetsen en omdat de zeem in de regen hangt spoelt ie mooi schoon.
We kregen allemaal zo'n zeempje van hem.
Werkt wel zolang je niet een modder parcour rijdt.
een stuk zeem met een gat erin. Je steekt je hand door het gat zodat de zeem aan je pols hangt. Kan je daarmee je bril poetsen en omdat de zeem in de regen hangt spoelt ie mooi schoon.
We kregen allemaal zo'n zeempje van hem.
Werkt wel zolang je niet een modder parcour rijdt.
smurf.
- sjikkentip
Heel simpel mannekes.
Ik heb een badgehoudertje of houdertje voor skipas met oprolsysteem bevestigd aan het stuur met aan het uiteinde van de draad een zeemvel.
Het zeemvel duw ik achter het plastic van de koplamp.Als ik de bril wil afkuisen neem ik het zeemvel al rijdend,kuis de bril af,laat het zeemvel los en het springt automatisch terug naar het stuur zodat je het niet verliest en alle aandacht hebt op het rijden....
Ik kan namelijk niet zonder crossbril rijden omdat ik lenzen draag.
Indertijd toen ik met deze oplossing voor de pinnen kwam,was de 1e,lachten men makkers er mee maar enkele weken nadien hadden ze allemaal dit systeem geinstalleerd.
Nu heb ik het reeds bij menige enduristen gezien,ik had er beter een patent op genomen
Ik heb een badgehoudertje of houdertje voor skipas met oprolsysteem bevestigd aan het stuur met aan het uiteinde van de draad een zeemvel.
Het zeemvel duw ik achter het plastic van de koplamp.Als ik de bril wil afkuisen neem ik het zeemvel al rijdend,kuis de bril af,laat het zeemvel los en het springt automatisch terug naar het stuur zodat je het niet verliest en alle aandacht hebt op het rijden....
Ik kan namelijk niet zonder crossbril rijden omdat ik lenzen draag.
Indertijd toen ik met deze oplossing voor de pinnen kwam,was de 1e,lachten men makkers er mee maar enkele weken nadien hadden ze allemaal dit systeem geinstalleerd.
Nu heb ik het reeds bij menige enduristen gezien,ik had er beter een patent op genomen
Laatst gewijzigd door sjikkentip op zo sep 14, 2008 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
is idd niet zonder risico, want hoe ontwijk je de takken dan op de begroeide stukken?wheeling_jo schreef:ik heb ook die rit gereden en het enige wat help, is de bril gewoon aflaten (met alle risico's ... ) maar liever iets zien dan in de donkere stukken niets zien ....
grtz
Josken
Heel herkenbaar Patrick. ik had in april in Polen het van jou afgekeken zeemleertje aan een oprolapparaatje. Mijn maatjes hadden me al eens uitgelachen om deze oplossing. dag 2 regen en wat blijkt: 2 man met dezelfde oplossing die 's avonds nooit meer anders willen!!!!Indertijd toen ik met deze oplossing voor de pinnen kwam,was de 1e,lachten men makkers er mee maar enkele weken nadien hadden ze allemaal dit systeem geinstalleerd.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
-
Verrek, ook in de cross is dit wel makkelijk..
Moet ik alleen dit jaar op wintersport gaan...
Moet ik alleen dit jaar op wintersport gaan...
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
Ik was gisteren toch blij dat ik hem (net) weer op had toen ik van een recht op me af stekende tak een onderlippiercing kreegwheeling_jo schreef:de bril gewoon aflaten (met alle risico's ... )
Tak iets hoger en ....................... bril niet op ..................dan
Ach, dan maar een keer niet zoenen en direct op het doel af.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
was je gisteren ook in olneSjokske schreef: Ik was gisteren toch blij dat ik hem (net) weer op had toen ik van een recht op me af stekende tak een onderlippiercing kreeg
We hebben afgelopen weekend hardcore enduro gereden in Frankrijkhenk-v schreef:was je gisteren ook in olneSjokske schreef: Ik was gisteren toch blij dat ik hem (net) weer op had toen ik van een recht op me af stekende tak een onderlippiercing kreeg
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Laat die zonnebril maar weg Ad (in ieder geval vanwege zaterdag).
Gisterenavond flink staan ploeteren om de motor schoon te krijgen, vanavond de rest (kleren, laarzen, butsmuts, kamelezak, gereedschapsgordel etc.) schoon zien te bikken en afspuiten.
Afijn, de tuin is weer opgehoogd met een laagje Franse prut.
Gisterenavond flink staan ploeteren om de motor schoon te krijgen, vanavond de rest (kleren, laarzen, butsmuts, kamelezak, gereedschapsgordel etc.) schoon zien te bikken en afspuiten.
Afijn, de tuin is weer opgehoogd met een laagje Franse prut.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Is die kamelezak van jezelf??
Ik heb eens gereden zonder bril en inderdaad een tak in mijn ook gehad. Mijn ooglid was beschadigd, dat ook niet echt prettig is.
Sindsdien altijd bril op, zeker in bebosde gebieden. Ik neem ook de tijd om hem gewoon droog te maken tijdens een rit.
Ik heb eens gereden zonder bril en inderdaad een tak in mijn ook gehad. Mijn ooglid was beschadigd, dat ook niet echt prettig is.
Sindsdien altijd bril op, zeker in bebosde gebieden. Ik neem ook de tijd om hem gewoon droog te maken tijdens een rit.
Tegenwoordig wel, ja.
Waar ik het over heb, is nog in de tijd dat ik zonder bril net zo goed zag als nu met bril.
Waar ik het over heb, is nog in de tijd dat ik zonder bril net zo goed zag als nu met bril.
Als ik op voorhand weet dat het gaat regenen, verleng ik de klep van mijn helm met een oud glaasje van de crossbril. Ik bevestig dit op de klep met ducktape. Als je je hoofd onder het rijden een beetje voorover houdt blijft je bril wat langer bruikbaar, en als het dan echt niet meer te doen is kun je dankzij dat verlengstuk gemakkelijker zonder bril rijden. Die verlengde klep gebruik ik in de winter ook wel eens bij een laagstaande zon, maar dan plak ik hem wel helemaal af met tape.