Zand in m'n luchtfilter behuizing..

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
zappa.suzuki

Dacht vandaag, laat ik m'n luchtfiter eens schoonblazen [6k]
Natuurlijk in het filter zand, dennennaalden, stuk trilrubberring...
Maar echter in de bak waar het filter in zit grof zand en stof :shock:

In de bak zit geen gat.. iemand een idee hoe dat daar komt? ben er namelijk niet blij mee :roll:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Contacteer:

'stuk trillingsrubber' weet niet goed welk stuk je daarmee bedoelt? maar sluit dat verder niets af?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Onder de bouten van de benzinetank onder het zadel :wink:
Shifty-PK
Contacteer:

Ik zal die van mij eens onderwerpen aan een inspectie na ons avontuur, ben benieuwd.

Wat ik merkte tijdens mijn onstabiele stationair zoektocht is dat de carbs een heel klein beetje op remreiniger reageerde, bij de afdichtingen rubbers tussen de carb en luchtfilter huis en deze waren nog in goede staat zonder gaten oid.

Overigens steeg het toerental niet enorm, maar max 500rpm en heel gelijdelijk; alsof de remreiniger ergens in droop ipv opgezogen te worden.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CrazyWezel
Contacteer:

dat trillings rubber kun je dan van je lijstje afstrepen,
nergens n stukje filter gescheurt ofzo? keertje lampje dr inhoude en bekijken maar, lijkt me sterk dat er anders zand langs af kan..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Edwin
Contacteer:

Heb vd week mijn nieuwe luchtfilter binnen, zal dan ook eens kijken wat ik daar aantref, en zoals je weet Zappa zit het luchtfilter er volgens mij al in toen de Big gemaakt werd in het verre Oosten :) tenminste zo ziet die er wel uit.

Trouwens nog een leuke anecdote:

Die vacuümslang die nu niet gemonteerd zit op de carb, geef behoorlijk wat problemen als ik op reserve overschakel van de benzinetank. Vlak voor de Brienenoordbrug op de A16 moest ik hem overzetten en dat duurde zo lang dat ik hem op de vluchtstrook moest zetten. Na een minuutje kreeg ik hem weer aan de praat, en omdat ik niet wilde overnachten op de snelweg ging ik met een onzeker gevoel verder de brug op. En ja hoor, ik haalde net de bovenkant en toen was het weer afgelopen, geen benzine meer in de carbs, wel in de tank!!! Shit zeg, geen vluchtstrook....alleen een vrachtwagenbaan, met zweet op mijn voorhoofd de motor laten uitrollen naar beneden. Gelukkig was er een vrachtwagenchauffeur die netjes achter mij bleef rijden met zijn alarmlichten aan, vond dit echt heel tof van hem. Uiteindelijk stond ik op de slechtste plek die je maar kan bedenken op de rijksweg, chauffeur draaide zijn raampje open en zei zoiets van...levensgevaarlijk om hier te staan enz enz...op dat moment kwam de Big weer tot leven, ik zwaaide nog een keer naar de chauffeur en dook de drukte weer in om zo snel mogelijk te tanken bij een benzinestation. Net voor de benzinepomp kapt die er weer mee, maar kon al uitrollend de pomp bereiken, om 10 minuten later lekker tegen een auto aan te knallen (maar dat terzijde) Dus, op z'n reserve is echt een noodoplossing, en bij Gerke kreeg ik een mooie uitleg over de carbs zonder vacuümslang, maar ben het een beetje kwijt. Moet er wel wat aan doen een keer :)

Gr. Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki

Kan soms wel 30/45 seconden duren na overzetten van de kraan voordat er weer sap is.. maar moet daarna toch weer 50 km zonder gemopper verder.. als je vaciumslang er tenminsten op zit :wink:

En ben minimaal 4 filters verder, en de eerste keer dat ik grof zand aantref :?
Leo

zappa.suzuki schreef:en de eerste keer dat ik grof zand aantref :?
Hopenlijk is er niet een gedeelte naar binnen geschoten :(

Van de winter staat er bij daarom voor mij een modificatie van het luchtfilter op het programma. Ik wil in het bestaande huis een crossfilter gaan plaatsen. Zoeen die je uitwast en opnieuw inspuit met een olie.

LEO
800S

mmmmm daar moest ik dan ook maar eens aandacht aan schenken.
wel eens gespiekt, maar nooit open gehaald!
zappa.suzuki

Leo schreef:
zappa.suzuki schreef:en de eerste keer dat ik grof zand aantref :?
Hopenlijk is er niet een gedeelte naar binnen geschoten :(

Van de winter staat er bij daarom voor mij een modificatie van het luchtfilter op het programma. Ik wil in het bestaande huis een crossfilter gaan plaatsen. Zoeen die je uitwast en opnieuw inspuit met een olie.

LEO
Weet het wel zeker :(
Carb's hadden een bruine schaamrand aan de buitenrand :cry:
Heb daar ook al aan zitten te denken, vraag me alleen af of het meer of minder lucht door laat..

Als ik het goed heb is het gewoon een stuk schuimrubber, zal en gaan informeren hoe dik dit moet zijn enzo.. plak tussen een rooster moet niet te moeilijk zijn :wink:

Ga dit weekend even goed kijken of ik toch niet een lek kan vinden..
Ook achterbrug Dirty vervangen en staalflex remleiding voor..
Achterrem Shiny reviseren en staaflex remleiding achter..
Mischien ook nieuwe vlotternaalden en huis, carb's staan op 75.000 en loopt wel mooi stationaire maar zins dit weekend loopt ie niet echt mooi op een beetje gas cruisen.. maar kan ook komen door een erg vies filter..

Of toch dat zand :roll:
pjlaurens

zie foto,s................

:roll: :shock:
CrazyWezel
Contacteer:

welke foto's? (kan aan mij ligge.. maar ik zie dr geen :P )

@ zappa, leo, 800s,
zou je die oude filter niet gewoon leeg kunnen slopen, en daar lappen foam/schuimrubber aan kunnen plakken, zodat je toch een beetje dit model houd, want dan heb je een groter oppervlak, en raakt hij dus minder snel verstopt.
zonder lucht filter loopt hij ook goed,
dus teveel lucht krijgen zal wel mee vallen, ik heb t idee dattie zoiezo bijna volle bak lucht aan zuigt als je n beetje gasgeeft..
moet je je hand dr maar eens boven houden en van stationair n goeie peut gas geven :lol: krijg je n stofzuiger effect.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Nou, heb een goeie stozuiger maar die zuigt niet zo'n groot stuk rubber door een smalle kier en 2 grote openingen naar binnen :wink:
Shifty-PK
Contacteer:

Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Andre
Contacteer:

Beste Biggers

In een taal mij niet machtig, maar de fotos spreken voor zich.
Ombouw van een SR43 luchtfilter.
Twee files in jpeg

Andre
Edwin
Contacteer:

vandaag spullen binnengekregen van Hessler.

Luchtfilter vervangen, en onderin gekeken voor troep, maar zag er brandschoon uit...alleen wel wat benzine-aanslag onderin, maar geen zand of stof of wat dan ook, goed dus.

Heb nog een wartel besteld voor de km-teller aandrijving, maar dat is blijkbaar niet het probleem, km naald blijft op en neer springen...hmmm...zonde van de uitgave dus, moet dus toch in de kabel zitten denk ik.

Verder remblokken achter besteld, alleen krijg ik die imbus bouten die de remblokken op zijn plaats houden met geen mogelijkheid los..pfff...heb ze maar flink ingespoten met WD...en probeer het morgen nog eens, zitten echt vast...en de oude blokken zijn tot het bot versleten, dus moeten echt vervangen worden...iemand nog een tip om ze los te krijgen?

Gr. Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki

Kokend water er overheen gieten, goed heet laten worden.. dan nog een tik met de hamer op de inbussleutel in bout :wink:
Bij montage het schroefdraad van de pennen goed dik in het koppervet :wink:

Thanks Andre :wink:
Leo

CrazyWezel schreef:@ leo, ,
zou je die oude filter niet gewoon leeg kunnen slopen, en daar lappen foam/schuimrubber aan kunnen plakken, ......
Zou kunnen maar ik heb een SR41 en als je daar het luchtfilter van wil verversen moet je de halve motor demonteren. Daarom had ik in gedachte om dezelfde ingang te maken als bij een SR43 ( zadel los en dan ben je er ) en dan zo`n crossfilter te plaatsen.

LEO
CrazyWezel
Contacteer:

leo,

heb is zitten kijken naar mijn luchtfilter + huis gisteren,
lijkt me vrij goed te maken op een SR43, mits je een oude filter wilt op offeren.
hoe dat bij een sr41 zit weet ik niet.. die heb ik eigenlijk nog nooit van dichtbij bekeken :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
futurist

Ik heb van een auto imitatie K&N filter (zo'n conische) een luchtfilter gemaakt in een (denk ik ) origineel oud papier luchtfilter. Eerst het auto luchtfilter met een fohn van zijn onder en bovenzijde ontdaan, van een Dr Big luchtfilter gewoon het blikken deksel (aan de andere kant als de bevestigings deksel) er af gepeuterd en het K&N filter in het huis "gevormd" daarna het gaatjes spul iets korter moeten knippen en het deksel er terug op. Het erin "monteren" en deksel erop heb ik met een 1 componenten PUR verlijmende carrosserie kit gedaan. uitwasbaar en opnieuw olie baar K&N filter.
kosten € 12.50 voor het auto filter.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
adje

Kosten voor een orginele twin air luchtfilter +_ €14.=
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
zappa.suzuki

Wel wat gevonden voor de 750... http://www.twinair.com/enter.htm
Tap "Application List " -> MX Air filters -> scroll down naar Suzuki .. laatste in de rij :wink: helaas geen plaatje :roll:

Maar wat ik zoek is.. http://www.twinair.com/enter.htm
Tap "Application List " -> Clamp-ON FILTERS .. zie plaatje ..
Er staan wat op de lijst zoals "150960 63 mm 75 mm 100 mm 65 mm Round"
Dus diameter opschuifbuis 63 mm, filter 75mm breed en 10mm lang lengte buis 65mm..

De lengte van de buis is net genoeg om in het filterhuis te komen, ze daarin leggen en de overgebleven kieren bij de ingang van het huis zo goed mogelijk dichten tegen water..

Blijf je de zelfde doorwater hoogte houden maar de filters zitten direkt op de carb's, geen vuil lekkage meer 8)

Nu nog erachter komen welke er het best op kunnen ivm lucht doorlaat..
Dus evt sproeiers aanpassen maar voor de rest redelijk standaard houden..

Tenzij timing en kleppen simpele ingrepen zijn natuurlijk :wink:
adje

Twin air maakt speciale filters op aanvraag op maat voor ieder merk.
Ik ken er wel iemand die ik zo kan opbellen en maakt wat jij wil.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
zappa.suzuki

Kijk, dat is goed nieuws 8)
Thanks Ad :D

Aan wat voor een kosten zitten we dan ongeveer te denken voor 2 carb's?
Plaats reactie