Hallo Dr Big dames/heren,
Sinds 2 weken ben ik de trotse bezitter van een rode Dr Big met 15.000 km. op de teller, en sinds vandaag aangemeld op het Forum.
Ik ben op zoek naar een werkplaatshandboek, nieuw of tweedehands.
Dit voor toekomstig onderhoud.
Als iemand zijn exemplaar kwijt wil voor een redelijke prijs hoor ik dat graag.
Vriendelijke groet.
Werkplaatshandboek Dr Big 1991
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
mijn wphb wil ik niet kwijt,
maar als je ergens n scan van nodig hebt in de toekomst laat maar horen,
overigens: de meeste onderhouds dingen staan in een sticky.
welkom op het forum trouwens, foto's van je big?
maar als je ergens n scan van nodig hebt in de toekomst laat maar horen,
overigens: de meeste onderhouds dingen staan in een sticky.
welkom op het forum trouwens, foto's van je big?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Kijk hier even voor online..
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=7903
Zoek op marktplaats op dr 800 en je vind een cd-rom met het engelse WPH voor iets van E10.-
Ene, foto's? 15k is weinig
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=7903
Zoek op marktplaats op dr 800 en je vind een cd-rom met het engelse WPH voor iets van E10.-
Ene, foto's? 15k is weinig
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ik heb wel een wphcd voor je, stuur maar een pbtje, met je adres.
Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big
Allemaal hartelijk dank voor de snelle reacties.
Afgelopen week een paar ritten gemaakt op de Big en erg genoten van de kracht onderin.
Mijn laatste wegmotor was een Yamaha XTZ660 uit 1983.
Ook erg mooi, maar lang niet de rauwe kracht van deze geweldenaar.
De zithouding is ontspannen voor mijn 1.88 meter.
Ik ben eerst wezen kijken voor een zwarte Big bij mij in de buurt (regio Amsterdam), maar die vond ik niet mooi genoeg dus daar ben ik niet mee doorgegaan. Teveel achterstallig onderhoud en geen historie bekend.
Deze vond ik op internet bij een motordealer, goed onderhouden en afgesteld, en met historie.
Al met al een goede koop en een blijver.
Komend weekend zal ik wat foto's maken en plaatsen.
Vriendelijke groet.
Afgelopen week een paar ritten gemaakt op de Big en erg genoten van de kracht onderin.
Mijn laatste wegmotor was een Yamaha XTZ660 uit 1983.
Ook erg mooi, maar lang niet de rauwe kracht van deze geweldenaar.
De zithouding is ontspannen voor mijn 1.88 meter.
Ik ben eerst wezen kijken voor een zwarte Big bij mij in de buurt (regio Amsterdam), maar die vond ik niet mooi genoeg dus daar ben ik niet mee doorgegaan. Teveel achterstallig onderhoud en geen historie bekend.
Deze vond ik op internet bij een motordealer, goed onderhouden en afgesteld, en met historie.
Al met al een goede koop en een blijver.
Komend weekend zal ik wat foto's maken en plaatsen.
Vriendelijke groet.
Welkom!
Ik vermoed dat je big hebt met de minst aantal kilometers hier in nederland. Hoewel de big niet snel motorische problemen gaat geven worden de motorische geluiden bij 50.000km + wat meer en moet er wel eens iets vervangen worden, daar hoef jij je nog lang niet mee bezig te houden dus en kan je zo nog eens 30 jaar door blijven rijden.
Ik vermoed dat je big hebt met de minst aantal kilometers hier in nederland. Hoewel de big niet snel motorische problemen gaat geven worden de motorische geluiden bij 50.000km + wat meer en moet er wel eens iets vervangen worden, daar hoef jij je nog lang niet mee bezig te houden dus en kan je zo nog eens 30 jaar door blijven rijden.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
doe je anders is voorstellen hoe oud ben je?
want anders blijf ik voor altijd de jongste
want anders blijf ik voor altijd de jongste
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Bijgaand 2 foto's van mijn Big, bouwjaar 1991, kilometerstand 14.800.
Niet veel gebruikssporen, wel leeftijdsporen (roestplekjes hier en daar op de lasnaden van het frame, en op de bovenkant van de voorvork).
Gekocht van de eerste eigenaar.
Voorrem werkt goed maar moet redelijk ver ingeknepen worden, de achterrem (die ik niet veel gebruik) doet erg weinig. Dat zijn klusjes voor de komende winter.
De motor is bij een motorzaak in onderhoud geweest, en heeft ene paar honderd kilometer geleden daar een beurt gehad. Deze zaak heeft de motor ook in opdracht verkocht.
Voorband 30%, achterband 60%, nu Metzeler Enduro 3, maar dat wordt in de toekomst Michelin Anakee waar ik goede ervaringen mee heb (ook met de T66).
Ik ben 54 en rijd sinds mijn 18e onafgebroken motor. Sinds 1984, na de aanschaf van mijn eerste XT, een XT250, ben ik offroadfan.
Na de XT heb ik een Fantic 240 trial gehad, daarna een nog een Moto Guzzi Quota 1100 (ik reed altijd al Guzzi) en een XTZ 660 Yamaha. En nu dan de Dr Big.
Daarnaast ben ik trial enthousiast, en dat doe ik nu in de Twinshock klasse (trialmotoren uit de jaren '70 en '80 met trommelremmen en 2 schokbrekers achter).
Ik heb daar een paar motoren in diverse stadia van onderhoud/opbouw voor in de schuur.
Niet veel gebruikssporen, wel leeftijdsporen (roestplekjes hier en daar op de lasnaden van het frame, en op de bovenkant van de voorvork).
Gekocht van de eerste eigenaar.
Voorrem werkt goed maar moet redelijk ver ingeknepen worden, de achterrem (die ik niet veel gebruik) doet erg weinig. Dat zijn klusjes voor de komende winter.
De motor is bij een motorzaak in onderhoud geweest, en heeft ene paar honderd kilometer geleden daar een beurt gehad. Deze zaak heeft de motor ook in opdracht verkocht.
Voorband 30%, achterband 60%, nu Metzeler Enduro 3, maar dat wordt in de toekomst Michelin Anakee waar ik goede ervaringen mee heb (ook met de T66).
Ik ben 54 en rijd sinds mijn 18e onafgebroken motor. Sinds 1984, na de aanschaf van mijn eerste XT, een XT250, ben ik offroadfan.
Na de XT heb ik een Fantic 240 trial gehad, daarna een nog een Moto Guzzi Quota 1100 (ik reed altijd al Guzzi) en een XTZ 660 Yamaha. En nu dan de Dr Big.
Daarnaast ben ik trial enthousiast, en dat doe ik nu in de Twinshock klasse (trialmotoren uit de jaren '70 en '80 met trommelremmen en 2 schokbrekers achter).
Ik heb daar een paar motoren in diverse stadia van onderhoud/opbouw voor in de schuur.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Shit wat een net ding
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Het is een plaatje, en die roest op de lasnaden zat er in de fabriek
al op volgens mij is een Big kwaal.
Heel veel plezier ermee,
Hans D
al op volgens mij is een Big kwaal.
Heel veel plezier ermee,
Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big
Gatsie,
wat een mooi ding zeg,
zuinig op zijn en dat ding in A'dam alsnog halen voor onderdelen en bagger ritten (hoef je dat ook niet op de Anakee's te doen)
Greetz Futurist
wat een mooi ding zeg,
zuinig op zijn en dat ding in A'dam alsnog halen voor onderdelen en bagger ritten (hoef je dat ook niet op de Anakee's te doen)
Greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 08:28
- Locatie: Leeuwarden
Welkom nopnopnop, KM stand is inderdaad wel heel laag , ik heb hier eentje van 1997 in de stalling die 19400 heeft, mijn eigen BIG heeft 35000, ik merk in het rijden geen verschil en mijn BIG is ook nog frisser en zonder roest op de lasnaden, KM en leeftijd zijn dus minder belangrijk dan goed onderhoud en een goede en droge stalling.
Eigenlijk hebben we rode Bigs omgedoopt naar "ranzige rode" omdat de kleur normalitair na jaren gebruik verre van rood is en dan zou jij de RR5 hebben maar deze schittert zo op mijn scherm dat ik een zonnebril op moest zetten om je foto`s te kunnen bekijken
LEO
LEO
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
zo verrot is mijn rood ook niet hoor, je moet alleen door de modder heen kijken
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !