voeren endurocross

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

7 sept, gaan we nog? Solo 5 uren crossen :shock:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

huskie schreef:7 sept, gaan we nog? Solo 5 uren crossen :shock:
Leuk evenement. Geen hoge lat en vriendelijke organisatie. Volgend jaar graag weer. Dit jaar dus ff niet..
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

ik denk wel dat ik weer ga. 3de keer op rij :)
smurf.
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Geef is wat meer info. Website?
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Toine,
is het solo te rijden, omdat het bevoorbeeld 2x 2,5uur is, dus met pause?
Is de baan leuk uitgezet? Technische bochtjes, hard en/of zacht?
Lijkt me leuk als training voor de endurootjes.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

huskie schreef:Toine,
is het solo te rijden, omdat het bevoorbeeld 2x 2,5uur is, dus met pause?
Is de baan leuk uitgezet? Technische bochtjes, hard en/of zacht?
Lijkt me leuk als training voor de endurootjes.

Als ik jou was zou ik een maatje zoeken.
Ik heb 'm 2 jaar geleden met blind date Toine gereden. Het 'estafette' effect van zo'n 'wedstrijd' is best grappig. Bovendien is het gezelliger. Terwijl je rust kun je je teammaatje aanmoedigen. Dag vliegt voorbij.
Baan is best leuk. Redelijk hard en glad. In het begin nog gras. Tegen een helling aan, dus er is wat hoogteverschil.
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Het is 5 uur aan 1 stuk. De baan kent geen "relax" stuk zoals het asfalt in V'waard. Ik ben al blij als ik een uur aan stuk vol hou dus wisselen is voor mij een must.

De baan ligt op een heuvelachtig weiland. Veel bochten, remmen versnellen, afdalen, klimmen, paar sprongetjes.
Als het nat is is de baan erg glad.

wat foto's van 2007 editie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
smurf.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ok ga het proberen in de solo, ondanks Folie's advies. Zojuist ingeschreven.
Nu alleen nog hopen op goed weer en bere conditie. :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Bosje
Berichten: 734
Lid geworden op: za okt 07, 2006 08:00

huskie schreef:Ok ga het proberen in de solo, ondanks Folie's advies. Zojuist ingeschreven.
Nu alleen nog hopen op goed weer en bere conditie. :wink:
Zit ff te googlen en zou een standaard KTM EXC demper voldoen aan <93 dB :?:

http://www.mcfourons.be/ voor meer info.

@Huskie: wat een "lef" dat je in je eentje gaat rijden zeg! Zal heel zwaar worden. en dan nog terug naar huis rijden terwijl je kapot bent?
Allways replace the cheapest parts first :P
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

huskie schreef:Ok ga het proberen in de solo, ondanks Folie's advies. Zojuist ingeschreven.
Nu alleen nog hopen op goed weer en bere conditie. :wink:
George, ik denk dat je de wedstrijd gewoon moet aanpakken als een offroadritje. Ga zeker niet te geweldig doen, want dan sta je na 1 uur verkrampt aan de kant en beleef je nog zero plezier aan het rijden de volgende 4 uren. De baan ziet er op het einde van de wedstrijd niet meer goed uit en met nog een uur langer rijden zal dat alleen maar erger worden. Zelf ga ik meedoen, maar ik weet nog niet als dat met 2 of met 3 gaat zijn. Solo zie ik niet zitten : 4 uren is net te doen, 5 uren is gewoon teveel. Moest je nog iemand vinden om mee te rijden dan zou ik dat zeker doen.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

5 uur crossen is teveel van het goede, en mijn armen zullen in een uur verzuren. Maar ik hoop met een lager tempo de eerste uren wel door te komen, ook omdat dan de baan nog wel goed zal zijn.
De laatste uren zullen zwaar worden, maar hopelijk heb ik dan nog geen krampjes op gelopen. Ik zal veel water nodig hebben. Maar ik wil niet met een camelback gaan rijden. Teveel gewicht. Ik wil zo licht mogelijk het parcours volgen, en dus zal ik per uur gaan pitten, afhankelijk van de buiten temperatuur. Weinig bezine in de tank per sessie, en dan maar zien waar het schip strand.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Ik snap niks van de geluidsnormen.

Meedoen in het klassement mag door:

De rijders die in het bezit zijn van een motor met een demper die in goede staat is (glasvezel vervangen)

4T : compleet enduro uitlaatsysteem met originele demper ;
2T : compleet enduro uitlaatsysteem met originele demper en enduro uitlaatpijp met dubbele wand, of een uitlaat van het type cross (ENKEL 2T) van het recent concept, 2007 of 2008 (als bewijs dient u per fax of per e-mail een afschrift te sturen van de rekening + naam en adres) met de originele demper en de geïsoleerde uitlaatpijp (+ zie "Uitlaatpijp 2T") ;
Of met een enduro demper van het merk LEO VINCE enduro (onrechtstreeks), CRD enduro, SPES enduro, allemaal met 92 dB. Prijs : 2T (120/140 €) of 4T (300/500 €).
Dit jaar is toegelaten de endurodemper van merk (Rino, MIVV, ...);
Dam Inox uitlaatpijpen te WINTERSHOVEN (Limbourg) tel : 011/37.54.07, fabriceert eveneens efficiënten uitlaatpijpen met 92 dB (prijs 4T: 250 €).


Een 2takt uit 2006 zonder dubbelwandige uitlaat kan (ongeacht hoeveel dBs er geproduceerd worden) nooit voldoen met de originele demper, ook niet met een binnenband om de uitlaat gewikkeld. (de "geïsoleerde uitlaatpijp 2T").
Als ik een demper van de genoemde merker erop schroef mag het ineens wel, zonder dubbelwandige, geïsoleerde uitlaat of anderszins stille uitlaat.

Als je niet voldoet aan de eisen kun je nog wel buiten het klassement meerijden
Indien een motor niet conform zou zijn, mag u met de motor van een ploegmaat rijden die wel in orde is. Anders rijden buiten categorieën
#777 - Mijn fotoboekenplank
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

erwindob schreef:Ik snap niks van de geluidsnormen.

Meedoen in het klassement mag door:

De rijders die in het bezit zijn van een motor met een demper die in goede staat is (glasvezel vervangen)

4T : compleet enduro uitlaatsysteem met originele demper ;
2T : compleet enduro uitlaatsysteem met originele demper en enduro uitlaatpijp met dubbele wand, of een uitlaat van het type cross (ENKEL 2T) van het recent concept, 2007 of 2008 (als bewijs dient u per fax of per e-mail een afschrift te sturen van de rekening + naam en adres) met de originele demper en de geïsoleerde uitlaatpijp (+ zie "Uitlaatpijp 2T") ;
Of met een enduro demper van het merk LEO VINCE enduro (onrechtstreeks), CRD enduro, SPES enduro, allemaal met 92 dB. Prijs : 2T (120/140 €) of 4T (300/500 €).
Dit jaar is toegelaten de endurodemper van merk (Rino, MIVV, ...);
Dam Inox uitlaatpijpen te WINTERSHOVEN (Limbourg) tel : 011/37.54.07, fabriceert eveneens efficiënten uitlaatpijpen met 92 dB (prijs 4T: 250 €).


Een 2takt uit 2006 zonder dubbelwandige uitlaat kan (ongeacht hoeveel dBs er geproduceerd worden) nooit voldoen met de originele demper, ook niet met een binnenband om de uitlaat gewikkeld. (de "geïsoleerde uitlaatpijp 2T").
Als ik een demper van de genoemde merker erop schroef mag het ineens wel, zonder dubbelwandige, geïsoleerde uitlaat of anderszins stille uitlaat.

Als je niet voldoet aan de eisen kun je nog wel buiten het klassement meerijden
Indien een motor niet conform zou zijn, mag u met de motor van een ploegmaat rijden die wel in orde is. Anders rijden buiten categorieën
Ik nie snap nie.

Het is net zo krom als de APK voor motorfietsen: File bestrijding, motorrijden promoten...En er een APK opzetten :roll:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

En ik mag gaan rijden met nr 61.
Gisteren op een harde baan bochtjes geoefend, dus ik ben er klaar voor.
Wie gaan er verder nog?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Hey George, je mag net na ons vertrekken, wij rijden (met 3) met nr. 60, dus je gaat ons alleen bij de start van dichtbij zien. :lol:
Marc Otten
Berichten: 107
Lid geworden op: ma jan 23, 2006 19:45

Nr 44 bij de solo's.
Wat mij betreft rustig van start gaan en op tijd rusten/eten/drinken/tanken. Liever de 5 uur vol maken dan na een uur uitgeput zijn. Het lijkt me een mooi evenement om mee te maken.
ktm300mxc
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Ik heb me juist ook aangemeld bij de solo's.
Dik 2,5 maanden dat ik nog gereden heb... :cry:
Het wordt dus hoog tijd dat ik weer op mijn oranje brommerke kruip (nu met nieuwe kleppen,nieuwe distributieketting en nieuwe kabelboom :wink: )

Jo VdB
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

Dit evenement lijkt mij ook wel wat voor volgend jaar.
Succes mannen/vrouwen?
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Nr. 55
smurf.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Erik V schreef:Hey George, je mag net na ons vertrekken, wij rijden (met 3) met nr. 60, dus je gaat ons alleen bij de start van dichtbij zien. :lol:
Echt niet. Ik heb getraind :lol:

Tijdens de wedstrijd zal het er wel niet van komen, maar ik zeg nu vast Toine, Erik en Jo gedag. :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

misschien kunnen we je een beetje helpen in je pauzes?
smurf.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Zeggen hoeveel rondjes ik achter lig op jullie.
Mental-coaching :lol: Jaaa goed idee :)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Verdoemme :evil: Gisteravond, bij het vervangen van de voorste remblokjes, even geplooid aan het veertje dat deze op zijn plaats houdt..........met als resultaat dat het kantje afgebroken is :cry: :cry: :cry:

Ik was er dus NIET bij ... Dit is dus het gevoel wat sommige racers hebben als een stukje van 1 euro kapotgaat (voor de rest stond mijn moto volledig nieuw -- kleppen, kabelboom, distributieketting, koppeling, remkabels, plastics, enz allemaal nieuw.... En dan gaat zo iets stoms kapot... wel door mijn eigen fout :oops: )

Jo VdB
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Jo, gelukkig hebben we de foto's nog :) Speciaal voor jouw een sfeerplaatje. Lekker elkaar achterna zitten op een stuk weiland, afgezet door linten.
En ja, ik heb hem uitgereden. Heb totaal 30 rondjes op de transponder kunnen krijgen. Vooral laatste half uur kreeg ik last van mijn polsen en een beetje de nek(van het achterom kijken :wink: ). Ik heb me vermaakt. Erik en Toine nog gedag gezegd. Die groep van Erik zijn echte bourgondiers. Ze houden van de motor en hun eten. :wink:
Afbeelding
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

huskie schreef: Die groep van Erik zijn echte bourgondiers. Ze houden van de motor en hun eten.
Aangezien we toch niet in aanmerking kwamen voor het klassement, hebben we voor gezelligheid en lekker eten+drinken gekozen, hoewel achteraf bleek dat we 4de in onze klasse (pré-gepensioneerden) werden, op 150 meter van de derde (die bij het vertrek 25 plaatsen voor ons stond). Dus achteraf bekeken hadden we voor het podium moeten gaan en ons als echte sportmannen moeten gedragen... :roll:
Wel heb ik, en ik niet alleen trouwens, bedenkingen bij het rijgedrag van voornamelijk crossers. Die gingen soms wel erg agressief te werk. Daar waar de snelle enduromannen je passeren met veel ruimte en zonder je rijlijn af te snijden, gingen de crossers heel vaak over de schreef : blokpass, roepen, of liever brullen, je van de rijlijn afdrukken.... Ik denk dat je stroeve nek daar wel een beetje van komt : achteruitkijken om je uit de voeten te maken voor die gekken. Ik kan me wel inbeelden dat de gemiddelde rijder (en daar reken ik mezelf bij) een beetje afknapt op dit rijgedrag. Ik heb er de organisatie ook op gewezen en hoop dat er de volgende keer maatregelen tegen genomen worden. Voor de rest heb ik eigenlijk wel lekker gereden, alleen mocht het voor mij iets technischer/natter zijn. Eens een keertje het parkoers aanleggen in de tegenovergestelde richting zou ik ook wel eens fijn vinden.
Plaats reactie