Eind dit jaar is het de bedoeling dat mijn YZ 426 F met kenteken vervangen gaat worden door een nieuw exemplaar van misschien toch een ander merk (verandering van spijs doet....... rijden!!!).
Behoorlijk geinteresseerd geraakt door de Oostenrijkse dikkoppen, zowel in gele als in oranje kleur (Husaberg FE 501 / KTM EXC 525).
Na echter de diverse forums er op nageslagen te hebben (ook internationale) ben ik al zo ver dat ik weet dat ze allebei problemen kunnen hebben in de bovenkamer die niet zomaar eventjes op te lossen zijn door een bezoek aan de psychiater. Verder schijnt de onderdelenvoorziening van Husaberg ook niet zo denderend te zijn.
Wie heeft hier meer over te vertellen ?
Overigens lees ik op het forum ook al over problemen met een Honda CRE 450 (is dit echt zo, Ad F. ? Heb je nog niet verteld).
Kan ik dan toch maar beter alles verkopen, stoppen en gaan pingpongen
Oostenrijkse dikkoppen
Moderator: ghulst
jack,
ik heb nergens last van met mijn honda.
start altijd (koud of warm ) binnen 2 of 3 keer kicken en doet verder zijn werk zoals het hoort.
dus ....... ga ook voor zo'n rood machientje.
P.S. volgende keer als je mee gaat rijden dan moet je hem maar eens testen OK ?
ik heb nergens last van met mijn honda.
start altijd (koud of warm ) binnen 2 of 3 keer kicken en doet verder zijn werk zoals het hoort.
dus ....... ga ook voor zo'n rood machientje.
P.S. volgende keer als je mee gaat rijden dan moet je hem maar eens testen OK ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Welke problemen bedoel je dan bij KTM ?Sjokske schreef:Na echter de diverse forums er op nageslagen te hebben (ook internationale) ben ik al zo ver dat ik weet dat ze allebei problemen kunnen hebben in de bovenkamer die niet zomaar eventjes op te lossen zijn door een bezoek aan de psychiater:
Bij de nieuwe modellen zijn de problemen met de nokkenas-lagers en de decompressie-schroef die al eens los durfde komen intussen opgelost.
Van andere problemen heb ik alvast geen weet.
Verder moet je natuurlijk oppassen met wat in forums staat.
Goede dingen worden meestal niet verteld, de slechte daarentegen worden vaak uitvergroot...
En vaak zijn problemen ook terug te brengen tot slecht of geen onderhoud.
Ook steeds in het achterhoofd houden de aantallen verkochte motorfietsen. Want aantalmatig ga je KTM waarschijnlijk vaker tegenkomen in forums : dit is ook logisch, want zij verkopen ook het meeste motorfietsen. Procentueel bekeken is dit natuurlijk andere koek.
Jo VdB
Jo,
Uiteraard heb je gelijk. Hoe meer keren ik in het bos ga rijden des te groter is de kans dat ik tegen een boswachter aan rij.
Dit geldt natuurlijk voor de KTM en Honda welke in aardig grote aantallen rondtuffen, maar Husabergs rijder er toch stukken minder en daarover lees ik toch veel problemen met kleppen, klepzittingen en dus slecht starten als gevolg. Slechte onderdelenvoorziening ben ik ook niet zo kapot van.
Uiteraard heb je gelijk. Hoe meer keren ik in het bos ga rijden des te groter is de kans dat ik tegen een boswachter aan rij.
Dit geldt natuurlijk voor de KTM en Honda welke in aardig grote aantallen rondtuffen, maar Husabergs rijder er toch stukken minder en daarover lees ik toch veel problemen met kleppen, klepzittingen en dus slecht starten als gevolg. Slechte onderdelenvoorziening ben ik ook niet zo kapot van.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Husabergs zijn PRACHTIGE machines als ze correct en minutieus onderhouden worden. Zonder uitzondering !!!Sjokske schreef:Jo,
Husabergs rijder er toch stukken minder en daarover lees ik toch veel problemen met kleppen, klepzittingen en dus slecht starten als gevolg. Slechte onderdelenvoorziening ben ik ook niet zo kapot van.
In tegenstelling tot KTM moeten bij de laatste Bergs de lagers van de tuimelaars (kleppen) bv. WEL regelmatig vervangen worden.
Qua onderdelenvoorziening bij Berg kan ik niet meespreken.
Berg is en blijft een niche-produkt, met alle consequenties vandien.
Maar ja, je sprak toch ook over de KTM en de Honda in je bericht.
Bij een koop van deze 2 doe je absoluut niets verkeerd.
Jo VdB
Even een bericht met betrekking tot Husaberg. Sinds maart 2002 ben ik in het bezit van een, toen nieuwe, FX470e. Voorheen een Yamaha WR400 gehad. Het klopt inderdaad dat er weinig van rondrijden, vind ik op zich wel een charme. Maar dit ligt volgens mij grotendeels aan een gebrekkige import alhier. Onderdelen hoeft geen probleem te zijn, in de buurt van Borken(DLD) zit er een. Aardige gasten, zijn exclusief Ducati dealer en rijden zelf Husaberg, daardoor ook maar dealer geworden. Komen wel meer Nederlanders, heb er net weer onderdelen besteld, helaas nadat een nokkenaslagertje de geest gaf. Verder geen schade trouwens.
Voor ik de mijne kocht heb ik ook een paar gedachten had over het wel en wee. Na enkele problemen van andere merken te hebben gehoord; verns. bak en cil. kop bij de KTM en bakproblemen bij YZF, toch maar de knoop doorgehakt. Zoals gezegd dankzij gebrekkige import de mijne uit het buitenland gehaald en ondanks het kapotte lager komt er waarschijnlijk toch een 2004-450.
De tuimelaars hebben een nieuw type lager waardoor ze langer meegaan, de problemen wijt men aan het nokkenasprofiel wat aggressief is voor de tuimelaars/lagering.
Slecht starten is een gevolg van foutieve klepspeling, kleppenstellen is ong 20-30min werk en kost je de kop ook niet.
Het schijnt dat vooral de dikke kannonnen problemen hebben. Zoals de 650 die voor Super Motard wedstrijden gebruikt worden.
De 2003 modellen hebben krukas lagers zoals KTM, 2004 komt onder andere met Kokusan onsteking en de 450 met Keihin.
De enduro modellen hebben trouwens minder compressie en wat ik begrepen heb ook minder problemen.
Al met al tevreden en wachtend op 2004.
Voor ik de mijne kocht heb ik ook een paar gedachten had over het wel en wee. Na enkele problemen van andere merken te hebben gehoord; verns. bak en cil. kop bij de KTM en bakproblemen bij YZF, toch maar de knoop doorgehakt. Zoals gezegd dankzij gebrekkige import de mijne uit het buitenland gehaald en ondanks het kapotte lager komt er waarschijnlijk toch een 2004-450.
De tuimelaars hebben een nieuw type lager waardoor ze langer meegaan, de problemen wijt men aan het nokkenasprofiel wat aggressief is voor de tuimelaars/lagering.
Slecht starten is een gevolg van foutieve klepspeling, kleppenstellen is ong 20-30min werk en kost je de kop ook niet.
Het schijnt dat vooral de dikke kannonnen problemen hebben. Zoals de 650 die voor Super Motard wedstrijden gebruikt worden.
De 2003 modellen hebben krukas lagers zoals KTM, 2004 komt onder andere met Kokusan onsteking en de 450 met Keihin.
De enduro modellen hebben trouwens minder compressie en wat ik begrepen heb ook minder problemen.
Al met al tevreden en wachtend op 2004.