Handkappen.
Wat zijn voordelen nadelen persoonlijke voorkeuren voor handkappen.
Had zelf de dichte plasticke omdat ik de metale dichte erg duur vindt.
Open handkappen zie ik steeds meer.
Wie heeft wat? waarom?
open of dichte
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
- Locatie: N.Brabant
heb zelf gesloten handkappen.
Heeft als voordeel dat als je ergens hard tegen aanrijd,
je niet klem komt te zitten met je handen.
Ook je hendels breken minder snel af
Heeft als voordeel dat als je ergens hard tegen aanrijd,
je niet klem komt te zitten met je handen.
Ook je hendels breken minder snel af
open omdat ze er standaard op zitten.
veel klappen mee opgevangen, nooit problemen gehad.
daar komt bij dat ik open mooier vind, dus dat pik ik dan weer ff mee
veel klappen mee opgevangen, nooit problemen gehad.
daar komt bij dat ik open mooier vind, dus dat pik ik dan weer ff mee
Na ongeveer 3 open setjes gebroken te hebben (origineel KTM), wij doen namelijk veel aan bergbeklimmen en dat gaat gepaard met regelmatige klappers op t stuur Nu dichte handkappen (ook origineel KTM en geen centje pijn (aan de motor dan )
edit: open handkappen zijn wel meer poserwaardig (vind ik)
edit: open handkappen zijn wel meer poserwaardig (vind ik)
Allways replace the cheapest parts first
Dichte met aluminium beugel.
Ik heb er nu de Acerbis rally pro op zitten.
Deze hebben me al veel leed en pijn bespaard.
Helaas wel erg duur en de volgende keer op de volgende motor ga ik eens de Polisport shield er op zetten want deze zijn een heel pak goedkoper en zeker zo stevig als de Acerbis rally pro.
Ik heb er nu de Acerbis rally pro op zitten.
Deze hebben me al veel leed en pijn bespaard.
Helaas wel erg duur en de volgende keer op de volgende motor ga ik eens de Polisport shield er op zetten want deze zijn een heel pak goedkoper en zeker zo stevig als de Acerbis rally pro.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ik heb deze in oranje:
http://www.rockymountainatv.com/product ... ilyId=9547
In het verleden altijd met open handkappen gereden. Na een paar buitenlandse trips volledig dichte genomen. Zeker meer bescherming bij valpartijen en omvallen (bijv. als je een klim niet haalt).
Persoonlijk vindt ik open kappen er mooier uitzien. Qua bescherming tippen ze niet aan de dichte. Met de huidige dollarkoers is bovenstaande link erg interessant.
http://www.rockymountainatv.com/product ... ilyId=9547
In het verleden altijd met open handkappen gereden. Na een paar buitenlandse trips volledig dichte genomen. Zeker meer bescherming bij valpartijen en omvallen (bijv. als je een klim niet haalt).
Persoonlijk vindt ik open kappen er mooier uitzien. Qua bescherming tippen ze niet aan de dichte. Met de huidige dollarkoers is bovenstaande link erg interessant.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
En deze zijn wat goedkoper
http://www.riderwear.net/items/accessor ... detail.htm
http://www.riderwear.net/items/accessor ... detail.htm
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Maar die zien er ook niet uit in die vuile bruine kleur
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ik heb net SUPERMOTO HANGGUARDS van ACERBIS op mijn stuur gemonteerd. Aluminium beugels met een plastic kap erop.
Voordeel is dat bij beschadiging je drie schroefjes moet losdraaien en je zet er zo een nieuw plastic kapje op.
Op mijn motor zaten standaard open kappen van KTM, maar voor endurogebruik vind ik ze niet geschikt.
Voordeel is dat bij beschadiging je drie schroefjes moet losdraaien en je zet er zo een nieuw plastic kapje op.
Op mijn motor zaten standaard open kappen van KTM, maar voor endurogebruik vind ik ze niet geschikt.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Op zich mee eens maar toch heb ik ze in 4 jaar nog maar 1 keer gebroken.Erik V schreef:Op mijn motor zaten standaard open kappen van KTM, maar voor endurogebruik vind ik ze niet geschikt.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Op zich ook mee eens, maar er is een verschil tussen enduro in het zand en enduro hier bij ons : op technisch terrein leg je je motor regelmatiger platspeedphreax schreef:Op zich mee eens maar toch heb ik ze in 4 jaar nog maar 1 keer gebroken.Erik V schreef:Op mijn motor zaten standaard open kappen van KTM, maar voor endurogebruik vind ik ze niet geschikt.
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
deze zijn zwart maar ook in andere kleuren te krijgenadje schreef:Maar die zien er ook niet uit in die vuile bruine kleur
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik heb die kappen pas ergens op een DR gezien, bluesman?
ze zagen er best degelijk uit, als er besteld wordt, dan doe ik ook mee denk
ze zagen er best degelijk uit, als er besteld wordt, dan doe ik ook mee denk
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Acerbis Rally Pro II komen nu met een plastic beugel ipv met een aluminium beugel.
De aluminium Acerbis Rally Pro met alu beugel is niet flexibel genoeg om op steen te vallen en buigt, helaas buigt het niet meer terug.
Daniël Willemsen reed ook met deze handkappen gedurende de Sierra y Ramblas (bij hem natuurlijk na 1 week geen krasje:lol: ).
Ik heb er 49 Euro voor betaald bij www.motozoom.com :
* Aerodynamic style, constructed from dual-injection nylon and plastic to offer super-tough protection at a reduced weight
* Indexed bar-insert mounts will not allow guards to rotate in a crash
* Plenty of room for cables and brake lines
* Dual-injection construction combines a rigid nylon spine with a softer, more pliable material making the Rally II stronger than Acerbis' original Rally Brush Guards, while weighing less than the Rally Pro
* Come complete with all the mounting hardware necessary to bolt to any standard aluminum or steel bar
De aluminium Acerbis Rally Pro met alu beugel is niet flexibel genoeg om op steen te vallen en buigt, helaas buigt het niet meer terug.
Daniël Willemsen reed ook met deze handkappen gedurende de Sierra y Ramblas (bij hem natuurlijk na 1 week geen krasje:lol: ).
Ik heb er 49 Euro voor betaald bij www.motozoom.com :
* Aerodynamic style, constructed from dual-injection nylon and plastic to offer super-tough protection at a reduced weight
* Indexed bar-insert mounts will not allow guards to rotate in a crash
* Plenty of room for cables and brake lines
* Dual-injection construction combines a rigid nylon spine with a softer, more pliable material making the Rally II stronger than Acerbis' original Rally Brush Guards, while weighing less than the Rally Pro
* Come complete with all the mounting hardware necessary to bolt to any standard aluminum or steel bar
Let op Noppy , er komt ook nog een bevestigingskitje bij en dat kost €49.95 bestelnummer : 10019693 ( bij motorzoom )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Yip, beetje duur setje
Mochten m'n dichte plastic het begeven dan ga ik voor Venom, kunnen wat hebben
http://www.suzukiownersclub.co.uk/forum ... esman%5Fip
Mochten m'n dichte plastic het begeven dan ga ik voor Venom, kunnen wat hebben
http://www.suzukiownersclub.co.uk/forum ... esman%5Fip
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Die had ik al, dus dat was voor mij geen beslispunt. Maar je hebt gelijk, het kost wat, maar dan heb je ook wat
adje schreef:Let op Noppy , er komt ook nog een bevestigingskitje bij en dat kost €49.95 bestelnummer : 10019693 ( bij motorzoom )
Polisport Shield heb ik al ook al verschillende keren gesloopt, die breken nogal gemakkelijk bij het smalle punt t.p.v. de ophangpunten die om het stuur heen klemmen.adje schreef:Helaas wel erg duur en de volgende keer op de volgende motor ga ik eens de Polisport shield er op zetten want deze zijn een heel pak goedkoper en zeker zo stevig als de Acerbis rally pro.
Dus nu maar (betrekkelijk duurdere) Barkbusters EGO, z.g.a.o(nverwoestbaar).
En ook hiervoor geldt, na een paar keer rijden zien ze er niet meer uit , ik ben nogal eens een soort van bomenknuffelaar
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ik heb wel eens horen vertellen dat het polsenbrekers zijn ??
Klopt, als je voorover valt en je blijft je stuur te lang vasthouden worden je polsen geknakt door de beugels. Een vriend van me had het een paar jaar geleden voor in Catalunya na +/- 35 km rijden. Hij heeft nu nog steeds een plaatje in zijn pols dat ze er toen hebben ingezet.Slider schreef:Ik heb wel eens horen vertellen dat het polsenbrekers zijn ??
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Tjiens,dit komt me bekend voor...Erik V schreef:Klopt, als je voorover valt en je blijft je stuur te lang vasthouden worden je polsen geknakt door de beugels. Een vriend van me had het een paar jaar geleden voor in Catalunya na +/- 35 km rijden. Hij heeft nu nog steeds een plaatje in zijn pols dat ze er toen hebben ingezet.Slider schreef:Ik heb wel eens horen vertellen dat het polsenbrekers zijn ??
Iedere valpartij is natuurlijk verschillend.Ik heb de neiging van bij een tuimelpartij men stuur zo lang mogelijk vast te houden en tot hiertoe heb ik hiermee de blessures steeds kunnen minimaliseren (denk ik toch).
Maar zoals ik reeds zei,iedere val is verschillend en men moet wat geluk hebben.
Voor hetzelfde geld had de Guy toen enkel maar wat schaafwonden.Als je natuurlijkmet je hand tussen stuur en gesloten alu handbeschermer geraakt en je wordt over de moto gekatapulteerd dan riskeer je natuurlijk breuken.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/