vandaag wou ik eens een grote beurt aan men motor geven. alle lagers zuiver maken en opnieuw invetten, filters vervangen ... enz
nu wou ik mijn achterbrug demonteren, en dit is gewoon ONMOGELIJK
de grootste bout, die door je
frame -achterbrug - motor blok - achterbrug - frame
gaat, is geen beweging in te krijgen
moto plat gelegd, en op die as slaan met een hamer van 5kilo helpt ook niet
na 15minuten bonken, heeft hij miss een milimeter of 2 bewogen, meer niet
wat nu?
HELP! achterbrug probleem
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Kruipolie?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
je moet de bus er ook niet tussenfrottenpHino schreef:zit al een hele bus wd-40 tussen
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
http://picasaweb.google.com/richardvonk
werkt wel!Flip schreef:wd40 is geen kruipolie
inderdaad wat Ger zegt, je moet het wel ff de tijd geven om te werken.
wacht even voordat je de boel verrot slaat met hamers en ander geweld ...
draai eerst even de overige bouten los waarmee het blok vast zit in het frame(dat zijn er maar twee geloof ik) omdat de bout van de achterbrug ook door het motorblok heen gaat kan die daar soms wat wringen ..
draai eerst even de overige bouten los waarmee het blok vast zit in het frame(dat zijn er maar twee geloof ik) omdat de bout van de achterbrug ook door het motorblok heen gaat kan die daar soms wat wringen ..
BIERTAKT crossen en zuupn
Volgende keer dun insmeren met montagepasta van WOMI: 033-2572741.
Je as en vermoedelijk je motorblok of andere delen van het chassis zijn een reactie aangegaan en zijn nu chemisch gelast Google maar eens op passingroest, koudlas e.a.
Ik vet mijn achterbruglagers ook niet altijd op tijd in, maar de as komt er met dit spul altijd soepel uit.
Je as en vermoedelijk je motorblok of andere delen van het chassis zijn een reactie aangegaan en zijn nu chemisch gelast Google maar eens op passingroest, koudlas e.a.
Ik vet mijn achterbruglagers ook niet altijd op tijd in, maar de as komt er met dit spul altijd soepel uit.
ik weet het, normaal doe ik dit 1x per jaar.Noppy schreef:Volgende keer dun insmeren met montagepasta van WOMI: 033-2572741.
Je as en vermoedelijk je motorblok of andere delen van het chassis zijn een reactie aangegaan en zijn nu chemisch gelast Google maar eens op passingroest, koudlas e.a.
Ik vet mijn achterbruglagers ook niet altijd op tijd in, maar de as komt er met dit spul altijd soepel uit.
maar heb de motor occassie gekocht, en ze hadden me verteld dat dit net gebeurd was voor de verkoop. heb de motor nog geen jaar, en dacht dit nual preventief te doen.
maar blijkbaar ben ik al te laat
hij is eruit
wat een beetje bruut geweld al wel niet kan doen
volgende problemen:
probleem1
-----------------
de ketting is door de geleider en de brug door gesleten. hoe beste oplossen?
dichtlassen? nadelen: eventueel krom trekken, en langs binnen terug uitdraaien
of
met siliconen dichtspuiten?
probleem 2
-----------------
langs de andere kant is het grootste gat langs 1 zijde niet meer rond, maar vlak. (vraag me niet hoe dit komt)
dus als ik het nieuwe lager heb, ga ik dit nooit hierin krijgen he?
oplossingen? terug recht proberen te kloppen? (zie dit niet goed komen)
wat een beetje bruut geweld al wel niet kan doen
volgende problemen:
probleem1
-----------------
de ketting is door de geleider en de brug door gesleten. hoe beste oplossen?
dichtlassen? nadelen: eventueel krom trekken, en langs binnen terug uitdraaien
of
met siliconen dichtspuiten?
probleem 2
-----------------
langs de andere kant is het grootste gat langs 1 zijde niet meer rond, maar vlak. (vraag me niet hoe dit komt)
dus als ik het nieuwe lager heb, ga ik dit nooit hierin krijgen he?
oplossingen? terug recht proberen te kloppen? (zie dit niet goed komen)
Lassen van een brug kan probleemloos. Gezien het volume van de brug en de slijtage zal hij niet krom trekken.
Probleem met het gat:
Kan het lager er van de andere zijde in?
Zo niet? Alleen het gat even opboren. ( Dus niet de zitting raken.)
Probleem met het gat:
Kan het lager er van de andere zijde in?
Zo niet? Alleen het gat even opboren. ( Dus niet de zitting raken.)
Volgens mij heb ik iets gemist maar ik zie nergens staan om wat voor merk en type motor het gaat
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
ik zou een busje draaien ( of je neemt een oude dop uit een overcomplete doppenset ,)die de diameter van het gat heeft en hier schuin kantje aan slijpen/vijlen/kloten/schuren , en vervolgens in dat gat slaan/persen zodat het platte kantje weer naar buiten gedrukt wordt ...
BIERTAKT crossen en zuupn
BIERTAKT crossen en zuupn
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
net n cursus paintshop hier ik zou ook gaan voor het tikken, maar misschien wel verstandig om de boel een beetje warm te maken, om te voorkomen dat het scheurt? weet niet tot in hoeverre dat materiaal het kan hebben?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Wat kokend water er overheen kan nooit kwaad
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zo zie je maar weer dat we niet op merken discrimineren , hier kan het voor komen dat de KTM rijder de Yamaha rijder een handje helpt
warm maken heeft trouwens niet zoveel nut in dit geval
wel bij het recht buigen vn bijvoorbeeld een rem of koppeling handle
omdat deze fabrieks af vaak gegoten of gesmeed worden
warm maken heeft trouwens niet zoveel nut in dit geval
wel bij het recht buigen vn bijvoorbeeld een rem of koppeling handle
omdat deze fabrieks af vaak gegoten of gesmeed worden
BIERTAKT crossen en zuupn