slecht of niet startende Dr800

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
vanlochem

Hallo allemaal,
Mijn naam is Sander in juni heb ik een DR800 uit 1990 gekocht. Een risicovolle aankoop want de motor heb ik opgehaald met een doos vol onderdelen erbij. De motor heeft 53000 km gelopen en zover ik kan zien weinig of-road. Inmiddels zit hij weer in elkaar en heb ik alle pakkingen vervangen omdat het meerendeel hiervan lekte.

Afgelopen tijd heb ik al verschillende malen geprobeerd om het ding te starten met verschillende standen van naalden en luchtschroef. Niets lijkt echter te werken om het ding goed aan het lopen te krijgen.

Wat er gebeurt is het volgende:
de motor slaat aan, schiet vervolgens hoog in de toeren, reageert heel even op wat spelen met het gas en slaat vervolgens af. Ook reageer hij slecht op gas geven.

Mijn idee was een tekort aan benzine maar ik heb de gasnaalden beide op maximaal staan en ook de luchtschroef staat op een zo rijk mogelijk mengsel.

Heeft iemand enig idee wat er mee aan de hand kan zijn. Ik heb er inmiddels al zo veel tijd in gestoken

b.v.d. Sander
zappa.suzuki

vanlochem schreef: Wat er gebeurt is het volgende:
de motor slaat aan, schiet vervolgens hoog in de toeren, reageert heel even op wat spelen met het gas en slaat vervolgens af. Ook reageer hij slecht op gas geven.

Mijn idee was een tekort aan benzine maar ik heb de gasnaalden beide op maximaal staan en ook de luchtschroef staat op een zo rijk mogelijk mengsel.
He sander, welkom hier.

Als ik het zo lees denk ik aan een choke die blijft hangen en zou betekenen dat hij veel te rijk staat..

Zou zelf terug gaan naar de orginele setting van de carb's en de werking van de choke controleren..
De BIG loopt ok op de normale setting, kan je gewoon aanhouden..
Als je de carb's er af hebt chek dan ook de stationaire sproeiers of die niet dicht zitten..

Hier vind je wat carb en andere info :wink:
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=7908

Greetz Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Contacteer:

zijn je rubbers van je vlotternaald buis nog goed? probeer eens met dichte benzine kraan te starten om te controleren.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
vanlochem

Hey Zappa,
Bedankt voor je snelle reactie!
Dat de choke blijft hangen zou inderdaad erg goed kunnen, hij gaat namelijk ongewoon zwaar.
Ik heb een choke met kabel naar het stuur.
Ik heb hem eens bekeken, maar kan er niet achter komen hoe je deze losmaakt...
heb je nog tips?
vanlochem

@ shifty: volgens mij zijn deze nog wel oke, ik kan er geen slechts aan ontdekken in ieder geval.
Ridge

Chokekabel kan je er bij de carbs aftrekken, buitenkabel beetpakken en aan trekken. Dan komt hij uit het houdertje en kan hij eraf. Dan kijken of het schuifje van de choke wel goed terug komt.
zappa.suzuki

Even rubberdopje van onder de choke knop omhoog en de plastic moer daaronder los draaien, kabel inspuiten met kruip/ teflon olie..
[ die moer bepaalt ook de weerstand van de kabel, strak = stroef]

Als de kabel weer wat beweegt met een lampje onder je tank kijken aan de benz.kraan kant, net boven de gas hevel aan de cilinderkant van de carb zie je een glimmend koperen staafje als de choke uit getrokken is..

Druk de choke knop weer in en duw daarna voorzichtig met een schroefen draaier dit knopje verder in..
Loopt ie daarna goed valt het weer mee :wink:

Zo niet... bij het type met choke kabel op het stuur zit de choke op bijde carb's die met een schuif beide uitgetrokken worden, kan dan zijn dat de rechter carb choke uit de schuif is geschoten :roll:

Sleuteltip: Bij het verwijderen van de tank met de plastic zijkappen kan je deze aan de tank laten zitten, alleen de 4 boutjes los die ze met de snafel verbind en de bout onder aan rechts bij het staafje naar het frame toe los en de 2 tankbouten onder het zadel los..
Dan tank naar voren kantelen en er af tillen :wink:
vanlochem

Hoi Allemaal,
Nogmaals bedankt voor de snelle reacties! Ik heb net even geprobeerd en de motor loopt nu inderdaad stationair!! Het is nog niet helemaal optimaal, maar daar wordt hard aan gewerkt
groet sander
zappa.suzuki

Geen dank,

Mooi dat ie beter loopt, denk dat als je de luchtschroefen op de standaard setting set hij ook weer wat beter loopt.

Zou dan gewoon zonder choke en met een beetje gas moeten starten..
Toch choke nodig= te arm :wink:

Heb je hem voor straat of ook voor offroad?
Plaats reactie