verslag Marokko 2008 met big's

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
ktmboven

Voor de geïntresseerden , ons verslag van de Marokkoreis met 2 dr big's is online op
www.travelmaniacs.nl
grtn
Peter Penson
vroeger ktmboven nu desertexpress
Ridge

Mooi verhaal met super foto's :D
spgoesdakar

Geweldige foto's.
somige plaatsen komen me wel bekend voor. Zoals die grote kamelen.
Ga zelf over 5 dagen ook naar Marocco. Helaas zonder motor. :(
Maar een rondreis met de auto is ook erg leuk.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
ktmboven

Die twee kamelen staan aan de ingang van Tan-Tan
grtn
Peter
spgoesdakar

Hier zal ik dit keer niet komen.

Ga vanuit Marrakech richting het Atlas gebergte en zo naar boven richting Fes.
We zijn niet bij de zelfde garage geweest!
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Shifty-PK
Contacteer:

Héél leuk om te lezen Peter!

Nog wat vraagjes adhv foto's en je tekst:
- De uitlaat bocht, die hebben jullie onderlangs verlegt. Waarom precies en ben je daarbij niet bang dat deze beschadigd raakt bij vallen/stenen?

- Ik las dat wanneer je deze extra benzinetanks helemaal vol had getanked er niet goed offroad mee was te rijden in het zand. Ga je ze in het vervolg nog wel gebruiken?

- Veel locals accepteerde geen geld als dank/betaling. Waarmee kan je ze wel blij maken?

- Vooral het ene hotel waarbij je niet eens met blote voeten op het tapijt durfde te lopen was tegen gevallen. Ben je wel eens vooraf de kamers gaan controleren en een prijs afgesproken?

- Ik zie dat jullie roltassen bovenop hebben gebonden. Ivm het top gewicht zou je deze niet in zij (koffers/tassen) willen stoppen?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
ktmboven

De uitlaatbocht langs onder is om de tanks dicht aan het frame te kunnen hangen. Zo blijft hij slank (ze zijn eigenlijk niet breder dan origineel). De carburators blijven ook koeler.(meer koppel en vermogen). Ook makkelijker om eventueel aan te werken.

We waren op dat moment helemaal volgetankt ; dus ongeveer 40 L benzine. In het pure en fijne zand (fes-fes) is iedere kg teveel. We wisten dat we naar Foum zguid reden en konden daar beter voldoen en niet net voor we de woestijn indoken. Hier maakten we een berekeningsfout.Maar met de bagage er af te doen scheelde het een slok op een borrel. We moesten dan natuulijk wel terug om de bagage terug op te halen doorheen het fijne zand.Ik kan je zeggen ,dat heeft moeite en energie gekost.

De locals , zeker in afgelegen gebieden zijn al blij als je respect toont voor hen en je aanwezigheid is voor sommigen een hoogtepunt in hun miezerige bestaan.

wat betreft die vuile kamer. We moesten kiezen voor een luxueus hotel (duurder) verderop of een simpel hotel die toch voorheen een goede maaltijd serveerde. Toen we redelijk laat op de avond , zeer vermoeid op de kamer kwamen zagen we het niet meer zitten om kabaal te maken en naar een andere slaapplaats te gaan zoeken.In Marokko kosten de kamers over het algemeen zeer weinig, de maaltijden kosten meer dan kamers, zeker als je een colaatje of fantaatje bij de maaltijd vraagt.

De roltassen zijn te topzwaar , de volgende keren monteren we ortliebzakken aan de zijkant
grtn
PP
Plaats reactie