Mijn DR800
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Maar hij was wel toe aan een beetje onderhoud
- Olie / filter
- Remblokken voor en achter
- Remschijf voor
- Stalen remleiding
- Renthal stuur en handkappen
- Choke kabel
- Gas kabel
- Koppelingskabel
- Knipperlichten
- Produro demper
- Setje sproeiers van Hessler
- Luchtfilter
- Heidenau K60 achterband
- Setje extra velgen
- Km teller aandrijving
- Vervangings veren voorvork en olie / keeringen
- Vervangings veer schokbreker
- veel euros
Maar hij is nu wel naar mijn zin
Een deel voor de onderdelen
- Olie / filter
- Remblokken voor en achter
- Remschijf voor
- Stalen remleiding
- Renthal stuur en handkappen
- Choke kabel
- Gas kabel
- Koppelingskabel
- Knipperlichten
- Produro demper
- Setje sproeiers van Hessler
- Luchtfilter
- Heidenau K60 achterband
- Setje extra velgen
- Km teller aandrijving
- Vervangings veren voorvork en olie / keeringen
- Vervangings veer schokbreker
- veel euros
Maar hij is nu wel naar mijn zin
Een deel voor de onderdelen
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heya,
Word weer lekker sleutelen dus
Hoop dat je 2 liter voorvork olie hebt, set up is anders dan bij de 750, kijk even bij de sleuteltips bij het v-vork gedeelte voor de set up..
Maar denk dat je het al wist
Toch leuk al die sleutelende Biggers.. net tewijl ik alleen maar wat standaard onderhoud hoef te doen de laatste tijd
Word weer lekker sleutelen dus
Hoop dat je 2 liter voorvork olie hebt, set up is anders dan bij de 750, kijk even bij de sleuteltips bij het v-vork gedeelte voor de set up..
Maar denk dat je het al wist
Toch leuk al die sleutelende Biggers.. net tewijl ik alleen maar wat standaard onderhoud hoef te doen de laatste tijd
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik mag binnekort lagertjes gaan lopen vervangen en de keerringen van kikkert denk ik..
die speling op zn achterwiel.. daar wordt je eng van :d
die speling op zn achterwiel.. daar wordt je eng van :d
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Da's een flinke onderhoudsbeurt.Ridge schreef:Maar hij was wel toe aan een beetje onderhoud
- Olie / filter
- Remblokken voor en achter
- Remschijf voor
- Stalen remleiding
- Renthal stuur en handkappen
- Choke kabel
- Gas kabel
- Koppelingskabel
- Knipperlichten
- Produro demper
- Setje sproeiers van Hessler
- Luchtfilter
- Heidenau K60 achterband
- Setje extra velgen
- Km teller aandrijving
- Vervangings veren voorvork en olie / keeringen
- Vervangings veer schokbreker
- veel euros
Maar hij is nu wel naar mijn zin
Een deel voor de onderdelen
Die Stefan is toch maar goed met ons.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Heb ik weer ...... wil ik tanken, breekt mijn sleutel af in mijn tankdopslot .
Afgebroken stuk eruit weten te krijgen, bij de benzinepomp een dikke schroevendraaier opgehaald en mijn contactslot en benzinedop opengebroken.
Had geen zin om mijn vrouw te bellen want ik had toch geen reserve sleutel .
Inmiddels via ebay een complete sloten set gekocht, hoop dat het snel aankomt. Kan nu rijden, tanken en zadel verwijderen met mijn schroevendraaier.............
Afgebroken stuk eruit weten te krijgen, bij de benzinepomp een dikke schroevendraaier opgehaald en mijn contactslot en benzinedop opengebroken.
Had geen zin om mijn vrouw te bellen want ik had toch geen reserve sleutel .
Inmiddels via ebay een complete sloten set gekocht, hoop dat het snel aankomt. Kan nu rijden, tanken en zadel verwijderen met mijn schroevendraaier.............
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ai.. das en beetje zuur
Maar ach, heb 1 sleutel voor het contact, 1 voor de tank en m'n vinger voor het zadel
En mazzel met de set.. contact nieuw is e130.-
Maar ach, heb 1 sleutel voor het contact, 1 voor de tank en m'n vinger voor het zadel
En mazzel met de set.. contact nieuw is e130.-
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Doe je goed, stond er dan nog niet lang op
En heb zelf al een contact slot reserve liggen... hmm, wat heb ik eigenlijk niet reserve liggen?? vast wel iets
En heb zelf al een contact slot reserve liggen... hmm, wat heb ik eigenlijk niet reserve liggen?? vast wel iets
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
vind wel dat je een stoer big hebt, strak uiterlijk en in goede staat nu met de belangrijkste goeie spulletjes gefeliciteerd.
greetz weer echte futurist
greetz weer echte futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Heb ondertussen de slotenset gemonteerd, dit was nog wel aardig wat werk.....
Tevens via ebay een mooie zijkap gekocht als vervangen voor diegene die ik op het asfalt had opgeschuurd.
Gisteren de voetsteunen 35mm lager gehangen, omdat ik met mijn 1,95 niet zo lekker sta op de motor.
Lijkt nu een stuk beter.
Tevens via ebay een mooie zijkap gekocht als vervangen voor diegene die ik op het asfalt had opgeschuurd.
Gisteren de voetsteunen 35mm lager gehangen, omdat ik met mijn 1,95 niet zo lekker sta op de motor.
Lijkt nu een stuk beter.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heya, 35mm? hoe heb je dat gedaan?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ben ik ook wel héél benieuwd naar. Niet direct naar achteren geplaatst?
Ik zat laatst te denken...kan je houders niet los slijpen en simpelweg 3cm naar achteren terug erop lassen?
Ik zat laatst te denken...kan je houders niet los slijpen en simpelweg 3cm naar achteren terug erop lassen?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
kon je niet beter je stuur verhogen...?Ridge schreef:Heb ondertussen de slotenset gemonteerd, dit was nog wel aardig wat werk.....
Tevens via ebay een mooie zijkap gekocht als vervangen voor diegene die ik op het asfalt had opgeschuurd.
Gisteren de voetsteunen 35mm lager gehangen, omdat ik met mijn 1,95 niet zo lekker sta op de motor.
Lijkt nu een stuk beter.
nou krijgen je voeten meer te verduren als je de bodemvrijheid beperkt denk ik
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
als ik m plat door de bocht gooi schuur ik mn schoenpunten al af, laat staan als ik ze 3,5cm naar beneden verplaats
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
heb ook al eens de schoenpunten van een dame achter op bij geschuurd was ze niet blij mee, waren net nieuwe laarzen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
je moet ook HAAR puntern opschuren en niet die van haar laarzen.
greetz, weer echte futurist
greetz, weer echte futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb ik daarna gedaan om het goed te maken
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Voetsteunen verlaagd door een plaat te maken met 4 gaten erin, hangt dus op aan de originele voetsteun bevestiging.
Voetsteunen aan de grond rijden valt echt mee ( motor is smal en daardoor het effect minder als je de voesteunen verlaagd ), moet je echt je best voor doen. Heb de motor daar ook niet voor, wil comfortabel naar mijn werkt komen. Daarnaast fatsoenlijk staan tijdens een offroad ritje,
Hoger stuur is geen oplossing, had slecht contact met de knieën tegen de tank.
Ik ben er blij mee maar had het ws niet gedaan als ik 10cm kleiner was geweest.
Voetsteunen aan de grond rijden valt echt mee ( motor is smal en daardoor het effect minder als je de voesteunen verlaagd ), moet je echt je best voor doen. Heb de motor daar ook niet voor, wil comfortabel naar mijn werkt komen. Daarnaast fatsoenlijk staan tijdens een offroad ritje,
Hoger stuur is geen oplossing, had slecht contact met de knieën tegen de tank.
Ik ben er blij mee maar had het ws niet gedaan als ik 10cm kleiner was geweest.
Mooie oplossing. De voetsteunen zelf zullen waarschijnlijk niet onder het motorblok komen te hangen maar de bevestiging wel.
Ik ben benieuwd naar een foto.
Ik ben benieuwd naar een foto.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hmm, als ik staand rij raak ik de tank eigenlijk niet, stuur en controleer door gewichts verdeling op de stepjes...
Houden jullie de tank vast met de knieen?
Houden jullie de tank vast met de knieen?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
De bevestiging komt onder de bodemplaat uit, maar nog niet zo laag als die middenbok die er ook nog hangt. Maakt dus daarvoor niets uit.
Zal deze week even een fototje maken, maar het is niet zo spannend hoor.
Moest alleen 2 strips versprongen op elkaar lassen omdat de bevestigingen niet gelijk zitten.
Zal deze week even een fototje maken, maar het is niet zo spannend hoor.
Moest alleen 2 strips versprongen op elkaar lassen omdat de bevestigingen niet gelijk zitten.
Tank vasthouden niet echt maar heb er wel steun aan.zappa.suzuki schreef:Hmm, als ik staand rij raak ik de tank eigenlijk niet, stuur en controleer door gewichts verdeling op de stepjes...
Houden jullie de tank vast met de knieen?
Steek zo ver boven de motor uit dan het gewoon prettiger is om iets lager te staan.
Voor het zwaartepunt kan het ook geen kwaad.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik hou mn tank niet echt vast, maar ik leun dr wel tegen aan, sturen gaat dan grotendeels wel via de stepjes.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !