bib mousse

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
actualludo
Contacteer:

hallo ik heb een vraagje , kheb twee bib moussen op de kop kunnen tikken voor 30 € tstuk ,daar ik vantweekend naar frankrijk ga zouden deze wel eens van pas kunnen komen , maar ik heb daar nog nooit mee gereden heeft iemand van jullie daar ervaring mee ?? kwestie van baanligging en doorstampen van de banden op stenen endergelijke??
leve de elec starters
Rudy
Contacteer:

Enige wat ik weet is dat je ze er met de hand op moet leggen en je je banden niet meer op kan pompen :lol: .

Heb je trouwens je nieuwe 450 al? :!:
actualludo
Contacteer:

nog 1 weekje geduld dan mag ik EINDELIJK achter mijn machientje dus zal ik trouwe rudy eens aanspreken om mijn avatar eens te veranderen :lol: :lol:
leve de elec starters
sjikkentip

Is het naar de 2 daagse in Charleville dat je gaat?
Wij gaan reeds van vrijdagavond.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Jo VdB

Ludo,

om terug on-topic te gaan ...

zijn die Bib-mousse nieuw of gebruikt ?

Want een gebruikte mousse (half jaar oud) is "versleten", de begindruk is er dan af...

Montage-tips vind je wel op het net. Heb je er ook de speciale monteerpasta bij ? Dit is ABSOLUUT vereist bij het monteren en word op de mousse gewreven ?
Verder is zo'n mousse zwaarder dan een gewone binnenband --> eventueel de vering + demping aanpassen

Jo VdB
Gast

Versleten, versleten na een half jaar?

Ik en een aantal vrienden rijden met moussen zeker een jaar per set (minimaal). Voor profs zijn ze misschien versleten maar voor ons?

Het enig wat ik merk is dat ze idd wat zachter worden na verloop van tijd. Maar niet zo zacht dat het rijden bemoeilijkt. Eerder het tegendeel.

Je gebruikt moussen in regio's waar de kans op lekke banden heel groot is, stenen, rotsen e.d. en wat heb je hier nodig voor fatsoenlijke grip??? Juist ja een lage banden spanning.

Een mousse veroudert veel sneller als er op de weg wordt gereden waar de band meer warmte ontwikkeling heeft.

Door de schofterig hoge prijzen van Michelin ga ik binnenkort bij een kennis praten die een bedrijf heeft in polyurethaan (basismateriaal van een bib mousse) om te kijken of we dit zelf kunnen vervaardigen.

ps 30 euro is echt geen geld.

peewee, niet ingelogd.
actualludo
Contacteer:

jaja het zijn nieuwe van michelin en de monteerpasta zit er eveneens bij
eum kheb ze voor alle zekerheid binnen gegeven in de bandencentrale om ze te laten monteren :oops: :oops: ja sjikkentip het is naar charleville dat ik ga heb jij er al gereden???
leve de elec starters
Hein van Buuren

Die Bibjes kosten doorgaans net zo duur als een band zelf.
Dus een eurotje of 60 a 70 is heel normaal.
Laten opleggen door een bandenboer is wel aan te raden want het schijnt een heidens karwei te zijn.
Ik heb me laten vertellen dat een Bib Mousse ca 2 buitenbanden meegaat voordat ie zijn kwaliteit verliest.
actualludo
Contacteer:

de bib moussen zijn zeer goed meegevallen rijdt veel beter dan een binnenband op al die stenen !!!
leve de elec starters
annelrob

Volgens mij was Michelin de enige die bibmousse levert maar ik heb van horen zeggen dat Pirelli nu ook bibmousse kan leveren. Misschien wel goedkoper?? Internet onderzoekje eerst denk ik.........
Plaats reactie