Wat doe je in je Camelbak ?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gast

Heb het het Sunrise evenement wat gevolgd en doe ook wel eens lange afstandsritten.

Zeker in deze periode altijd met Camelback van 2 of 3 liter. Tot op heden deed ik er altijd gewoon water in, maar heb toch last van concentratieverlies en de spieren willen ook wel eens wat minder mee op het einde van de rit.

Ik heb totaal geen kenner, maar wat doe ik best in mijn Camelbak ?
henry
Berichten: 88
Lid geworden op: vr sep 27, 2002 20:58
Locatie: Mijdrecht

Anonymous schreef:Heb het het Sunrise evenement wat gevolgd en doe ook wel eens lange afstandsritten.

Zeker in deze periode altijd met Camelback van 2 of 3 liter. Tot op heden deed ik er altijd gewoon water in, maar heb toch last van concentratieverlies en de spieren willen ook wel eens wat minder mee op het einde van de rit.

Ik heb totaal geen kenner, maar wat doe ik best in mijn Camelbak ?
Ik gooi er meestal extran (poeder) of een andere sportdrank in.
Alleen hou ik niet de officiële mengverhouding aan (veel te zoet) maar ongeveer de helft
Greetz

Henry
pee wee niet ingelogd

Rum Cola? :P

Of water met een XTC pilleke :shock:

Zonder gein, ik rij altijd met alleen water, dan kan je nl ook je oog of een wond uitspoelen en zelfs je radiateur vullen als het moet.

groetjes.

peewee
No Limit YFZ
Berichten: 258
Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
Contacteer:

Peewee, Red Bull in je radiator moet nog net lukken, in je oog zou wat minder zijn...

Red Bull drink wel tussen twee manches van een wedstrijd door, maar kost nogal wat eurootjes om je camelbak vol te kappen :cry:
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Ik gebruik enkel water in m'n camelback: heb me laten vertellen dat dit nog steeds de beste dorstlesser is, maar je moet wel met mate drinken en dikwijls. M'n maat doet er isostar, extran oid bij, maar verbruikt meer dan het dubbele ! Hij moet trouwens z'n camelback veel grondiger reinigen nadien want da spul plakt enorm.
Consequentie van met zuiver water rijden is natuurlijk verplichte stop om iets te eten (vb muësli-repen, Sultana-koekjes of het plaatselijk frietkot).
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

Je kan er wat anders in doen, maar als je grote inspanning levert en je drinkt veel kan je t beste water erin doen omdat dit t snelst door t lichaam word opgenomen . Andere dranken vergen vaak meer energie om te worden opgenomen dit leid vaak tot krampen omdat veel bloed naar je maag gaat om het spul te verwerken. Om toch wat energie binnen te krijgen moet je vooraf goed eten en eventueel druivesuikertabletten tussendoor nemen :wink:
doe wat je niet laten kunt
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ik sluit me aan bij PeeWee. Gewoon water, kan tevens voor wonden schoonmaken gebruikt worden of je gezicht te wassen.
Ik heb het meegemaakt(persoonlijk) dat ik na een val partij water kreeg aangeboden(tenminste dat dacht ik) en m'n gezicht ermee waste. Dat bleek dus limonade te wezen. Dus altijd vragen(ook als je duizelig bent van valpartijen :wink:) of het puur water is.
Daarbij komt dat de meningen binnen de sportwereld verdeelt zijn wat het beste zou wezen. Dus .... trek je eigen plan en... gebruik water, en neem daarnaast in je backpak een colaatje mee. En die spieren moet je trainen op conditie en energie reserves doordeweeks opbouwen.Dat scheelt een hoop.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
jo
Berichten: 56
Lid geworden op: do feb 20, 2003 16:02
Locatie: ieper

heb me steeds laten wijsmaken door sportlui dat de meeste sportdrankjes te vervangen zijn door gewoon water met 30% fruitsap.
door het toevoegen van dit fruitsap (gewoon brickpak van de supermarkt) heb je net voldoende suikers en de citrusvruchten (sinaas) zorgen ervoor dat het vocht sneller door het organisme wordt opgenomen.
veel minder duur dan isostar en dergelijke.
wel goed spoelen nadien.

greetz

jo
henry
Berichten: 88
Lid geworden op: vr sep 27, 2002 20:58
Locatie: Mijdrecht

jo schreef:heb me steeds laten wijsmaken door sportlui dat de meeste sportdrankjes te vervangen zijn door gewoon water met 30% fruitsap.
door het toevoegen van dit fruitsap (gewoon brickpak van de supermarkt) heb je net voldoende suikers en de citrusvruchten (sinaas) zorgen ervoor dat het vocht sneller door het organisme wordt opgenomen.
veel minder duur dan isostar en dergelijke.
wel goed spoelen nadien.

greetz

jo
Da's inderdaad wel een Xperimentje waart,
Ga ik eens proberen
Greetz

Henry
No Limit YFZ
Berichten: 258
Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
Contacteer:

Ja, best geen 100 % fruitsap, want na 3 liter kan je iedere km stoppen om in de struiken te spurten om het fruitsap uit te schijten...
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
wilm
Berichten: 38
Lid geworden op: vr jun 27, 2003 23:38
Locatie: grollo

waar koop je zo'n camelbak?
theresnootarlikesupemotar
Gentle Giant
Berichten: 54
Lid geworden op: do jan 09, 2003 10:21
Contacteer:

wilm schreef:waar koop je zo'n camelbak?
Bij een buitensport zaak, zoals Bever.
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Camelbak heeft 2 nieuwe modellen uit, speciaal voor de motorsporters.

De REV en de CHARGE.

Zie hiervoor oa. hun website www.camelback.com

Het spijtige is dat ze (voorlopig) niet in Europa ingevoerd worden.
Ikzelf heb echter wel zo'n CHARGE :D , en kan hem alleen maar aanraden. De zak is breder en minder dik, en als dusdanig beter verspreid over de gehele rug. Tevens kan je hem zodoende ONDER je plastic "harnas" aandoen !

Eventueel laten opsturen vanuit de States is een optie.

Jo VdB
No Limit YFZ
Berichten: 258
Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
Contacteer:

Ik voer regelmatig in uit de VS, dus als iemand een charge nodig heeft, moet je maar iets laten weten, dan laat ik het gecombineerd overkomen en kost de verzending en behandeling minder...
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Ik heb een Scott, gekocht bij Brouwer.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Plaats reactie