Ervaring met xt600 uit 1997 ?

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
trx

Goeie punten ?

Zwakke punten ?
trx

Niemand ervaring mee ?

Ik weet ene staan met sm-wielen maar voor de rest standaard. Dus te slappe vering en remmen. Zou het voldoende zijn om er andere vorkolie in te doen en stalen remleiding te monteren ?
Kwestie dat ik kan inschatten hoeveel kosten er bij komen om em deftig te laten remmen.
Interessant is dat de originele wielen er nog bij zijn....kan ik ook eens (licht) off-road rijden.

Het is een '97-er.
bart

Vroeger een paar keer mee gereden. Alleen op de weg. Betrouwbaar, weinig onderhoud, zwaar en log, prestaties waren niet echt indrukwekkend. Ik vind het eerder een goede basis voor een goedkope reisenduro, als voor een supermotard.
Husaberg TE250
trx

Wel ja, dat was in feite de bedoeling. We gaan op dit moment ieder jaar op reis met onze TDM900. Perfecte moto voor mij, alleen is off-road echt geen optie. Heb van mijn vorige TDM900 het carter lek gereden :oops: (gelukkig maar een scheurtje die hersteld kon worden met 2 comp. alu).

Nu gaat de TDM er uit, vriendin heeft zich een XT125x aangeschaft om te leren rijden :? en die XT600 staat me wel aan omdat ik met die sm-banden hier in de omgeving nog wat kan rondkarren maar dan ook regelmatig eens gewone off-road doen. Ik ben denk ik niet zoveel met een echte enduro omdat ik heel weinig ervaring heb.
En dan op reis zal diene XT wel volstaan om Alpen of Pyreneeënpassen over te rijden.

En ik hou nog geld over om te investeren in een nieuwe circuitmoto :D (btw, niemand interesse in een TRX850?)
klomp

er is een paar jaar geleden een XT met sm wielen op de markt gebracht door Yamaha.
Als je die gegevens opzoekt, kan je ook zien wat zij eraan veranderd hebben ten opzichte van de reguliere XT.
Misschien heb je daar wat aan.
trx

klomp schreef:er is een paar jaar geleden een XT met sm wielen op de markt gebracht door Yamaha.
Als je die gegevens opzoekt, kan je ook zien wat zij eraan veranderd hebben ten opzichte van de reguliere XT.
Misschien heb je daar wat aan.

I know, mijn pa heeft zo ene sinds verleden week zaterdag :wink: .
Is volgens mij totaal niet te vergelijken. Allez, toch wel heel verschillend. De pure basis is mss hetzelfde, nen dikke mono 4takt met nen 120 en 160 van band....
bart

binnen 2weken zit je vriendin op die xt rond te rijden en jij op de 125.
Met 2 op een xt begint het echt wel slaapverwekkend te worden. Er staat hier op het forum ook ergens een africa twin te koop. Nooit mee gereden dus geen mening erover.
Husaberg TE250
trx

't Is niet de bedoeling dat we met 2-en op die XT600 rijden é.
Nu ze na lang zagen eindelijk nen eigen 'moto' heeft moet ze daar maar mee rijden :wink: :roll: .
klomp

trx schreef:'t Is niet de bedoeling dat we met 2-en op die XT600 rijden é.
Nu ze na lang zagen eindelijk nen eigen 'moto' heeft moet ze daar maar mee rijden :wink: :roll: .
Op een XT 125 over de pyreneën, vanuit België (of Nederland)?
Dan zal er nog maar weinig gefeest worden 's avonds in de tent. :D
trx

nope, heb camionette met tankkaart :wink: , dus moto's op remorque.
En tentslapen is niet aan ons besteed zunne :oops: . Geef mij maar een chaletje :wink: . Op dat vlak liever wat luxe :) .
Sly'die

Hoi TRX,

Ik heb enkele vakanties (Turkije etc...) een Xt 600 gehuurd.
Heel betrouwbaar en kan zeker wat off-road aan, maar geeft weing sensaties...Goedkoop, functioneel maar wat saai (traag en log).

Grtz.
trx

Heb ondertussen besloten om em niet te kopen. Ben idd 'bang' dat em te licht zal uitvallen voor mij :oops: . Bovendien wil ik af en toe nog eens met 2 er op uit trekken.

Ben nu aan 't zien in de richting van een Africa Twin.
Weet er 2 staan, oa iemand van het forum hier :) .
klomp

Africa twin is weer net iets degelijker.
succes 8)
trx

En het is een Africa Twin geworden :wink: .

Toch bedankt voor de reacties.
Plaats reactie