Hierbij een paar sfeer plaatjes. De colafles dient als "bleedbottle".

Moderator: ghulst
Enne Huskie, heb je veel onderdelen overgehouden ?huskie schreef:Omdat ik mijn rebound wat sneller wilde hebben, uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en de pds opengemaakt. De rebound verandert door een aantal plaatjes van een andere dikte te voorzien, en verder de compressie wat lichter gemaakt met het idee van "op het gas en boomwortels".
Hierbij een paar sfeer plaatjes. De colafles dient als "bleedbottle".
Sure. Ik laat je wel een keer zien hoe ik het heb uitgevogeld. Wat banen betreft zitten we hier goed. (EHV) Ik rij graag in Hapert. Lekkere zandbaan met goed hobbyistengehalte.huskie schreef:Folie, bedankt voor je notes.....
wat die fitting betreft, ja, ik gebruik teflon tape en draai hem er niet geheel strak in. Ik zal er eens opletten wat voor een draad het is.
Ik heb zojuist jouw truuk toegepast om nog wat lucht te laten ontsnappen via de dcc, maar er kwam niets uit, behalve olie offcourse. Die dcc heeft natuurlijk de mogelijkheid om lucht achter de dcc vast te houden en met het losdraaien van de dcc krijg je dat laatste beetje er niet uit. Of je moet een mooi klein gaatje boren, schuin naar vlak achter de o-ring.
Het lijkt me erg leerzaam om eens bij jouw jouw techniek af te kijken, als dat magAls je ook nog een fijne crossbaan in de buurt hebt, kan ik dat mooi combineren.
Toch niet goed denk ik. Wat er gebeurt als je helemaal geen druk op je reservoir hebt is dat je nauwelijks nog enige rebound demping hebt als gevolg van cavitatie. Ook de compressiedemping werkt dan niet goed meer.huskie schreef:een gezin... ik weet er alles van.
![]()
Zojuist even gereden en.... ik ben nu prettig verrast door de motor d'r achterkant. Hoewel ik geen standaard druk in het reservoir kan krijgen(op dit moment) , is de demping boterzacht met de klikkers volledig uit. Dus voor een zandbaan en diepe whoops kan ik nog veel demping versieren. Ik dien deze setting nog even op het zand te proberen en over wat boomwortels maar dan denk ik dat ik er wel een goed oordeel over kan vellen. Wat ik zojuist voelde smaakte naar meer. Ik kan nu met de achterkant spelen, doordat de rebound merkbaar sneller is geworden.
Ik ben tevreden
Het zal niet het eerste draadgat (met parallelle draad) waarin een conische mannekesdraad wordt gedraaid zijn dat ik open zie barsten, de conische draad werkt als een wig (maar dan over de volledige omtrek).folie schreef: Dat staat voor 'National Pipe Tapered' en die is dus conisch. Het gat in de shock is echter 1/8 BSPP, wat staat voor 'British Parallel Pipe'. Die is dus niet conisch. Als je jouw plug er tever indraait verruineer je het draadgat.
Tja, ook daar weet ik dus intussen het een en ander van.Sjokske schreef: (werkt trouwens bij sommige vrouwen hetzelfde).
Hey Folie, hoe gaat het lees net dat de tweede ook al op komst is, willem en ik maar wachten, waneer zou Folie weer mee kunnen naar Polen?folie schreef:Tja, ook daar weet ik dus intussen het een en ander van.Sjokske schreef: (werkt trouwens bij sommige vrouwen hetzelfde).
@ Huskie: Ik denk dat ik de lucht er wel uit heb gekregen. Weliswaar met vacuumpomp dus. Bij HK waren ze wel benieuwd en daarom hebben ze 'm ff op de dyno gezet toen ik langskwam voor een beetje stikstof.
Volgens hen was ie goed. Ze zijn daar trouwens niet te flauw om een doehetzelver een beetje te helpen.