Wec or Gncc, that is the question!

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

David Knight is in de Gncc niet te kloppen, komt hij naar europa om de Wec te rijden in Wales, verliest die van de Wec rijders.......? Zijn de europeanen zoveel sneller dan de amerikanen of is er een andere verklaring...? David legt het zelf uit in zijn column maar wat vinden jullie ervan? Heeft de Wec de snellere rijders? Ligt het aan de andere formule?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Tis heel simpele logica..


hier komt ie

Knight is een Europeaan. Komt van Isle of Man. Als hij daar van die Amerikanen constant wint dan is dat de eerste bevestiging dat een Europeaan sneller is.

Als hijzelf dan hier klop krijgt van Europeanen dan is dat de tweede bevestiging dat die gasten daar wel langzamer moeten zijn.

Klaar als een klontje.

ADMIN, doe er maar een slotje op :wink:
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Fox-kid schreef:Tis heel simpele logica..


wink:
Te simpel, mijn inziens. :wink: Er moet meer aan de hand zijn.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Ik dacht dat een GNCC een soort cross was over een baan van een paar kilometers (langer dan een normale MX baan), en dan 3 uur lang.
Een enduro duurt langer, over een langer traject (als ik de nederlandse enduro's lees, 3 keer een traject van 40 km), en je rijdt meer alleen...
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Voordat David Knight naar de US ging was hij onverslaanbaar in Europa. Hij won eens zijn klasse bij de 6-daagse door ALLE proeven te winnen.
mijns inziens is hij gedurende het seizoen in Amerika gewoon wat enduro ritme kwijtgeraakt. Zoals gezegd is 2 dagen enduro wel iets anders dan een wedstrijd van drie uur achtereen op een route van van veel minder lengte.
Ik voorspel dat als Knight weer een volledig WEC seizoen rijdt hij er weer bij zit.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

huskie schreef:Te simpel, mijn inziens. :wink: Er moet meer aan de hand zijn.
Soms is het gewoon simpel en is het meest voor de hand liggende gewoon waar. Heb je zelf een andere gedachte die je kunt onderbouwen?

-------------------------
Amerikanen zijn mietjes!
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ik moet iets rechtzetten. David Knight is wel te kloppen in de Gncc, is ook dit seizoen alweer vaak gebeurt, alleen zijn geluk is dat het steeds een andere rijder is die hem dat aandoet. Ik deel Redski zijn mening dat als David Knight voor de Wec specifiek gaat trainen hij ook daar weer een van de prominenten gaat worden. Maar Knight geeft zelf zijn verlies al aan doordat hij, zoals Stteve al aangeeft geen specifieke conditie heeft voor de korte crossproeven en extreme tests , en vreemd genoeg ligt hier toch zijn winst bij de Gncc. Hij is door de Wec een veel technischer en snellere rijder dan de amerikanen. Als die jongens nu eens gingen nadenken, en een paar jaar Wec zouden doen, zouden ze zeker beter gaan scoren tegen de europeanen. Dat ze gas kunnen geven is bij iedereen wel bekend. Het is alleen dat ze de technische bagage missen doordat hun wedstrijden te gemakkelijk zijn. En veel Wec-jongens kunnen aardig trialen. Juha en David zijn van huis uit trialers geweest. Amerika en trial....mwhahhh. Gaat ze niet snel genoeg.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

David is net als jij en ik een mens en je kan door verschillende factoren een goede of slechte dag/weekend hebben. Natuurlijk is het opvallend dat hij niet met de winst naar huis gaat. Maar neem me niet kwalijk hoor maar als jij 'even' mee doet in een andere klasse op het hoogste niveau en met de 2e plek wegkomt dan ben je dus nog steeds ECHT wel super goed!
Juha is gewoon ook zo ongeloofelijk goed! :shock:
Echt super shocking om die gasten in het echt voorbij te zien komen, daar staat je verstand bij stil.
Leuk ook dat Johhny het zo goed doet op een Yamaha, hij komt uit de cross.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ok, de Wec heeft de betere rijders, maar de Gncc de snelste!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

Het is heel simpel. Knight mocht van KTM in Wales rijden in de E2 maar hij kan dan niet Juha in de weg rijden en punten afpakken die hem de titel kunnen kosten. Dus op Zaterdag rijdt hij op 80-90% rond om niet te dicht bij Juha te blijven maar voor Aubert. Perfect.
Op Zondag neemt Aubert veel risico's en ligt het parcours hem iets beter dan zaterdag. Juha wordt 2e dus Knight wordt 3e.
Hij heeft wel snelheid en agressie verloren nu hij GNCC rijdt maar dat had Juha ook. De enige amerikaan die iets kan in de WEC is Caselli en dan alleen als het niet te veel stenen en modder is.
Juha heeft een paar jaar terug de GNCC's in amerika veranderd omdat die aan de start stond of het een 3 uurs specialtest was plankgas vanaf de start. Het heeft een jaar geduurd voordat er een amerikaan was die hem vanaf de start bij kon houden en kon zien welke lijnen hij rijdt en waar die de tijd pakt. Nu zijn die mannen wel voorbereidt maar het zijn toch die ene european en wat ausies en nieuw zeelanders die daar de dienst uitmaken.
Het grootste probleem is dat een amerikaan denkt dat alles wat uit amerika komt etc. etc. beter is. Dus als een european het anders doet is dat niet goed maar ze krijgen wel klop en dan snappen ze het niet.
Hein
Berichten: 56
Lid geworden op: za sep 30, 2006 13:46
Locatie: Tussen de olde wieven.

huskie schreef: Amerika en trial....mwhahhh. Gaat ze niet snel genoeg.
Ahummmm, tis wel even geleden maar Amerika heeft wel goeie trialrijders voortgebracht, wat dacht je van Bernie Schreiber en Marland Whaley ?
De laatste 20 jaar zien we geen USA trialrijders meer in Europa maar het land is wel degelijk heel actief.
Over Knight, hij is doordat de stijl én het nivo in de USA een stuk lager is gewoon minder goed geworden omdat hij niet constant superscherp hoeft te zijn maar ik denk dat hij nog steeds met s'werelds beste enduro rijders mee kan als hij er weer voor gaat zitten want hij is waanzinnig goed.
Ook de beelden van de Erzberg enduro waar Knight reed (een meerdere malen won) spreken voor zich.
Dat hij een begaafd trialrijder is weten de meeste enduro rijders wel en dat is op technische wedstrijden wel gebleken (kijk ook maar 9 voudig NL kampioen Alex van de Broek in de EK enduro), trialrijden is voor cross en enduro de allerbeste basis!
Als de endurorijders nou eens allemaal een 2e hands trialfietsje kopen en lekker gaan trialen dan gaan ze met stappen vooruit, en Huskie heeft dat als geen ander ondervonden en is behalve een hele beste trialrijder ook beter met de enduromotor gaan presteren.
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

STTEVE schreef:Ik dacht dat een GNCC een soort cross was over een baan van een paar kilometers (langer dan een normale MX baan), en dan 3 uur lang.
Een enduro duurt langer, over een langer traject (als ik de nederlandse enduro's lees, 3 keer een traject van 40 km), en je rijdt meer alleen...
Dus:
GNCC: 3 uur (of iets korter) voluit, maar wel verdelen zodat je in de laatste ronde ook nog kunt rondkomen.
WEC: een uurtje of 5 of 6 maar in totaal 1 uur proeftijd verdeeld over 3 ronden en ca 10-12 proeven (is sprinten dus) want die mannen rijden de route op 70/80 % (behalve Wales).
En een maratonloper traint anders dan een 800 meter loper; klaar.

Overigens won Pichon in Frankrijk ook dag 1 even.
Hein
Berichten: 56
Lid geworden op: za sep 30, 2006 13:46
Locatie: Tussen de olde wieven.

Henk, blijf jij zelf trouwens ook nog steeds NK's rijden want je bent ook geen 30 meer?
Havelte in september nog steeds dubieus?
Op deze manier worden het aantal ritten in Nederland steeds minder, da's erg jammer.
Het wordt ook steeds lastiger landeigenaren te strikken voor een enduro en de politiek is ook steeds minder motor minded.
In Belgie ( waar tot voor kort eigenlijk alles mocht) schijnt ook de wetten en regelementen verder aan te gaan scherpen dus daar begint het gedonder dus ook al een beetje.
kevin T
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 07:42
Contacteer:

Maar Pichon rijdt ook al een paar jaar het Frans kampioenschap en is daar ook vaak het snelste(als z'n motor niet kapot gaat), en die had op dag 2 ook geen conditie meer.
Hein
Berichten: 56
Lid geworden op: za sep 30, 2006 13:46
Locatie: Tussen de olde wieven.

Havelte definitief afgeblazen dit jaar, zonde !
Op naar de EK.
Plaats reactie