Al zo'n 3 weken zijn de motoren en auto in NL, de auto gaat as maandag naar de RDW (al heb je wel veel bekijks met arabische kenteken platen) maar met die taartscheppen van een kentekenplaten ga ik niet op mijn motoren rijden.
Wat moet er zoal aan een CRF gebeuren, er zit geen remlicht op en ik weet niet of er knipperlichten op moeten komen, ook denk ik dat het groot licht gedimd moet kunnen worden. Wie zijn de specialisten daar in, Jos van Vugt en Helimotors? iemand nog pro's en con's tussen deze 2? Heb ook nog een CVO nodig, zouden die boys dat kunnen verzorgen?
Cheers, Roy.
CRF 450X op kenteken krijgen
Moderator: ghulst
Inderdaad Jos v Vugt.
Laat die het nou maar doen voor je en je bent in een keer klaar.
Laat die het nou maar doen voor je en je bent in een keer klaar.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Inderdaad. Jos van Vught regelt het voor je.
Jos is (wat dat betreft) the Boss...
Je brengt je fiets naar hem toe en een tijdje (en een paar euri) later heb je 'm met kenteken terug
Je brengt je fiets naar hem toe en een tijdje (en een paar euri) later heb je 'm met kenteken terug
Je moet niet doen, je moet niet laten!
Ga gewoon naar de RDW, speel voor gekke Gerritje en misschien dat de keurmeesters een oogje toekijpen, tot en met de keuring heb je toch geen kosten bij die gasten. Mochten ze je geen goedkeuring geven kan je er altijd nog een certifaat van overeenstemming voor laten maken. Neem wel alle documenten die je hebt van de motor mee, moet je bpm betalen?
Als je een jaar of langer in het buitenland hebt gewoond, de motor in het buitenland 6 mnd op je naam geregistreerd hebt gehad, en er een bepaald aantal kilometers mee hebt gemaakt, dan mag ie als verhuisboedel geimporteerd worden. Je betaalt dan geen BTW/BPM.Sanne schreef:Ga gewoon naar de RDW, speel voor gekke Gerritje en misschien dat de keurmeesters een oogje toekijpen, tot en met de keuring heb je toch geen kosten bij die gasten. Mochten ze je geen goedkeuring geven kan je er altijd nog een certifaat van overeenstemming voor laten maken. Neem wel alle documenten die je hebt van de motor mee, moet je bpm betalen?
Je mag 'm daarna niet binnen een jaar doorverkopen, anders krijg je alsnog een aanslag.
Ik heb destijds gemerkt dat de mensen van de RDW minder moelijk doen als er 'verhuisboedel' op het formulier staat.
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Het is dus inderdaad verhuisboedel bij mij, heb de douane verklaring al dat het zonder enige kosten geimporteerd mag worden, maar denk wel dat er toch remlicht enzo minimaal op hoort te zitten..........
You're free to do as we tell you!
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Gaat bij Jos 1350 kosten, minus de Vapor dashboard die ik er al op heb zitten....... heb die enduro ombouw gemaild (geen telefoon number op hun site).
Iemand die het voor minder kan/wil doen?
Iemand die het voor minder kan/wil doen?
You're free to do as we tell you!
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Snelle reactie van de enduro ombouw boys, zelfde prijs als Jos, ik ruik hier voer voor de NMA........
Edit - ze werken samen die 2....... niet vreemd dat ze dezelfde prijs vragen dan.......
Edit - ze werken samen die 2....... niet vreemd dat ze dezelfde prijs vragen dan.......
You're free to do as we tell you!
Als jebij Romviel of Laurense gaat vragen, kom je uiteindelijk ook bij Jos uit..
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Update, omdat mijn CRF al op kenteken staat is er geen typegoedkeuring nodig, hij moet alleen voldoen aan de NL wetgeving, dus speigels, knippers, remlicht en groot/dimlicht volgens de RDW. Ook ben ik dan BPM/BTW gevrijwaard.
Zijn er nog adresjes waar dit vakkundig gedaan kan worden buiten de al bovengenoemde heren?
Zijn er nog adresjes waar dit vakkundig gedaan kan worden buiten de al bovengenoemde heren?
You're free to do as we tell you!
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Zo de CRF is gekeurd en nog goed ook! Yiehiee kentekenbewijs over een weekje in de bus.
De fiets geheel HM op laten bouwen, ziet er gewoon erg profi uit (kost wel wat ) toch waren er 2 onvolkomenheden, geen stadslicht (is toch verplicht als groot/dimlicht lamp kapot zou zijn) en hij vond het dimlicht niet goed staan, ook na afstellen niet, maar toen ik de man vertelde dat ik er hoofdzakelijk off the road tochten mee ging rijden keurde hij hem goed. Dat is nu al de 3e keuring waar ik gemazzeld ben!!!!!! Overigens vond hij de reflectoor onder kentekenplaat erg belangerijk , voor de rest niets, ja lichtjes etc, hoefde de fiets niet eens te starten!
Gisterenavond meteen alle rotzooi weer terug gebouwd, restrictor eruit (pennetje op gasschuif), emmisie verlagings bochtje eruit, 'open' demper erop, spoeiers terug. En meteen starten en netjes lopen. Nu nog de spiegels en knippers eraf en er kan mee geragd worden!
Maarja nu er een kenteken op komt moet ik me ook maar eens op de echte enduro/off the road tochten gaan laten zien toch?
De fiets geheel HM op laten bouwen, ziet er gewoon erg profi uit (kost wel wat ) toch waren er 2 onvolkomenheden, geen stadslicht (is toch verplicht als groot/dimlicht lamp kapot zou zijn) en hij vond het dimlicht niet goed staan, ook na afstellen niet, maar toen ik de man vertelde dat ik er hoofdzakelijk off the road tochten mee ging rijden keurde hij hem goed. Dat is nu al de 3e keuring waar ik gemazzeld ben!!!!!! Overigens vond hij de reflectoor onder kentekenplaat erg belangerijk , voor de rest niets, ja lichtjes etc, hoefde de fiets niet eens te starten!
Gisterenavond meteen alle rotzooi weer terug gebouwd, restrictor eruit (pennetje op gasschuif), emmisie verlagings bochtje eruit, 'open' demper erop, spoeiers terug. En meteen starten en netjes lopen. Nu nog de spiegels en knippers eraf en er kan mee geragd worden!
Maarja nu er een kenteken op komt moet ik me ook maar eens op de echte enduro/off the road tochten gaan laten zien toch?
You're free to do as we tell you!