crazywezel stelt zich voor
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
[het is de bedoeling dat nu iedereen die maandag vrij gaat maken heh ]
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik zit met een klein technisch probleem wat maar terug blijft komen,
2 eigenlijk..
nr1. bougie dop links (lange) blijft steeds los trillen, van zappa een andere gehad, maar die trilt na ong. 500m crossen ook weer los,
nieuwe bougie er ingezet, schroefdraad was bijna weg van het kleine topje van die oude, problemen blijven zich voordoen, vast getrokken met staaldraad nu, als tijdelijke oplossing, heeft er hier nog iemand een fatsoenlijke dop liggen die niet los trilt? hessler geeft al een paar dagen geen reply meer.
nr2. na zwemles loopt mijn motor slecht stationair en heeft hij last van erg schommelende toerentallen, van +/- 1300naar 800 en terug.
en als hij laag loopt en je geeft n beetje gas: POF uit.
dus das niet helemaal zoals het hoort lijkt me.
na een tijdje te rijden en dat de boel weer enigsinds droog is loopt hij weer netjes 1500rpm stationair, zonder schommelingen, waar kan dat water komen dat het die problemen geeft?
of zou dit te maken hebben met die bougie dop?
ten tijde van deze kuurtjes zat de dop wel op zn plek, er op vast getrokken met staaldraad.
groeten, en alvast bedankt.
p.s in de filter is geen water gekomen, thuis even opgemaakt,
ziet er nog helemaal schoon uit, geen rotzooi onderin ofzo, gewoon helemaal mooi glanzend.
2 eigenlijk..
nr1. bougie dop links (lange) blijft steeds los trillen, van zappa een andere gehad, maar die trilt na ong. 500m crossen ook weer los,
nieuwe bougie er ingezet, schroefdraad was bijna weg van het kleine topje van die oude, problemen blijven zich voordoen, vast getrokken met staaldraad nu, als tijdelijke oplossing, heeft er hier nog iemand een fatsoenlijke dop liggen die niet los trilt? hessler geeft al een paar dagen geen reply meer.
nr2. na zwemles loopt mijn motor slecht stationair en heeft hij last van erg schommelende toerentallen, van +/- 1300naar 800 en terug.
en als hij laag loopt en je geeft n beetje gas: POF uit.
dus das niet helemaal zoals het hoort lijkt me.
na een tijdje te rijden en dat de boel weer enigsinds droog is loopt hij weer netjes 1500rpm stationair, zonder schommelingen, waar kan dat water komen dat het die problemen geeft?
of zou dit te maken hebben met die bougie dop?
ten tijde van deze kuurtjes zat de dop wel op zn plek, er op vast getrokken met staaldraad.
groeten, en alvast bedankt.
p.s in de filter is geen water gekomen, thuis even opgemaakt,
ziet er nog helemaal schoon uit, geen rotzooi onderin ofzo, gewoon helemaal mooi glanzend.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
He Crazy, had gehoopt dat de dop betere was dan je oude, bij mij trilde die ook al los en daarom vervangen..
Nr 2.. Had laatst met Ronny dat ie na wat flinke plassen hij niet meer wou starten.. had al eerder eens last van af en toe uitvallen en dat bleek het stekertje links voor onder het zadel te zijn..
Toen ik deze bij Ronny droog had geblazen liep hij weer
Is een enkelvoudige stekker, helemaal voorin naast het luchtfilterhuis aan de onder en buitenkant van de framebuis die daar loopt..
smeer die eens dicht met vaseline ofzo..
Mischien helpt het
Nr 2.. Had laatst met Ronny dat ie na wat flinke plassen hij niet meer wou starten.. had al eerder eens last van af en toe uitvallen en dat bleek het stekertje links voor onder het zadel te zijn..
Toen ik deze bij Ronny droog had geblazen liep hij weer
Is een enkelvoudige stekker, helemaal voorin naast het luchtfilterhuis aan de onder en buitenkant van de framebuis die daar loopt..
smeer die eens dicht met vaseline ofzo..
Mischien helpt het
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
he jongens,
die stekker heb ik gisteren bekeken toen ik de boel uit elkaar had liggen,
die is inderdaad van de zijstandaard, maar lijkt me niet dat de storing daar vandaan komt,
aangezien dat een maak-contact is en geen verbreker.
heb er net even diep over na zitten denken, het rubber aan de dop een beetje anders gedaan,
net een proefrit gemaakt, met flink hoge toeren er tussen door, want daar sprong hij voornamelijk snel mee los, en met optrekken enzo,
en tot nu toe blijft hij zitten.. dus hoopvol.
nr2. blijft een openstaande kwestie en wordt nog aangewerkt.
die stekker heb ik gisteren bekeken toen ik de boel uit elkaar had liggen,
die is inderdaad van de zijstandaard, maar lijkt me niet dat de storing daar vandaan komt,
aangezien dat een maak-contact is en geen verbreker.
heb er net even diep over na zitten denken, het rubber aan de dop een beetje anders gedaan,
net een proefrit gemaakt, met flink hoge toeren er tussen door, want daar sprong hij voornamelijk snel mee los, en met optrekken enzo,
en tot nu toe blijft hij zitten.. dus hoopvol.
nr2. blijft een openstaande kwestie en wordt nog aangewerkt.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Zeg niet dat de storing er vandaan komt, maar die schakelaar is echt een verbreek-contact. Trek maar eens een van de stekkers los en probeer hem eens te starten .
Ik heb de schakelaar verwijderd en kabels doorverbonden.
Ik heb de schakelaar verwijderd en kabels doorverbonden.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Yip, gaf problemen bij mij met hoge snelheid.. gewicht kwam dan via het zadel op de stekker en stoter.. stoter..
[ en bij Ronny zat ik net in een diepe put, was blij dat ik het gelijk gevonden had.. de rest ook ]
[ en bij Ronny zat ik net in een diepe put, was blij dat ik het gelijk gevonden had.. de rest ook ]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
...was ook niet echt een put waar je ff makkelijk uit konden duwenzappa.suzuki schreef:[ en bij Ronny zat ik net in een diepe put, was blij dat ik het gelijk gevonden had.. de rest ook ]
Niet geheel logisch omdat het probleem zich niet altijd voordoet maar worth trying:
Nog beetje water in je vlotterbak? Kleine moeite om het te verhelpen...:
Benzine kraan uit en beide schroefjes onderaan je vlotterbak opendraaien.
Voor de rest lijken de symptonen wel op een geoxideerd contact/stekker dus alle stekkers eens goed nalopen.
Mischien is die 35 euro voor een nieuwe kabel het wel waard om je probleem op te lossen, al dat doe het zelf gedoe is vaak niet zo effectief als gewoon origineel Suzuki
Nog beetje water in je vlotterbak? Kleine moeite om het te verhelpen...:
Benzine kraan uit en beide schroefjes onderaan je vlotterbak opendraaien.
Voor de rest lijken de symptonen wel op een geoxideerd contact/stekker dus alle stekkers eens goed nalopen.
Mischien is die 35 euro voor een nieuwe kabel het wel waard om je probleem op te lossen, al dat doe het zelf gedoe is vaak niet zo effectief als gewoon origineel Suzuki
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
als je zelf de kabels doorverbind ipv de schakelaar dit voor je doet, dan heb je toch een maak-contakt of roep ik nu iets vreemds?Ridge schreef:Zeg niet dat de storing er vandaan komt, maar die schakelaar is echt een verbreek-contact. Trek maar eens een van de stekkers los en probeer hem eens te starten .
Ik heb de schakelaar verwijderd en kabels doorverbonden.
maargoed, zal het straks eens uit elkaar trekken en kijken of ik er iets aan kan vinden
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Is maar net hoe je het bekijkt , als je standaard is ingeklapt is hij gemaakt / niet verbroken. Dan kan je de motor starten en de 1e versnelling gebruiken.
Rij je nu door water / je standaard rammeld wat door bv een diepe kuil of sprong is het contact verbroken en je motor valt uit.
Technisch gezien heb jij wel gelijk, knop indrukken is maken en loslaten is verbreken.
Rij je nu door water / je standaard rammeld wat door bv een diepe kuil of sprong is het contact verbroken en je motor valt uit.
Technisch gezien heb jij wel gelijk, knop indrukken is maken en loslaten is verbreken.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
hehe.. oké, hebben we dat ook weer duidelijk,
zit er ook over te denken om een by-pass te maken voor die schakeling, aangezien het me stug lijkt dat ik met standaard uit ga rond rijden en het lijkt in de meeste gevallen meer problemen te geven als dat het nut heeft.
dan weet ik ook meteen of mijn probleempje daar vandaan komt,
op welke plek hebben jullie die doorverbinding gemaakt? net boven de schakelaar?
zit er ook over te denken om een by-pass te maken voor die schakeling, aangezien het me stug lijkt dat ik met standaard uit ga rond rijden en het lijkt in de meeste gevallen meer problemen te geven als dat het nut heeft.
dan weet ik ook meteen of mijn probleempje daar vandaan komt,
op welke plek hebben jullie die doorverbinding gemaakt? net boven de schakelaar?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Waarom niet direct bij de controle box, daar waar ook de koppelings check bij komt. Dan kan je evt het overtollig draad naar je standaard ook weghalen.
2 stekkertjes met een draadje ertussen moet toch wel te maken zijn oid?
2 stekkertjes met een draadje ertussen moet toch wel te maken zijn oid?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
[noobmode] waar zit die controle box, want het regent nu en heb geen zin om hem nu uit elkaar te gaan zitten slopen [/noobmode]
elektrisch valt hier alles wel te maken, daar ben ik goed in thuis, en op het werk kan ik zowat alles maken met stekkertjes aangezien ze een heel magazijn aan keus hebben
elektrisch valt hier alles wel te maken, daar ben ik goed in thuis, en op het werk kan ik zowat alles maken met stekkertjes aangezien ze een heel magazijn aan keus hebben
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Bij een dr750 zit die links op de accubak, maar bij een dr800 zal het ongetwijfeld een tikkie anders zitten.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Nog even een late reactie over mijn ervaringen met Riky Cross valbeugels:
De Riky cross beugels zijn m.i. wat degelijker dan die van H+B. Ze steken ook wat minder ver aan de zijkant uit. Met H+B beugels kun je de tank verwijderen terwijl je de beugels laat zitten (ik heb het over de SR43). Bij Riky Cross kan dat niet maar kun je de beugels heel makkelijk verwijderen. Aan de voorkant zitten ze vast in twee klemmen die vastgeschroefd zitten aan de voorste framebuis. Het nadeel van de RC beugels vind ik dat als je heel ver naar voren zit je met de knieen tegen de beugel komt. Maar storend is dat niet.
Foto's kun je vinden op de site van Hessler.
groet Peter
De Riky cross beugels zijn m.i. wat degelijker dan die van H+B. Ze steken ook wat minder ver aan de zijkant uit. Met H+B beugels kun je de tank verwijderen terwijl je de beugels laat zitten (ik heb het over de SR43). Bij Riky Cross kan dat niet maar kun je de beugels heel makkelijk verwijderen. Aan de voorkant zitten ze vast in twee klemmen die vastgeschroefd zitten aan de voorste framebuis. Het nadeel van de RC beugels vind ik dat als je heel ver naar voren zit je met de knieen tegen de beugel komt. Maar storend is dat niet.
Foto's kun je vinden op de site van Hessler.
groet Peter
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik ben reeds voorzien met h+b beugels, die kon ik voor een redelijke prijs aankomen (nieuw) en dat die riky iets smaller zijn is wel handig,
had laatst toen ik met zappa en edwin aan het rond peren was last van paaltjes waar ik niet tussendoor kon
had laatst toen ik met zappa en edwin aan het rond peren was last van paaltjes waar ik niet tussendoor kon
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Hee Crazy,
Heb jij dan (net als Zappa en "moi") geen hydraulische valbeugels die zich aanpassen aan de omstandigheden? ...vandaar dat je er niet doorheen kon....
Heb jij dan (net als Zappa en "moi") geen hydraulische valbeugels die zich aanpassen aan de omstandigheden? ...vandaar dat je er niet doorheen kon....
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Crazu moet z'n BIG nog een paar keer een bodemonderzoek laten doen.. worden ze smaller van
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
goede middag, n bijna-bodemonderzoekje dan,
ik rij weg, geef nog n keer n peut gas, blijft t gas hangen,
en das niet handig als je op n bocht af rijd..
dus contact uit, motor op n parkeerplaats gepeert,
ff staan voelen, zit mn gaskabel gewoon op 'volgas' vast,
de vrije slag van de hendel is nu dus vrij groot,
ga zo de boel maar weer uit elkaar slopen,
die gaskabel, is dat een standaard maat of moet ik daar speciaal voor bij de suzuki dealert zijn?
kan ook zijn dat mn gasschuif vast zit, maar lijkt me stug aangezien de luchtfilter niet echt oud is, en bijna schoon (en nu niet flauw doen van: hij is zo schoon omdat alles er bij jou gewoon doorheen gaat, en er niet in blijft zitten )
tips zijn welkom.
edit:
de boel ligt nu uit elkaar, kappen er af, tank er af,
gaskabel er uit gehaald,
da ding is zelfs met n tang niet meer te bewegen goed bezig dus.
net naar een suzuki dealert geweest na bij de locale motorboer teleurgesteld te zijn, dus 20km verder op een gaskabel besteld,
morgen daar op te halen, wel fijn die snelle levertijden.
ook maar meteen een nieuwe set achterrem blokken gehaald,
aangezien deze na 1.5week alweer aardig op zijn
het was wel gezellig in het zand
ik rij weg, geef nog n keer n peut gas, blijft t gas hangen,
en das niet handig als je op n bocht af rijd..
dus contact uit, motor op n parkeerplaats gepeert,
ff staan voelen, zit mn gaskabel gewoon op 'volgas' vast,
de vrije slag van de hendel is nu dus vrij groot,
ga zo de boel maar weer uit elkaar slopen,
die gaskabel, is dat een standaard maat of moet ik daar speciaal voor bij de suzuki dealert zijn?
kan ook zijn dat mn gasschuif vast zit, maar lijkt me stug aangezien de luchtfilter niet echt oud is, en bijna schoon (en nu niet flauw doen van: hij is zo schoon omdat alles er bij jou gewoon doorheen gaat, en er niet in blijft zitten )
tips zijn welkom.
edit:
de boel ligt nu uit elkaar, kappen er af, tank er af,
gaskabel er uit gehaald,
da ding is zelfs met n tang niet meer te bewegen goed bezig dus.
net naar een suzuki dealert geweest na bij de locale motorboer teleurgesteld te zijn, dus 20km verder op een gaskabel besteld,
morgen daar op te halen, wel fijn die snelle levertijden.
ook maar meteen een nieuwe set achterrem blokken gehaald,
aangezien deze na 1.5week alweer aardig op zijn
het was wel gezellig in het zand
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Je hebt een trek en een duwkabel, je trekkabel zal wel goed vast zitten. Heb je nooit geen last gehad als je je gashendal altijd terug moet duwen ipv dat hij uit zich zelf terug schiet.
Mijn kabel ging ook niet zo soepel meer, nieuwe kabel besteld bij de dealer............. 68,20 euro .
Bij hesseler imitatie kabel voor 35 euro.
Mijn kabel ging ook niet zo soepel meer, nieuwe kabel besteld bij de dealer............. 68,20 euro .
Bij hesseler imitatie kabel voor 35 euro.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Leuke ervaring
De modellen tot 1992 zijn met enkele gaskabel, die daarna met dubbele kabel [ hendel en carbs anders]
Altijd slim om eerst bij Hessler te kijken en dan motorboer te bellen voor een prijs vergelijk
De modellen tot 1992 zijn met enkele gaskabel, die daarna met dubbele kabel [ hendel en carbs anders]
Altijd slim om eerst bij Hessler te kijken en dan motorboer te bellen voor een prijs vergelijk
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik heb idd alleen de enkele kabel,
geen zin om alles te gaan veranderen voor die trek/duw kabels, zou evt wel te maken zijn, zonder je carbs te hoevel veranderen, gewoon dat stukje waar die veer aan zit verbouwen.
maar ik heb nu een originele nieuwe kabel besteld bij de motorboer voor n euro of 25,
en ik kan niet wachten op hessler aangezien ik dit weekend met n vrouwke offroad ga wir
heb nu dat alles toch uit elkaar ligt ook maar meteen de rechter bougie vervangen..
geen zin om alles te gaan veranderen voor die trek/duw kabels, zou evt wel te maken zijn, zonder je carbs te hoevel veranderen, gewoon dat stukje waar die veer aan zit verbouwen.
maar ik heb nu een originele nieuwe kabel besteld bij de motorboer voor n euro of 25,
en ik kan niet wachten op hessler aangezien ik dit weekend met n vrouwke offroad ga wir
heb nu dat alles toch uit elkaar ligt ook maar meteen de rechter bougie vervangen..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !