Kan het kwaad om je motor te uit te zetten door de kleplichter in te trekken; en dan niet een keertje maar altijd omdat de stopknop ontbreekt.
Deze vraag ivm het eventueel aanschaffen van een wr400 die altijd op deze manier wordt uitgezet.
Motor stopzetten met kleplichter?
Moderator: ghulst
WR heeft toch een stop knop?
Anders in de versnelling laten staan en koppeling los.
Anders in de versnelling laten staan en koppeling los.
Mijn oude KTM LC4 mocht het niet. Maar ik had het al zo vaak gedaan voordat ik dat ergens las, dat ik er maar gewoon mee door ben gegaan. Zonder problemen.
Maar misschien zweeft de klep tegen de zuiger aan als je het doet bij veel toeren of zo?
Maar misschien zweeft de klep tegen de zuiger aan als je het doet bij veel toeren of zo?
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik zette mijn oude 525 altijd op die manier uit. Het eerste jaar zette ik hem altijd met de stop knop uit maar na verloop van tijd ging dat knopje wat minder werken door vocht etcetera. Toen hij vervolgens een keer hard terugsloeg en een tandwiel van de startmotor sloopte ben ik het maar met de kleplichter gaan doen. Dat heb ik twee jaar zo gedaan, Kan echt geen kwaad. Een klep verbrand niet zomaar, daar moet hij echt continu een stukje voor open staan terwijl je goed gas geeft en niet 1 of 2 ploffen met standgas.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Amen...Rolando schreef:WR heeft toch een stop knop?
Anders in de versnelling laten staan en koppeling los.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Bij de BIG's zonder torq limiter op de startmotor is het advies hem uit te zetten met de kleppen lichter, anders is de startmotor snel kapot door de terugslag.
Klep word niet verder opengezet dan normaal
Klep word niet verder opengezet dan normaal
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Let wel op dat je hierdoor GEEN starttoestemming krijgt bij gelijk welke wedstrijd of rit waar de motor op voorhand gekeurd wordt ! Daar wordt praktisch altijd gecontroleerd of de kill-switch werkt !!
Jo VdB
Jo VdB
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Dat zegt op zich helemaal niets Als het goed is dan opent hij hem net zo ver dat de zuiger er altijd onderdoor kan. Als hij net zover open gaat als de nokkenas hem zelf opent dan ben je waarschijnlijk na 1 slag een klep kwijt.zappa.suzuki schreef:Klep word niet verder opengezet dan normaal
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Nog nooit meegemaakt!!Jo VdB schreef:Let wel op dat je hierdoor GEEN starttoestemming krijgt bij gelijk welke wedstrijd of rit waar de motor op voorhand gekeurd wordt ! Daar wordt praktisch altijd gecontroleerd of de kill-switch werkt !!
Jo VdB