aangezien men moto gestolen is moet er binnen enkele weken toch iets nieuw in de stal of living komen.
nu ben ik wat prijzen gaan vragen en alles ligt omtrent dezelfde prijs:
tm300
ktm300 (iets duurder+el starter)
gasgasec300
mijn voorkeur gaat uit qua betrouwbaarheid naar de gasgas, qua afwerking komen tm en ktm er wel ver boven uit, kan er me iemand misschien zijn ervaringen delen omtrent de TM?
groetjes Robby
aankoop nieuwe moto
Moderator: ghulst
akoord,een yz250 is wel leutig,maar je krijgt ze niet meer op straat+ de ombouwkosten. Ook is de verhouding van de boite niet echt denderend voor enduro te rijden.
heb al zo eentje gehad trouwens
greetz
heb al zo eentje gehad trouwens
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Ik ben aan mijn 3e KTM 300exc bezig. Nu met el.starter (2008).in totaal mijn 4e KTM. Nooit problemen gehad, nog nooit een enduro uitgevallen met mechanische pech.
Ik heb een paar keer getwijfeld om een GasGas te kopen. Ziet er strak uit en lijken mij snel en betrouwbaar genoeg. Als ik echter in het buitenland (Frankrijk, Belgie) een GasGas zie van een paar seizoenen oud valt het me op dat deze er toch snel versleten en uitgewoond uitzien.
Ik heb een paar keer getwijfeld om een GasGas te kopen. Ziet er strak uit en lijken mij snel en betrouwbaar genoeg. Als ik echter in het buitenland (Frankrijk, Belgie) een GasGas zie van een paar seizoenen oud valt het me op dat deze er toch snel versleten en uitgewoond uitzien.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Momenteel mijn eerste GG en vindt het een super fietsje. Wat betreft dat uitgewoond uitzien, dat lukt je met iedere motor en is volgens mij meer een kwestie van onderhoud (en af en toe nieuw plastiek doet wonderen).Redski schreef:Ik ben aan mijn 3e KTM 300exc bezig. Nu met el.starter (2008).in totaal mijn 4e KTM. Nooit problemen gehad, nog nooit een enduro uitgevallen met mechanische pech.
Ik heb een paar keer getwijfeld om een GasGas te kopen. Ziet er strak uit en lijken mij snel en betrouwbaar genoeg. Als ik echter in het buitenland (Frankrijk, Belgie) een GasGas zie van een paar seizoenen oud valt het me op dat deze er toch snel versleten en uitgewoond uitzien.
Buiten het feit dat de GG een erg fijne motor is moet ik er ook bij vertellen dat de Nederlandse importeur voor mij de doorslag gaf.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Heb over de TM 2-takten weinig klachten gehoord over het rijden op zich, echter immitatie onderdelen op de after markt is beperkter.
zijn er dan klachten die je wel al hebt gehoord rolando? dat qua imitatie onderdelen is ook een beetje een probleem bij de gg, de eerste dealer die echt onderdelen verkoopt voor me is 50km verderop,al derest is een bestellijst van 3weken.Rolando schreef:Heb over de TM 2-takten weinig klachten gehoord over het rijden op zich, echter immitatie onderdelen op de after markt is beperkter.
Het is ook die GG dealer die nu TM in huis neemt en me voor dezelfde prijs doet kiezen tussen een GG EC300 en een TM EN300. qua onderdelen zit ik al beter, de hoofdimorteur zit in ninove,wat ik niet echt wist en das een goede 10KM van hier, natuurlijk ga ik liever naar de verkoper die me uiteraard de mooie prijs heeft gegevn voor deze motor en zeer goede service biedt, zelfde wat ie deed voor men gasgas.
wat ktm betreft, vind ik een mooie motor, maar ben niet echt ktm minded, kan er niet om doen maar denk dat het men laatste keuze is,dat oranje schrikt me af want d'hondt heeft ook een beta450 staan voor zeer aantrekkelijke prijs, maar dat is dan weer 4T en terug een ktm blok, kan er niet aan doen en ik weet dat het tussen de oren zit,maar blijf er toch liever vanaf.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Sorry als ik me verkeerd uitdrukte, maar ik doelde op de klachten van TM op mijn eigen 450 4-takt.
Van meer 450 4-takten uit 2004 - 2006 heb ik wat probleempjes gehoord.
Sjokske met zijn 530 heeft bijvoorbeeld weinig of zelfs geen problemen.
De 2-takten zijn goed en daar zijn ze ook mee begonnen.
TM staat bekend om zijn 2-takt karting blokken die supersnel zijn.
Van meer 450 4-takten uit 2004 - 2006 heb ik wat probleempjes gehoord.
Sjokske met zijn 530 heeft bijvoorbeeld weinig of zelfs geen problemen.
De 2-takten zijn goed en daar zijn ze ook mee begonnen.
TM staat bekend om zijn 2-takt karting blokken die supersnel zijn.
bedankt voor de tip dat ze bekend zijn in het karting milieu, misschien eens bij vrienden daar gaan horen hoe het staat met TM. qua afmontage kan ik me niets slecht voorstellen omdat ze over de grote lijn dezelfde afmontage als gasgas en husqvarna,en sherco en co hebben.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Lees onderstaande link; volgend Dirtrider magazine is de 2009 KTM 250 tweetakt de beste motor ooit gebouw: http://www.dirtrider.com/features/141_0 ... index.html
hey surfdude,
mag je me best doorsturen,kan ik dit eens doorlezen
mail: robbyken85(@AT)hotmail.com
dank je
mag je me best doorsturen,kan ik dit eens doorlezen
mail: robbyken85(@AT)hotmail.com
dank je
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Zo, weer terug van vakantie dus weer in staat om te reageren.Rolando schreef:Sorry als ik me verkeerd uitdrukte, maar ik doelde op de klachten van TM op mijn eigen 450 4-takt.
Van meer 450 4-takten uit 2004 - 2006 heb ik wat probleempjes gehoord.
Sjokske met zijn 530 heeft bijvoorbeeld weinig of zelfs geen problemen.
De 2-takten zijn goed en daar zijn ze ook mee begonnen.
TM staat bekend om zijn 2-takt karting blokken die supersnel zijn.
Mijn keuze eind 2003 voor m'n eerste TM is veroorzaakt doordat ik van tevoren een jaar of vier had gekart met een TM-blok (125 cc crossblok), en daar eigenlijk nooit problemen mee heb gehad.
Voor zover ik weet zijn de tweetakten van TM oerdegelijk.
Met nu al weer m'n derde viertakt (allemaal 530) eigenlijk ook nooit echte problemen gehad, al was de eerste (2004-model) qua motorkarakter niet zo gebruiksvriendelijk. M'n ex 2006-model was en huidige 2008-model is een stuk gemoedelijker qua karakter.
Van de 300 tweetakt heb ik begrepen dat het topvermogen erg hoog ligt.
Wie is er in België eigenlijk dealer van TM ? (misschien wel eens gemakkelijk voor onderdelen).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Sjokske is weer back in town
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
zo bruin al unne neger
Maar ondertussen al weer wel aktiever als zonne .......zo bruin als unne neger
En manneke Pis is ook weer bek in toun
Alleen even jammer van Henk z'n KTM
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
kan tie wel tege hoor!
ook weer terug
ook weer terug