Big vrienden,
Ik vraag me af hoe je met de Big de beste stoplichtsprint kan maken, normaal zou je zeggen doortrekken tot het maximum toerental (hoe meer lucht hoe meer brandstof je kan toevoegen hoe meer explosief mengsel) maar ik heb het idee dat ik het snelst optrek als ik met de Big bij een 6.500 toeren schakel, weet iemand hoe de officiele metingen met de Big zijn vericht en wat de cijfers zijn?
Jan,
Acceleratie
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
De BIG heeft een heel gelijkmatige koppelcurve maar de max begint bij de 5.000 rpm.
Dus opschakelen rond de 6.500 klopt wel zo ongeveer
http://drbigclubholland.nl/history/page3.jpg
Dus opschakelen rond de 6.500 klopt wel zo ongeveer

http://drbigclubholland.nl/history/page3.jpg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
De koppelcurve zit op zijn max bij 5700 toeren, het max aantal paardjes zit bij de 6600...volgens die grafiek.zappa.suzuki schreef:De BIG heeft een heel gelijkmatige koppelcurve maar de max begint bij de 5.000 rpm.
Dus opschakelen rond de 6.500 klopt wel zo ongeveer
http://drbigclubholland.nl/history/page3.jpg
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
- Locatie: Leeuwarden
Vandaag op de GPS 169 gereden
(snelheidmeterstand kan ik dan niet meer zien omdat boven de 160 mijn navigatie het beeld weg neemt, maar schat een 180) (ja stiekum ergens in Nederland) BIG stuurd dan best nog fijn, alleen wordt je pak en helm(en alles wat daarin zit) vreselijk mishandeld door de wind
. Als ik bij een 140 inneens vol gas geef lijkt hij zich even te verslikken en houd even in, iets wat op die snelheden met een erg op de motor afremmende 1 pitter best wel even heftig is, heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Op zich no big trobble omdat hij het niet doet als ik de kraan wat rustiger open draai.


Heeft die van mij ook, ff verslikken na een langere tijd dezelfde snelheid...leeuwarder schreef:Als ik bij een 140 inneens vol gas geef lijkt hij zich even te verslikken en houd even in, iets wat op die snelheden met een erg op de motor afremmende 1 pitter best wel even heftig is, heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Op zich no big trobble omdat hij het niet doet als ik de kraan wat rustiger open draai.
geen idee waardoor het komt? Mischien het membraam wat ff los moet komen?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
- Locatie: Leeuwarden
Dat is nog eens een snel antwoord Shifty
Ik ga er in ieder geval lekker niets aan doen en het beschouwen als 1 van de karaktervolle nukjes van een vette 1 pitter.

-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
- Locatie: Leeuwarden
Hij pikt zo lekker weer op als je wat vroeger schakeld, en omdat een verzetje hoger weer grotere stappen geeft heb ik het gevoel dat het een soort lood om oud ijzer verhaal is bij de BIG.
Check ondertussen even je prive berichten 

Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Yep...dat hikje ondervond ik ook toen ik lange tijd met 140 ff gas bij wilde geven (terugrit uit Assen)...was ff een vreemd gevoel omdat je geest denkt lekker te versnellen en het tegenovergestelde gebeurt... 

Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
- Locatie: Leeuwarden
Goed omschreven Edwin.
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ken dat hikje van toen ik Shiny net had, was weg na een nieuwe luchtfiter en grote beurt.. luchtfiter vervangen elke 12k km of eerder na veel off-road
Ook af en toe vlotterbaken leeg laten lopen [ vuil onderin] en benzinefilter vervangen..
Hier nog een intresant topic..
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=5388.0

Ook af en toe vlotterbaken leeg laten lopen [ vuil onderin] en benzinefilter vervangen..
Hier nog een intresant topic..
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=5388.0
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
- Locatie: Leeuwarden
Heeft iemand ervaring met een K&N luchtfilter?
Kijk nog even in je prive berichten Janleeuwarder schreef:Heeft iemand ervaring met een K&N luchtfilter?

Camokat heeft er nog eentje te koop? En Big88 heeft er al eentje van camo gekocht, maar nog niet gemonteerd d8 ik?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Klein nadeel van die filters is dat je minder diep door het water kan, bij de 750 is het verschil niet zo groot maar wel bij de 800, dan steken ze een 20cm lager.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
en dèh moete we niet hebbbe of wel badmeester? 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !