Ik heb een orginele Honda CRF 450 2004 model. Hier zit nu een FMF 4.1 uitlaat systeem.
Stationair draaien is geen probleem. maar zodra je iets aan het gas zit valt hij direct uit. Het valt me ook op dat hij direct vrij warm wordt.
Ik vermoed dat hij dan ook veel ste arm loopt.
Hiervoor liep hij goed op een orginele uitlaat.
Aangezien alles orgineel is aan mijn motor ga ik uit van een orginele sproeirs bezetting. Wat zijn jullie tips/adviezen om dit het beste aan te pakken?
Ik wil graag van te voren al sproeirs e.d klaar hebben liggen om door te kunnen gaan met monteren. Vandaar dat ik (nog) niet exact weet wat de sproeierbezetting is.
Wat een super gaaf donkere roffel komt er uit die uitlaat
Dank u wel!
Afstelling standaard CRF450 '04 met FMF 4.1 uitlaat
Moderator: ghulst
verstand op nul en nadenken
Nog geen bericht van FMF, begrijp ik?
Frank: inderdaad, nog geen reactie. Maar de mail is gisteravond ook pas de deur uit gegaan!
Phreac: Dam'n dat ik daar niet eerder aan denk . Ken thumpertalk wel.
Bedankt!
Eerst maar eens mijn orginele uitlaat terugplaatsen.
Ik heb namelijk mijn nieuwe uitlaat er opgezet na het wassen van de motor. Nu heb ik dat ik alleen stationair kan draaien en bij de minste mm gas geven en hij valt dood. Volgens mij mag een uitlaat niet zo'n extreem verschil maken dus ik vermoed water. Maargoed, dat moet ik even uitzoeken.
Phreac: Dam'n dat ik daar niet eerder aan denk . Ken thumpertalk wel.
Bedankt!
Eerst maar eens mijn orginele uitlaat terugplaatsen.
Ik heb namelijk mijn nieuwe uitlaat er opgezet na het wassen van de motor. Nu heb ik dat ik alleen stationair kan draaien en bij de minste mm gas geven en hij valt dood. Volgens mij mag een uitlaat niet zo'n extreem verschil maken dus ik vermoed water. Maargoed, dat moet ik even uitzoeken.
verstand op nul en nadenken
Ik denk het ook, dit ga je niet redden met alleen de hoofdsproeier.
Nou mijn vermoeden was juist. Heel toevallig is er nu ook water bij de carb gekomen en zat er water in de vlotterkamer. Dit gebeurt bijna nooit natuurlijk totdat je een uitlaatwissel doet... en dan denk je dat het aan de uitlaat ligt
Maargoed, alles goed schoongemaakt en motor loopt direct goed met fmf.
snel op het gas gaan, langzaam op het gas gaan. statioanair draaien e.d allemaal mooi.
Ik kan echter niet rijden hier (direct politie door zeikerige buren) dus ik moet a.s zaterdag/zondag ff kijken op de crossbaan hoe die rijd onder belasting. Het klinkt allemaal goed iedergeval.
Main sproeier is 175 en stationair sproeier is 77
Volgens mij is dit al groter dan standaard...
Maargoed, alles goed schoongemaakt en motor loopt direct goed met fmf.
snel op het gas gaan, langzaam op het gas gaan. statioanair draaien e.d allemaal mooi.
Ik kan echter niet rijden hier (direct politie door zeikerige buren) dus ik moet a.s zaterdag/zondag ff kijken op de crossbaan hoe die rijd onder belasting. Het klinkt allemaal goed iedergeval.
Main sproeier is 175 en stationair sproeier is 77
Volgens mij is dit al groter dan standaard...
Laatst gewijzigd door barry! op wo jul 23, 2008 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
verstand op nul en nadenken
Zo, meevallertje dus? Mooi!
@Barry , een stationairsproeier van maat 77 bestaat niet.
Ik denk dat er bij jou een stationairsproeier van rond de 45 - 48 in zit.
Ik denk dat er bij jou een stationairsproeier van rond de 45 - 48 in zit.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Idd, hij heeft denk ik die kleine sproeier ernaast te pakken.adje schreef:@Barry , een stationairsproeier van maat 77 bestaat niet.
Ik denk dat er bij jou een stationairsproeier van rond de 45 - 48 in zit.
Je moet 'die lange met die gaatjes' hebben Barry
(ik weet eigenlijk niet hoe je die kleine noemt ?)
Die heet Leakjet ofwel de startsproeier.
Deze loopt ook op met maten van 5.
Deze loopt ook op met maten van 5.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
ow
Na goed, eerst even kijken wat ie a.s weekend doet.
Bedankt iedergeval voor de reacties!
Na goed, eerst even kijken wat ie a.s weekend doet.
Bedankt iedergeval voor de reacties!
verstand op nul en nadenken
Nee; de leak-jet zit onderin de (vlotter)kamer: regelt hoeveel brandstof er terug 'lekt' in de kamer. De rest wordt in de carb gespoten (brandstof-pomp). Hoe groter de leak-jet, hoe minder brandstof wordt ingespoten.adje schreef:Die heet Leakjet ofwel de startsproeier.
Deze loopt ook op met maten van 5.
In het engels heet die kleine "JET, BY-STARTER" ....?
edit: ik ben het dus misschien half met je eens dat het om de startsproeier zou gaan (leak-jet dus niet)
Vandaag gecrosst
Ging lekker. veel drek! Maar kon direct merken dat zo'n uitlaat toch stukken beter is dan een orgineel .
Op elk toerengebied veel meer kracht en trekt ook lekker door!
Met name ook van onderuit stukken makkelijker.
Ben der wa wies met .
Ik heb overgens voor mij zelf tot nu toe nog geen aanmerkingen qua afstelling. Hij start goed, reageert goed. Dus ff afwachten nog.
Nu eerst maar eens poetsen
Ging lekker. veel drek! Maar kon direct merken dat zo'n uitlaat toch stukken beter is dan een orgineel .
Op elk toerengebied veel meer kracht en trekt ook lekker door!
Met name ook van onderuit stukken makkelijker.
Ben der wa wies met .
Ik heb overgens voor mij zelf tot nu toe nog geen aanmerkingen qua afstelling. Hij start goed, reageert goed. Dus ff afwachten nog.
Nu eerst maar eens poetsen
verstand op nul en nadenken
Hoe kan dat nou dat je motor zo vies is geworden.
Hier is alles kurkdroog en kan je bijna niet rijden door het vele stof
Hier is alles kurkdroog en kan je bijna niet rijden door het vele stof
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Haha ja erg he!.
HEt was ook de hele dag warm met blauwe lucht .
De baan was niet gevlakt + hele nacht regen + kleigrond = resultaat
oh ja adje. die demper van mij (org uitlaat) zit idd de DB killer in. vandaar dat ik hem zo stil vond
HEt was ook de hele dag warm met blauwe lucht .
De baan was niet gevlakt + hele nacht regen + kleigrond = resultaat
oh ja adje. die demper van mij (org uitlaat) zit idd de DB killer in. vandaar dat ik hem zo stil vond
verstand op nul en nadenken
Door dieFMF ga ik gewoon zo hard dat ik niet te fotograferen ben
Zelfs niet op rechte stukken
Behalve als ik stil sta
Oh ja dit gebeurt er met de vering als er 100kg land
Zelfs niet op rechte stukken
Behalve als ik stil sta
Oh ja dit gebeurt er met de vering als er 100kg land
verstand op nul en nadenken
Of je geeft je maat een nieuw fototoestel waarbij de sluitertijden wél te regelen zijnbarry! schreef:Door dieFMF ga ik gewoon zo hard dat ik niet te fotograferen ben
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
hehe. paar foto;s is toch altijd leuk
verstand op nul en nadenken