Afslaan dr 800

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
dr Bob.

Ben sinds 1 week in bezit van sr43B (12-1991), origineel duitse motor,38000km.
Tijdens stationair toerental (±1500 RPM) zakt toerental soms plotseling en slaat motor af. (motor op bedrijfstemp.)
Carbs gereinigd en gesteld (verbruik 1:20), kleplichterafstelling gecontrolleerd, klepspeling gecontrolleerd, olie,filter en accu vernieuwd, compressie gemeten, enz,enz. Alles bleek in orde.
Motorblok maakt wel wat mechanisch geluid, maar is (nog) niet storend.
Al deze zaken zijn gecontrolleerd door Suzuki dealer Rekers, Heerlen, en die weet het ook niet meer.

Wie biedt uitkomst! Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Hoi Bob,
welkom bij de club, alleen spijtig dat je zo'n slechte start moest nemen.
Had onlangs iets gelijkaardigs met m'n sr41: vanzelf afslaan (klonk alsof hij zich verslikte) bij stationair draaien, geen problemen tijdens het rijden, maar de motor werd wel vrij heet.
Bleek na maanden sukkelen gewoon een niet of verkeerd op de carburateur aangesloten onderdrukslang vd benzinepomp te zijn! (de carbu's kregen hierdoor soms te weinig brandstof toebedeeld, motor liep op dat moment te arm) Heb hier wel een engelstalige werkplaatshandboek met duidelijke tekeningen, als je wil kan ik die doorfaxen. Ik denk dat er een paar forumleden zelfs een digitale versie bezitten?
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat ik geen last van dit verschijnsel had tijdens het rijden? Hield de motor zich dan door eigen inertie vd bewegende delen in gang of kregen de carbu's dan meer benzine door de trillingen of wat denken jullie?
In elk geval was het probleem onmiddellijk opgelost na correcte aansluiting van die onnozele slang.
Groetjes,
Bart M
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

als de vacuumslang niet is aangesloten staat het mengsel te arm
stationair heb je dan in verhouding heel veel valse lucht en slaat de motor af
op toeren staat hij dan ook nog te arm en een arm mengsel geeft een hetere verbranding
het afslaan van dr bob (muppetshow?) lijkt me een elektronisch probleem
dus dat word waarschijnlijk alle stekkertjes nalopen
sterkte dus en veel geduld met dat gepiel in moeilijke hoekjes
hans h
have BIG fun

D.F.M.T.
Plaats reactie