'02 CR250R: HGS, of Pro Circuit?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Frank!
Contacteer:

Ik ga mezelf verwennen met een nieuwe complete uitlaat, maar weet niet waar ik het beste voor kan gaan. Van HGS en Pro Circuit hoor ik goede verhalen, dus die lijken nog over te blijven.

Ik zou het mooi vinden als 'ie onderin wat sterker wordt, en de 2takt-'hit' wat 'smeuïger' maakt.

Enig idee wat te kiezen?

Alvast bedankt,
Frank.
jwrtuning
Contacteer:

Op mijn voormalige CR 500 heb ik ook een HGS (van voor tot achter) geplaatst. Onderin leverde dat zeker nog wel wat extra op, maar eigenlijk heb je dat op een goed lopende 500 niet nodig. Wel voor de sound natuurlijk.

Op mijn KTM 300 heb ik een FMF systeem zitten. Hier ben ik zeer tevreden over! Onderin nog een tikkie extra vermogen en over het hele bereik loopt hij gewoon super.

Persoonlijk zou ik voor de Pro Circuit gaan. Tenslotte rijd bijna iedereen met zo'n HGS. Ik denk dat zo'n Pro Circuit het ook wel goed doet. Wel zou ik voor de verchroomde versie gaan. De niet verchroomde HGS die ik op de CR 500 had roest al als je hem uit de verpakking haalt!

Heb je een kenteken bij die CR van je?
Frank!
Contacteer:

Hehe.... en die verchroomde vind ik nou net niet mooi... Téveel bling naar mijn smaak. Maar, heb inderdaad begrepen dat die 'Works' (veel) meer onderhoud nodig heeft. Scotch Brite, WD-40, siliconen, etc.

Heb er inderdaad een kenteken bij. Voor de ritten gebruik ik nu een standaard bocht + verlengde demper (voor het geluid), best kans dat ik die daarvoor blijf gebruiken.
barry!
Contacteer:

Kan het ook komen dat je minder pro circuit ziet en meer HGS door de prijs/kwaliteit verhouding?

Dat Pro Circuit gewoon erg goed is, maar ook duurder dan de HGS.
En dan de HGS ook prima kwalitiet levert voor wat minder geld?

Beetje zelfde verhaal als een 4takt met een Akraprovic uitlaat of een HGS/DOMA...?

Eerlijk gezegt weet ik niet of de pro circuit duurder is :oops: .
verstand op nul en nadenken
Frank!
Contacteer:

Er doen verschillende verhalen de ronde, over hetzelfde type uitlaat. Is ook wel begrijpelijk denk ik, want ze hebben vaak geen uitgesproken effect op de powerband. We zullen het zien.

De Pro Circuit haal ik uit Amerika, en is uiteindelijk iets goedkoper dan de HGS hier... (maar dat is centenwerk, dus daar hoef je niet op te beslissen)
jwrtuning
Contacteer:

Goed, dan zou ik voor de Pro-Circuit Works gaan. Die is volgens mij ook leverbaar met een street legal enduro demper.

En nog een tip voor het schoonmaken van de verroeste pijp: WC-eend! Even insmeren, met flink wat water afspoelen en hij is weer als nieuw!

Rijd je nog wel eens een beetje omgeving Enschede? Ik heb het idee dat er hier in de omgeving eigenlijk niet meer zoveel is voor de enduro rijder of zie ik dat verkeerd? We gaan nu meestal de grens over richting Lingen bijvoorbeeld.
Klx300R

ligt van hasselt niet tussen de opties??? heb net een complete lijn gekocht bij oerlemans voor 275€ voorbocht+demper en goede kwaliteit. paste allemaal perfect. mooi koppel onderin en gaat als een zonnetje, best mooi geluid en minder dan 92db
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Frank!
Contacteer:

Zo... het is toch een Pro Circuit geworden 8).
Zodra 'ie eronder zit, zal ik een fotootje plaatsen ;).

Aan de vele reakties (ook elders) te merken heeft het vooral met smaak, en voorkeur te maken. Dus ik kan niet zeggen dat ik m'n keuze ergens specifiek op gebaseerd heb. Hoor zoiezo dat PC erg goed moet zijn, en ik vind 'm er (ook nog eens) erg goed uit zien ... :P

@ jwrtuning: Idd, hoor regelmatig over wc-eend, ga ik onthouden! En nee, heb de motor niet in omgeving Enschede staan, helaas.

@ klx300r: Nog bedankt voor je reactie. Van Hasselt zal ook zeker goed zijn! Vlgs mij stond Oerlemans gisteren nog bij de zomerfeesten-cross in Bentelo, met GasGas. Kan dat?
adje

Frank! schreef:Zo... het is toch een Pro Circuit geworden 8).
Heb je die Pro Circuit gekocht die op 2dehands.be stond ?
Veel plezier er mee.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Frank!
Contacteer:

adje schreef:
Veel plezier er mee.
Nee, een nieuwe.
Op 2dehands.be zie ik overigens alleen eentje voor een yz125, of heb ik 'm gemist?
adje

Frank! schreef:
adje schreef:
Veel plezier er mee.
Nee, een nieuwe.
Op 2dehands.be zie ik overigens alleen eentje voor een yz125, of heb ik 'm gemist?
Sorry , foutje van mijn kant :oops:
Het ging hier om een HGS.
Maar dat zal je intussen wel weten want je hebt er zelf op gereageerd :lol:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Frank!
Contacteer:

adje schreef: Sorry , foutje van mijn kant :oops:
Het ging hier om een HGS.
Maar dat zal je intussen wel weten want je hebt er zelf op gereageerd :lol:
:wink:
nielscr500

Word weer es tiet daj'n brommert weer int doarp zol zet'n.. :)
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
Frank!
Contacteer:

nielscr500 schreef:Word weer es tiet daj'n brommert weer int doarp zol zet'n.. :)
True, true... :lol:
stimpie

goede keuze van die pro circuit, is ook veel steviger dan een hgs, en je hebt er meer vermogen mee.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
barry!
Contacteer:

Heb je hem al binnen?
Frank!
Contacteer:

barry! schreef:Heb je hem al binnen?
Morgen... :D
Rolando
Contacteer:

stimpie schreef:goede keuze van die pro circuit, is ook veel steviger dan een hgs, en je hebt er meer vermogen mee.
Alleen in de hoge toeren toch.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
stimpie

Rolando schreef:
stimpie schreef:goede keuze van die pro circuit, is ook veel steviger dan een hgs, en je hebt er meer vermogen mee.
Alleen in de hoge toeren toch.
mijn yz250 trok over de hele lijn beter door dan met hgs of pps enz
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Frank!
Contacteer:

We zullen zien wat het gaat doen... 't Spul is in ieder geval gisteren binnen gekomen 8):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zal nog wel wat pica's plaatsen als het erop zit (maar dat zal nog wel een week duren, zit nog met een onwillige rib en pink :evil:).
Frank!
Contacteer:

Ow ow ow, wat een mooi uitlaatje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

8)
Rudy
Contacteer:

Erg mooie uitlaat!, is het geluid nog een beetje binnen de perken gebleven? want met die andere dempers vind ik ze vaak wel erg veel geluid gaan maken.....
Frank!
Contacteer:

Rudy schreef:Erg mooie uitlaat!, is het geluid nog een beetje binnen de perken gebleven? want met die andere dempers vind ik ze vaak wel erg veel geluid gaan maken.....
Thx ;).

Geluid viel me erg mee! Maar, heb 'm alleen nog maar gestart (d'r mee rijden moet nog ff wachten :lol: ).
Frank!
Contacteer:

Eindelijk weer redelijk serieus kunnen rijden, afgelopen weekeinden, en de uitlaat kunnen testen.
Motor loopt echt super mooi, geen enkele hapering of stottering. Pakt absoluut soepeler op onderin, en loopt dan mooi helemaal door. Ikzelf merk het dus vooral onderin.

Heb niets aan de sproeier-bezetting veranderd, hij loopt en start erg goed, dus ga het niet aanpassen. Geluid valt overigens erg mee, mooi fris geluidje zit erin :D.
Begint direct bij de bocht na de uitlaatpoort al mooi te verkleuren, zal nog wel es posten.
barry!
Contacteer:

Hey mooi man! :).
Lekker gevoel is dat he :). Had hetzelfde als met de FMF :).

Hoofdpijn trouwens al weg?
Plaats reactie